Dual monitors op onboard graphics

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views

• Gait
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 31-01 17:10
Is het mogelijk om op onderstaande mobo's 2 monitoren aan te sluiten zonder videokaart?
Dus 1 dmv HDM en 1 dmv VGA/DVI.

ASRock H110M-HDS
Gigabyte GA-B150M-D3H

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:57

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat heb je zelf al gevonden hierover? Het is niet de bedoeling om het forum als eerste lijn te gebruiken :)

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• Starck
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ja dat is mogelijk.

Vanaf de Haswell generatie zijn zelfs 3 monitoren simultaan te gebruiken op de onboard graphics.

• Gait
  • Laatst online: 31-01 17:10
nelizmastr schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:11:
Wat heb je zelf al gevonden hierover? Het is niet de bedoeling om het forum als eerste lijn te gebruiken :)
Via Google kom ik alleen maar op oude resultaten, waar de één zegt van wel en de andere van niet.
Ik post niet zomaar iets zonder dat ik zelf op zoek ga. En ja soms zoek je misschien met de verkeerde trefwoorden. Ook had ik dit beter even kunnen vermelden dat dan weer wel.

Zo'n reactie vind ik nuttelozer dan iemand die GoT bewust als eerste lijn gebruikt. Daar zijn de moderators voor.
Starck schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:13:
Ja dat is mogelijk.

Vanaf de Haswell generatie zijn zelfs 3 monitoren simultaan te gebruiken op de onboard graphics.
Bedankt voor je reactie!

[ Voor 3% gewijzigd door Gait op 29-09-2016 11:19 ]

• Tens
  • Laatst online: 31-01 11:49
Starck schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:13:
Ja dat is mogelijk.

Dat het ondersteund wordt betekent niet automatisch dat elk mobo het ondersteunt. Soms is/was het echt DVI of VGA.
Ik ga er eigenlijk van uit dat het gaat werken, maar even de handleidingen checken lijkt me geen overbodige luxe.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

H110 ondersteunt maximaal twee monitoren, B150 drie mits de aansluitingen daarvoor aanwezig zijn.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

...en bovenstaande staat in de specs van de chipsets die je op de site van de fabrikant (www.intel.com) kunt vinden. Dat je dat niet gevonden hebt heeft er geheid mee te maken dat je veel te vaag/algemeen zocht, "onboard graphics" en niet gericht op wat jij hebt "Intel H110 IGP" of "Intel B150 IGP". Onder "onboard graphics valt alles van de SiS5511/6205 tot en met nieuwste Skylake IGP platforms, daar ga je vanzelf veel tegenstrijdige info vinden.

Gewoon slordig dus - en duidelijk minder inzet dan we hier verwachten. Dicht dus.

Tips mbt hoe het wel moet:
Het algemeen beleid #quickstart

[ Voor 13% gewijzigd door dion_b op 29-09-2016 14:46 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.