Toon posts:

HDD bomen & bos

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de HDD bomen het bos even niet meer...

Wie helpt mij met een advies?

Ik ben opzoek naar 4 hdd schijven voor mijn Synology DS916+ NAS.

Ik lees op diverse sites dermate uiteenlopende beoordelingen van de kwaliteit van de diverse merken dat ik er geen chocola meer van kan maken.

WD-red, seagate surveillance? Of toch een ander merk...

Ze mogen maximaal ~€150,- per stuk kosten.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 12-02 12:11
Ik heb goede ervaringen met WD Green en Red.
4 jaar een DS211 gehad met Green disks die 24/7 aan stonden. Na 4 jaar een paar bad sectors maar geen disk failure. Daarna een DS715 en later een DS716+ met Red disks.

• ludacrash
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-01 21:31
Ik heb zelf WD-Reds draaien in mijn Synology NAS de afgelopen 3/4jaar en tot nu toe nog geen problemen mee gehad.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 08:51:
WD-red, seagate surveillance? Of toch een ander merk...
Ik geef dit topic een verhuizing naar Componenten Aankoopadvies omdat je daar volgens mij op een betere plek bent.

Geen idee of de verschillen echt allemaal zo groot zijn. Zelf heb ik in een DS415+ 4x WD Red zitten. Daarnaast nog een DS115j als remote backup in gebruik met 1x WD Red. Verder gebruik ik sinds kort voor mijn ip-camera's nog een DS116 met daarin 1x WD Purple. Tot nu toe heeft alles probleemloos gedraaid. Ik lees ook goede dingen over de HGST schijven; deze zou ik nog overwegen als ik opnieuw een NAS moet vullen.

• Yariva
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:50

Yariva

Moderator Internet & Netwerken

Power to the people!

Hier 4x 3TB Red's draaien in een Synology. Lekker stil, en uitgebreide garantie.

Mensen zijn gelijk, maar sommige zijn gelijker dan andere | Humans need not apply

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-01 16:15
Yariva schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:32:
Hier 4x 3TB Red's draaien in een Synology. Lekker stil, en uitgebreide garantie.
Daar kan ik me helemaal bij aansluiten, hier precies het zelfde :) ;)

• ajaaaan
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:28
Synology geeft hele mooie informatie over geteste schijven op hun website.

Zelf ben ik aardig tevreden over de NAS schijven van WD

https://www.synology.com/en-global/compatibility?search_by=category&category=hdds&p=8&not_recommend_mode=false
Pagina: 1