Vraag

• jellecf
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-08-2024
Hallo mede-tweakers :)

Een paar dagen geleden heeft mijn laptop de anniversary update geïnstalleerd.
De installatie verliep zonder problemen, maar nadat hij geïnstalleerd was merkte ik dat nadat ik mijn laptop dichtklapte, hij niet meer goed uit de slaapstand kwam.
Wat er gebeurt:
Ik klap de laptop dicht en het scherm gaat gewoon uit, en het ledje gaat knipperen.
Zodra ik de klep weer open doe start hij weer op en dit ziet er nog normaal uit, maar dan ineens wordt het scherm zwart en komt de windows laadt-animatie onder in beeld.
Hierna kom ik wel op mijn inlogscherm terecht, maar nadat ik mijn wachtwoord heb ingevoerd doet hij er tergend lang over om op de desktop te komen (soms wel 5 minuten!).
Nadat ik dan eindelijk op mijn desktop ben aanbeland is er geen een programma meer open, en zou ik bijvoorbeeld chrome open hebben gehad voordat ik mijn laptop dichtklapte zegt chrome nu dat het niet correct is afgesloten.
Daarnaast werken alleen de basis-functies van mijn touchpad nog (muis bewegen en de muisknoppen) terwijl de drivers ervoor zouden moeten zorgen dat ik bijv. ook kan scrollen.

Wat ik al geprobeerd heb:
Alle drivers ge-update, in energiebeheer gekeken of daar de goede instellingen stonden.

Verder zou ik eigenlijk ook niet weten wat ik hier aan kan doen, behalve windows opnieuw te installeren. Ik heb gekeken of ik naar een restore point terug kon, maar er is geen restore point van voor de update.

Hardware:
Laptop model: ASUS N551JX
Processor: I7-4750HQ
Geheugen: 8GB
GPU: nVidia GTX950m
Harddrive: 1TB

Als iemand dit probleem ook heeft ondervonden en een oplossing heeft, zou ik graag willen weten hoe hij/zij dit heeft opgelost.