Toon posts:

Onkyo TX-NR656 vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een paar weken geleden kocht ik mijn eerste versterker. Dit om een simpele 5.1 surround aan te sluiten en iets grotere boxen voor gewoon muziek af te spelen.
Via wat opzoeken en winkelbezoek kwam ik terecht bij de Onkyo 656. Onkyo kreeg goede reacties dus ik was hoopvol.
De eerste versterker was echter kapot, na het instellen van de surround sloeg het ding nogal vast (ook de screensafer werkte niet zoals nadien bleek).
Dus na een maand wachten (terug naar fabriek) kregen we de melding dat hij kapot was en we een nieuwe mochten komen halen...
Deze werkte beter en na de surround konden we nu ook de HDMI-kanalen instellen. Kabel-TV, xbox one, xbox 360, psx4 en een kabeltje naar de laptop om muziek af te kunnen spelen. Alles leek te werken tot ik een terug ging naar de kabeltv (een van de eerste die ik ingesteld had). De versterker vond deze niet terug, kreeg geen beeld, soms wel het geluid. Na op en af zetten vond hij alleen nog de xboxen terug, de rest was "verdwenen". De instellingen terug proberen uit te voeren, soft en hard reset gedaan maar niks hielp.Aangezien ik weinig weet van zulke aansluitingen en het niet wou werken was ik het beu. Ook die versterker terug naar winkel gedaan en mijn geld teruhg gevraagd. Nu zitten we hier met boxen maar geen versterker die we toch zouden willen. Er is mij al gezegd dat het mogelijk zou kunnen liggen aan gebruiken van een optische kabel en hdmikabels samen?? Iemand enig idee wat er mis is gegaan? Of welke versterker zeker zou werken? Liefst eentje met een 2de zone om de muziek wat harder te kunnen zetten dan de gewone 5.1 boxen. Zoveel keuze en zoveel dingen waar ik weinig van ken dus hulp zou echt handig zijn... THX

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Vervelend voor je dat je pech hebt gehad met de Onkyo. Op zich kan ik begrijpen dat je misschien niet opnieuw voor dit merk zou kiezen maar in principe is zo'n beetje elke receiver met een 2e zone geschikt voor jou wensen. Speel eens wat met de filters van de Pricewatch en kom alvast tot een voorselectie. Het is ook handig om een budget te noemen. Op basis van de voorselectie die je zelf maakt komt dan de discussie vanzelf op gang.

Ten slotte nog een verhuizing naar Consumentenelektronica Aankoopadvies aangezien dit aankoopadvies betreft.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 23:30:
[..]. Er is mij al gezegd dat het mogelijk zou kunnen liggen aan gebruiken van een optische kabel en hdmikabels samen?? Iemand enig idee wat er mis is gegaan? [..]
Wie heeft je dat gezegd? Dat lijkt me heel bijzonder namelijk. Een receiver heeft als doel meerdere inputs te ontvangen (hence the name 'receiver') en te verwerken. Het lijkt me dan sterk dat deze verschillende signalen niet aan zou kunnen. Lijkt me gewoon een bug in de software te zijn die ze niet kunnen vinden ofzo? Heel vreemd in ieder geval.
Zelf draai ik een Pioneer VSX920k (pricewatch: Pioneer VSX-920-K is al een wat ouder beestje. Maar die doet het nog altijd prima met verschillende inputs (zowel HDMI als VGA en Optical)

Punt is een beetje dat ook een receiver onderhevig is aan smaak.. en over smaak valt niet te twisten.
Schreef het ergens anders ook al eens, een maat van me heeft dezelfde speaker series (JBL E Northridge). Hij heeft een Onkyo receiver en ik een Pioneer. We sturen dezelfde speakers aan maar zijn set klinkt heel veel anders dan de mijne. De Pioneer geeft iets scheller geluid waar de Onkyo in het hoog iets meer gedempt klinkt. Mijn punt is eigenlijk dus dat je ook voor een receiver wel tips kan vragen, maar je toch vooral ook zelf moet gaan luisteren eigenlijk. Succes ermee in ieder geval. ;)

