Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Eeuwige twijfels over een allround pc!

Pagina: 1
Acties:

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-11 07:43
Dag beste tweakers!
Ik zit al een geruime tijd zonder pc omdat ik gewoonweg niet kan beslissen. |:( :F Aangezien ik een echte battlefield fanboiii ben wil ik sowieso een pc hebben voordat BF1 uitkomt! :9~

ik neem een aantal oude onderdelen van mijn oude pc mee naar mijn nieuwe pc. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag. (oude pc was een prebuild)

Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC heb ik voor de 'gein' al gekocht. Dus daar wil ik eigenlijk iets omheen bouwen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, streamen, video's bewerken en natuurlijk huisje boompje beestje dingetjes. gewoon lekker op 1080p (toekomst misschien 144Hz, geen idee of het veel invloed heeft?)

Games die ik passievol ga spelen zijn:
-H1Z1
-BF1 HYPED
-Fifa 17
-GTA V

Programma's die ik regelmatig ga gebruiken zijn:
-Obs
-Sony vegas
-overig

Wat mag het systeem gaan kosten?
750,- excl wat ik meeneem van mijn oude pc.(randapparatuur is ook al aanwezig)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jazeker!
#ProductPrijsSubtotaal
1Sapphire Radeon RX 480 NITRO+ 8G OC€ 298,87€ 298,87
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 48,95€ 48,95
1Cooler Master K380€ 47,50€ 47,50
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,50€ 18,50
1Cooler Master B600 ver.2€ 54,-€ 54,-
1Samsung 750 EVO (retail) 250GB€ 72,-€ 72,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 539,82

Zoals ik al eerder zei. Mocht het nadelig zijn voor eventuele prestaties o.i.d. hoor ik het graag en pas ik het aan.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1Gigabyte GA-B150-HD3P€ 86,90€ 86,90
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 469,85

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stilte. Ik heb geen zin om naast een stofzuiger te zitten.

Ga je overklokken?
nop

Wat verwacht je van ons?
Ik ben heel erg benieuwd of oud en nieuw wel bij elkaar passen. Is het misschien verstandig om naar een andere behuizing te kijken?

Main question is eigenlijk gewoon: Kunnen de oude componenten nog een half jaartje mee met de nieuwe componenten erbij en dat ik ze dan 1 voor 1 vervang of is het verstandig om alles in 1x te vervangen?

Bij voorbaat dank ik je voor het lezen van mijn vraag/ een beslissing die ik niet durf te nemen. :z
P.S. ik ben een nub in pc builds dus ik heb geen verstand van airflow, hyperthreading enzovoort.

Verwijderd

De cpu koeler en de voeding kan je ook beter vervangen.
De cpu koeler omdat de Freezer 7 absloluut niet stil is en bijvoorbeeld de pricewatch: Arctic Freezer i32 wel.

De voeding omdat de B600 van erg matige kwaliteit is en geen C6/C7 Voeding advies en informatie topic - Deel 33 ondersteunt. Een goed alternatief is de pricewatch: Corsair CX450M

De K380 heeft standaard één casefan. Mocht er nooit een tweede in gezet zijn dan zou ik dat alsnog doen voor een betere koeling pricewatch: Scythe GlideStream 120 1200rpm , 120mm

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ziet er allemaal relatief net uit, maar ik sluit me aan bij ACB2401 wat betreft koeler en voeding. Nooit besparen op voedingen..

Wat betreft hyperthreading, Linus heeft een geweldige video hierover: YouTube: What is Hyper Threading Technology as Fast As Possible
Voor games is hyperthreading compleet nutteloos (en kan het zelfs prestaties verminderen), maar voor renderen met Sony Vegas is het bijvoorbeeld weer wél nuttig. In jouw geval kan een i7 dus perfect, zolang je Sony Vegas genoeg gebruikt om het prijsverschil te verantwoorden ;).
Voor de rest zijn de verschillen tussen een i5 en een i7 heel klein, maar het prijsverschil natuurlijk niet ;).

Ik zie geen problemen met het gebruiken van de oude componenten, met uitzondering van de voeding.

