Toon posts:

Aanduiding ingesloten url's artikelen req. account/betaling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zou mij plezieren als referentie url's die niet vrij in te zien zijn zonder account of tegen betaling, als zodanig aangeduid kunnen worden.

🔒schrijft Financial Times

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:50

crisp

Devver

Pixelated

En hoe moeten wij aan een link zien dat die achter een paywall zit? Dit lijkt me iets wat de schrijver/poster het beste zelf kan doen aangezien een geautomatiseerde oplossing praktisch onuitvoerbaar is.

[ Voor 50% gewijzigd door crisp op 29-09-2016 09:43 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Dat moet de auteur van het artikel dan handmatig toevoegen, tenminste ik ga er vanuit dat het om de artikelen op de FP gaat?

Ik vind het wel een handige feature :)

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat inderdaad om referenties die gemaakt worden in artikelen.
Voor de auteurs zou het allicht handig zijn een opbouwende lijst in DB te hebben die men attent kan maken op het gebruik van bekende gesloten referentie bronnen.
Dit door een subtiele notificatie of de vraag om markering toe te passen alvorens het posten van artikel.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 10:19 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:51:
Het gaat inderdaad om referenties die gemaakt worden in artikelen.
Voor de auteurs zou het allicht handig zijn een opbouwende lijst in DB te hebben die men attent kan maken op het gebruik van bekende gesloten referentie bronnen.
Dit door een subtiele notificatie of de vraag om markering toe te passen alvorens het posten van artikel.
Het probleem met dat soort 'lijsten' is dat niemand ze ooit bijhoudt en de technische oplossing daarmee waardeloos wordt. Beter is het dan om de auteur er gewoon op te wijzen (via Geachte Redactie) zodat deze daar zelf een aanduiding bij kan zetten ;)

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Niet online
Je moet ook geen lijsten bijhouden m.i., maar een stukje css waarmee een link voorzien wordt van een icoontje dat aangeeft of de link achter een paywall zit kan denk ik prima? De auteur moet dan zelf wel de juiste styling toepassen.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

P_de_B schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:32:
Je moet ook geen lijsten bijhouden m.i., maar een stukje css waarmee een link voorzien wordt van een icoontje dat aangeeft of de link achter een paywall zit kan denk ik prima? De auteur moet dan zelf wel de juiste styling toepassen.
Dat hoeft niet eens met CSS styling gedaan te worden, 🔒 of (paywall) achter/voor de link voldoet wat mij betreft prima.

Intentionally left blank

• P_de_B
  • Niet online
Mja, dat voldoet inderdaad wel. Dan mag deze dus naar GR :)

Pagina: 1