*sowieso

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

DonJunior schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:48:
[...]
We sturen dezelfde speakers aan maar zijn set klinkt heel veel anders dan de mijne. De Pioneer geeft iets scheller geluid waar de Onkyo in het hoog iets meer gedempt klinkt.
Gelukkig zijn de ruimtes - en daarmee de akoestiek - en de instellingen van beide receivers 100% gelijk waardoor het verschil in geluid daar niet door kan komen... Waarbij de vraag is of je beide ook direct naast elkaar hebt vergeleken en niet met x tijd er tussen. En of je - indien je inderdaad naast elkaar hebt geluisterd - dat blind hebt gedaan. Anders is een dergelijke opmerking eigenlijk niets waard. Niet dat je ooit uit de discussie gaat komen tussen klankverschillen tussen kabels, versterkers, et cetera. De twee groepen zal je altijd houden: aan de ene kant de personen die verschillen horen en dat onderbouwen met emotie en aan de andere kant de groep die wetenschappelijke feiten willen zien voor verschillen.

@TS
Een Onkyo TX-NR656 doet zo'n 600 euro? Voor dat geld haal je bij de andere bekende merken ook leuke receivers. Eigenlijk kan je met iets als Denon, Yamaha, Marantz, Pioneer (al is dat nu onderdeel van Onkyo) niet fout gaan binnen dit budget. Echt specifieke eisen - op Zone 2 na - heb je niet waardoor een specifiek model aanwijzen lastig wordt.

[ Voor 49% gewijzigd door FeaR op 29-09-2016 08:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:43
FeaR schreef op donderdag 29 september 2016 @ 07:56:
[...]

Gelukkig zijn de ruimtes - en daarmee de akoestiek - en de instellingen van beide receivers 100% gelijk waardoor het verschil in geluid daar niet door kan komen... Waarbij de vraag is of je beide ook direct naast elkaar hebt vergeleken en niet met x tijd er tussen. En of je - indien je inderdaad naast elkaar hebt geluisterd - dat blind hebt gedaan. Anders is een dergelijke opmerking eigenlijk niets waard. Niet dat je ooit uit de discussie gaat komen tussen klankverschillen tussen kabels, versterkers, et cetera. De twee groepen zal je altijd houden: aan de ene kant de personen die verschillen horen en dat onderbouwen met emotie en aan de andere kant de groep die wetenschappelijke feiten willen zien voor verschillen.

[..]
Beetje jammer deze reactie van je. Vooral de manier waarop op ook, iemand afkatten die een ander wil wijzen op het feit dat het geluidsbeeld per receiver wel degelijk kan verschillen en je dus het beste zelf kan gaan luisteren.
Ik begrijp ook wel dat er verschil zit in ruimte en dergelijk maar je gaat me niet vertellen dat door andere kabels te gebruiken je ineens meer volume in je speakers gaat krijgen. Ook je opmerking over blind luisteren slaat nergens op. Als ik bij mijn maat naar dezelfde track luister hoor ik toch gewoon verschil daar hoef ik echt mijn ogen niet voor dicht te doen en dat staat compleet los van emotie me dunkt.

*sowieso

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
DonJunior schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:28:
Als ik bij mijn maat naar dezelfde track luister hoor ik toch gewoon verschil daar hoef ik echt mijn ogen niet voor dicht te doen en dat staat compleet los van emotie me dunkt.
Andere ruimte (akoestiek + anders afgestemd met inregelmicrofoon?), andere afspeelbron (PC? Laptop? Streaming? CD/DVD?), minieme verschillen tussen jouw luidsprekers en de zijne (zelfs in identieke speakers zit een klankverschil), settings die niet overeen komen etc. etc.