• Kiet Stiemer
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-09 10:15
Opzich, als je toch een best ruim budget hebt, kun je ook een nieuwe behuizing nemen. Dan lijkt je systeem ook echt even wat nieuwer :) Oh en je kunt als je voor de i7 gaat ook wel een beetje extra geld besteden en de i7 6700K nemen. Die is namelijk standaard hoger geklokt. Je hoeft niet eens perse een Z170 bord te nemen, die je nu gekozen hebt volstaat.

• rommelkast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-10 22:14

rommelkast

kitesmurf

Je kan nog kiezen om een tray 6700 te kopen ipv boxed, bespaart je een beetje geld.
Verder zijn bovenstaande adviezen prima. Ik zou alles in elkaar schroeven zoals je voorstelt en als je je echt stoort aan het geluid, kan je alsnog de koeler/voeding vervangen. De voeding is niet geweldig idd, je kan hem gebruiken en een andere kopen als hij kapot gaat. Er is natuurlijk een (hele kleine) kans dat je hardware kapot maakt met een slechte voeding, dat is een risico wat je in moet schatten om te willen nemen. Als je het geld hebt, zou ik nu een betere en stillere kopen.

bouwplanmakers.nl

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-11 12:18
rommelkast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:23:
Ik zou alles in elkaar schroeven zoals je voorstelt en als je je echt stoort aan het geluid, kan je alsnog de koeler/voeding vervangen. De voeding is niet geweldig idd, je kan hem gebruiken en een andere kopen als hij kapot gaat.
Bij een voeding gaat het niet zo zeer om het defect van de voeding zelf, maar wel om de spanning welke hij levert, als de condensators bijvoorbeeld van slechte kwaliteit zijn of hier is op beknibbeld kan er bij aanschaf al een behoorlijke rimpel aanwezig zijn welke een negatieve invloed kan hebben op de werking en de levensduur van de componenten erachter.

Ook kan de stabiliteit een probleem zijn, dit komt geld trouwens niet alleen voor pc voedingen maar ook voor voedingen die (ik) je wellicht zakelijk of prive voor andere doeleinen gebruikt. ;)

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-11 10:29

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik moet DjaRoel gelijk geven... een slechte voeding zal je componenten (meestal) niet in 1 keer beschadigen, maar op termijn loopt dat op en zal er wel schade ontstaan en je levensduur zal zeker minder zijn.
Wat ook vaak het geval is bij slechte voedingen is dat ze gewoon het vermogen dat ze zouden leveren gewoon niet kunnen leveren...

Al bij al is het iets wat ik in dit geval zeker zou vervangen.

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

DjaRoel, ik ben het met je eens hoor, ik vraag me alleen af hoe groot die kans is bij een systeem wat niet heel intensief gebruikt wordt, geen oc en zo. Maar als de statistiek uitwijst dat de kans reeel is, dan zou ik natuurlijk wel een nieuwe kopen.
En als een goedkope voeding het beloofde vermogen niet levert, vind ik niet zo belangrijk zolang het vermogen maar voldoende is toch? Dat lijkt me hier geen probleem maar als ik een systeem bouw gebruik ik altijd deze calculator:
http://powersupplycalculator.net/

bouwplanmakers.nl

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
rommelkast schreef op donderdag 29 september 2016 @ 14:13:
DjaRoel, ik ben het met je eens hoor, ik vraag me alleen af hoe groot die kans is bij een systeem wat niet heel intensief gebruikt wordt, geen oc en zo. Maar als de statistiek uitwijst dat de kans reeel is, dan zou ik natuurlijk wel een nieuwe kopen.
En als een goedkope voeding het beloofde vermogen niet levert, vind ik niet zo belangrijk zolang het vermogen maar voldoende is toch? Dat lijkt me hier geen probleem maar als ik een systeem bouw gebruik ik altijd deze calculator:
http://powersupplycalculator.net/
Kijk eens naar dit topic Voeding advies en informatie topic - Deel 33 waarschijnlijk worden al je vragen hier in beantwoord ;) :)

• rommelkast

rommelkast

kitesmurf

ok, jullie winnen! dus Tillietom, doe ook maar een nieuwe voeding ;)

bouwplanmakers.nl

• tillietom
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-11 07:43
Iedereen bedankt voor de tips! Ik knal er gewoon een nieuwe voeding in en de behuizing komt nog wel! :)

Dan ga ik men beestje maar eens bestellen en warm draaien voor BF1 :p haha
Pagina: 1