Dag beste tweakers!
Ik zit al een geruime tijd zonder pc omdat ik gewoonweg niet kan beslissen.
Aangezien ik een echte battlefield fanboiii ben wil ik sowieso een pc hebben voordat BF1 uitkomt!
ik neem een aantal oude onderdelen van mijn oude pc mee naar mijn nieuwe pc. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag. (oude pc was een prebuild)
Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC heb ik voor de 'gein' al gekocht. Dus daar wil ik eigenlijk iets omheen bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, streamen, video's bewerken en natuurlijk huisje boompje beestje dingetjes. gewoon lekker op 1080p (toekomst misschien 144Hz, geen idee of het veel invloed heeft?)
Games die ik passievol ga spelen zijn:
-H1Z1
-BF1 HYPED
-Fifa 17
-GTA V
Programma's die ik regelmatig ga gebruiken zijn:
-Obs
-Sony vegas
-overig
Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- excl wat ik meeneem van mijn oude pc.(randapparatuur is ook al aanwezig)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker!
Zoals ik al eerder zei. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag en pas ik het aan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Ik heb geen zin om naast een stofzuiger te zitten.
Ga je overklokken?
nop
Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel erg benieuwd of oud en nieuw wel bij elkaar passen. Is het misschien verstandig om naar een andere behuizing te kijken?
Main question is eigenlijk gewoon: Kunnen de oude componenten nog een half jaartje mee met de nieuwe componenten erbij en dat ik ze dan 1 voor 1 vervang of is het verstandig om alles in 1x te vervangen?
Bij voorbaat dank ik je voor het lezen van mijn vraag/ een beslissing die ik niet durf te nemen.
P.S. ik ben een nub in pc builds dus ik heb geen verstand van airflow, hyperthreading enzovoort.
Ik zit al een geruime tijd zonder pc omdat ik gewoonweg niet kan beslissen.
ik neem een aantal oude onderdelen van mijn oude pc mee naar mijn nieuwe pc. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag. (oude pc was een prebuild)
Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC heb ik voor de 'gein' al gekocht. Dus daar wil ik eigenlijk iets omheen bouwen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, streamen, video's bewerken en natuurlijk huisje boompje beestje dingetjes. gewoon lekker op 1080p (toekomst misschien 144Hz, geen idee of het veel invloed heeft?)
Games die ik passievol ga spelen zijn:
-H1Z1
-BF1 HYPED
-Fifa 17
-GTA V
Programma's die ik regelmatig ga gebruiken zijn:
-Obs
-Sony vegas
-overig
Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- excl wat ik meeneem van mijn oude pc.(randapparatuur is ook al aanwezig)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker!
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC | € 298,87 | € 298,87 |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master K380 | € 47,50 | € 47,50 |
| 1 | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | € 18,50 | € 18,50 |
| 1 | Cooler Master B600 ver.2 | € 54,- | € 54,- |
| 1 | Samsung 750 EVO (retail) 250GB | € 72,- | € 72,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 539,82 | |
Zoals ik al eerder zei. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag en pas ik het aan.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-6700 Boxed | € 317,- | € 317,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 86,90 | € 86,90 |
| 1 | Crucial CT2K8G4DFD8213 | € 65,95 | € 65,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 469,85 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Ik heb geen zin om naast een stofzuiger te zitten.
Ga je overklokken?
nop
Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel erg benieuwd of oud en nieuw wel bij elkaar passen. Is het misschien verstandig om naar een andere behuizing te kijken?
Main question is eigenlijk gewoon: Kunnen de oude componenten nog een half jaartje mee met de nieuwe componenten erbij en dat ik ze dan 1 voor 1 vervang of is het verstandig om alles in 1x te vervangen?
Bij voorbaat dank ik je voor het lezen van mijn vraag/ een beslissing die ik niet durf te nemen.
P.S. ik ben een nub in pc builds dus ik heb geen verstand van airflow, hyperthreading enzovoort.