Er zijn gewoonweg teveel randvoorwaarden om het klankverschil direct aan de receiver toe te wijden; dat is wat FeaR bedoelt en ik ben het dan ook eens met zijn reactie. Je kan iets niet als een feit brengen als je het niet objectief gemeten/getest hebt.
maar je gaat me niet vertellen dat door andere kabels te gebruiken je ineens meer volume in je speakers gaat krijgen
Dat zegt hij ook júist niet. Hij zegt alleen dat je die discussie altijd zal houden; een gebed (discussie) zonder end. De discussie die we momenteel hebben is daar een mooi voorbeeld van.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:39

FeaR

In GoT we trust

DonJunior schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:28:
[...]

Beetje jammer deze reactie van je. Vooral de manier waarop op ook, iemand afkatten die een ander wil wijzen op het feit dat het geluidsbeeld per receiver wel degelijk kan verschillen en je dus het beste zelf kan gaan luisteren.
Ik begrijp ook wel dat er verschil zit in ruimte en dergelijk maar je gaat me niet vertellen dat door andere kabels te gebruiken je ineens meer volume in je speakers gaat krijgen. Ook je opmerking over blind luisteren slaat nergens op. Als ik bij mijn maat naar dezelfde track luister hoor ik toch gewoon verschil daar hoef ik echt mijn ogen niet voor dicht te doen en dat staat compleet los van emotie me dunkt.
Even heel kort, want eigenlijk is het hier offtopic:
Juist in de ruimte/akoestiek zit het verschil waardoor je klankverschillen krijgt. Al zet je jouw receiver bij hem neer dan klinkt het nog anders dan bij jou thuis. Akoestiek doet zo veel meer met het geluid dan men denkt. Het wordt altijd direct op de apparatuur afgeschreven.

Maar als je een term "blind luisteren" al niet snapt dan is de gehele discussie sowieso zinloos. Blind luisteren is twee (of meer) apparaten naast elkaar hebben staan (in dezelfde ruimte, dus dezelfde akoestiek) en die door iemand anders laten wisselen om te testen of jij het hoort. Dit wisselen (of niet) mag je niet zien waardoor je niet weet welk apparaat er nu speelt en daardoor beïnvloed wordt. Niets is zo beïnvloedbaar als het menselijk gehoor en brein. Daarom is bij jou thuis luisteren, dan naar een andere locatie gaan en daar weer luisteren ook al geen eerlijk vergelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
K in elk goe dat er snel goei hulp is en ideetjes...
Gezien wij hier amper er iets van kennen en eigenlijk gewoon een versterker willen waarmee we beter geluid hebben bij films/tv en natuurlijk videogames maar die daarnaast ook willen gebruiken om muziek wat harder te kunnen afspelen, harder is het belangrijjkste woord, gaan we niet vallen over een decibelleke dat minder of beter uitkomt :)
Ik weet het heiligschennis nop deze site maar tis zo. Mss liever een vol geluid dan een schel geluid. De boxen zijn een 5.1 JBL systeem van 200 euro denk ik en 2 300W Klipsch boxen voor de muziek.
Daarnaast minstens 5 werkende! HDMI ingangen en dus 2 zones. Hoe het beestje eruit ziet maakt nie uit, prijs max 600 euro en liefst ook niet al te moeilijk om af en in te stellen. Dat zijn eigenlijk zowat onze eisen :p ahja en een afstandbediening :D
Mss allemaal wat kort door den bocht maar we willen hier na ne hoop geknutsel en miserie iets hebben om onze blootliggende draden aan vast te koppelen. Alvast bedankt en voorstellen worden op voorgestelde site zekers bekeken!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:08
Qua volume zal het allemaal niet sterk uiteenlopen. De verschillen zitten in de aansluitmogelijkheden, features (Spotify, etc.) en room equalization mogelijkheden (Denon heeft audyssey, pioneer mcacc, yamaha ypao, etc.).

Kijk niet naar vermogens getallen. De geadverteerde getallen zijn niet altijd onder gelijke omstandigheden verkregen. Daarnaast zal 95w of 120w geen hoorbaar verschil geven. Wil je luider muziek spelen, dan kies je doorgaans beter voor gevoeligere speakers. Het verschil tussen een gevoeligheid van 84db en 90db is groter dan tussen 100w en 350w.
Pagina: 1