Hoi allemaal,
Ik krijg bij het importeren van de scripts van netwerkje.com in mijn nieuwe pas ge-upgrade (v6.37) RB2011Uias-2HnD de melding: expected end of command (line27 collumn 54) in winbox.
Bij het script van EagleEagle krijg ik exact dezelfde melding. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631663)
Ik kan nog niet heel veel met RouterOS.
Het enige wat inmiddels wel heel goed gaat is het weggooien van alle configuratie en een reboot.
Ik heb het idee dat ik alles goed doe, maar het zal wel weer niet.
Ik ben eigenlijk een noob hiermee. Ik hoopte dat het met importeren van bestaande scripts zou lukken. Door een scriptfout of interpretatiefout lukt dat dus niet zomaar.
Wat ik probeer te bereiken is : situatie 2 van netwerkje.com:
(Mikrotik RB2011UiAs-2HnD achter de glasvezel NTU,
IPTV en internet via de Mikrotik, telefonie via de xperiabox.
Om de mikrotik zoveel mogelijk te benutten:
poort 2,3,4,5 voor lan,
6 en 7 voor iptv,
8 en 9 lan,
10 telefonie.)
Kan iemand mij hiermee op gang helpen?
Ik vrees ook dat ik problemen krijg met de PPPoE aanmelding; iedereen heeft het over [MAC-adres]@direct-adsl als loginnaam maar in mijn xperiabox staat [MAC-adres]@internet met 6 blinde password karakters.
Er kan heel erg veel met de Mikrotik, veel meer dan nodig. Maar ik kloot graag, en dat kan met de Mikrotik wel... als ie het eenmaal doet.
Ik kan hem wel achter de xperiabox hangen.. maar daar heb ik hem niet voor.
ter info; dit is het script wat ik probeer te importeren:
Edit: script verwijderd; zie netwerkje.com
Ik krijg bij het importeren van de scripts van netwerkje.com in mijn nieuwe pas ge-upgrade (v6.37) RB2011Uias-2HnD de melding: expected end of command (line27 collumn 54) in winbox.
Bij het script van EagleEagle krijg ik exact dezelfde melding. (https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1631663)
Ik kan nog niet heel veel met RouterOS.
Het enige wat inmiddels wel heel goed gaat is het weggooien van alle configuratie en een reboot.
Ik heb het idee dat ik alles goed doe, maar het zal wel weer niet.

Ik ben eigenlijk een noob hiermee. Ik hoopte dat het met importeren van bestaande scripts zou lukken. Door een scriptfout of interpretatiefout lukt dat dus niet zomaar.

Wat ik probeer te bereiken is : situatie 2 van netwerkje.com:
(Mikrotik RB2011UiAs-2HnD achter de glasvezel NTU,
IPTV en internet via de Mikrotik, telefonie via de xperiabox.
Om de mikrotik zoveel mogelijk te benutten:
poort 2,3,4,5 voor lan,
6 en 7 voor iptv,
8 en 9 lan,
10 telefonie.)
Kan iemand mij hiermee op gang helpen?
Ik vrees ook dat ik problemen krijg met de PPPoE aanmelding; iedereen heeft het over [MAC-adres]@direct-adsl als loginnaam maar in mijn xperiabox staat [MAC-adres]@internet met 6 blinde password karakters.
Er kan heel erg veel met de Mikrotik, veel meer dan nodig. Maar ik kloot graag, en dat kan met de Mikrotik wel... als ie het eenmaal doet.
Ik kan hem wel achter de xperiabox hangen.. maar daar heb ik hem niet voor.
ter info; dit is het script wat ik probeer te importeren:
Edit: script verwijderd; zie netwerkje.com
[ Voor 71% gewijzigd door Dakhaasje op 18-10-2016 00:59 . Reden: ff wat kleiner maken. ]