[schoonmaak] MBp Retina 2015 scherm microvezeldoek. Welke?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Ik ben vandaag eens op zoek gegaan naar een goede microvezeldoek om, droog, mijn scherm van mijn retina MB Pro 2015 te reinigen.

Nu kom ik diverse doekjes tegen. Hele gladde microvezeldoekjes maar ook die eruit zien als een handdoek en dus wat grovere vezels hebben.

Op verpakkingen staat dat ze geschikt zijn voor smartphones, tablets en schermen.

Wat voor doekje is nu het best en wat is het verschil tussen de verschillende structuren?

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Alle reacties

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 22:14
Zo vaak hoef ik mijn scherm. Iet schoon te maken maar als ik het moet doen pak ik meestal het brillendoekje dat ik bij de opticien mee heb gekregen.

Veel andere doekjes halen juist de speciale coating van het glaswerk af dus ben daar verder beetje huiverig voor om bijv een katoenen doek te pakken.

...

• blupmans
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-09 19:42
Ik gebruik vaak gewoon van die 'standaard' microvezeldoekjes die je overal kunt kopen. Als ze maar een beetje zacht zijn. Die hele groffe doekjes gebruik ik niet.

Ik zou me er niet al te druk om maken. Die coating problemen kwamen volgens mij voornamelijk door van die sprays. Een (licht vochtig) microvezeldoekje werkt prima.

Verwijderd

Ik gebruik ook het brillendoekje van de opticien. Zolang je maar niet met sprays of van de vochtige brillendoekjes gaat zitten werken komt het wel goed. Af en toe maak ik het doekje een heel klein beetje vochtig met kraanwater als ik er iets niet af krijg anders, maar al die sprays met alcohol is een met de coating op de laptops. (overigens is de coating van mijn MBP13" scherm gisteren gaan loslaten dus de laptop staat nu bij Apple, gelukkig vervangen ze dit gratis)

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
Precies. Ik heb nu een doekje bij de Mediamarkt gekocht. De ISA CL 500. € 5,- kost 'ie.

Heeft ietwat de 'grovere' structuur dus niet zo glad als een doekje van de opticien. Maakt goed schoon zonder water, maar ben zo bang dat ik krassen maak op mijn scherm.
Er zit niet iets meer van glas voor mijn scherm toch? Of kan zo'n scherm wel wat hebben?

Qua structuur lijkt het doekje op deze, goed te zien op de foto;

Afbeeldingslocatie: http://www.rvs-schoonmaken.nl/Files/2/22000/22594/ProductPhotos/MaxContent/17842981.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door freddyathlon op 29-09-2016 16:21 ]

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mulleknul
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 13:02
Ik gebruik deze altijd voor al mijn schermen: https://www.amazon.de/KON...irmreiniger/dp/B001JKABJA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Stomme vraag misschien, maar er zit toch een doekje in de doos bij de documentatie?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:19:
Stomme vraag misschien, maar er zit toch een doekje in de doos bij de documentatie?
Ja maar die is echt mini. Poetst niet lekker weg zeg maar.
Maar inderdaad is die wel perfect qua structuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon

freddyathlon

McLaren Mercedes

Topicstarter
BillSpaarbank schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 17:19:
Klopt. Echter deze ben ik kwijt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flip75
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-08 21:21
freddyathlon schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 22:44:
[...]

Klopt. Echter deze ben ik kwijt...
Bel of mail Apple eens, ze sturen je er vast wel een gratis op?!
Mijn eigen ervaring is dat vaak iedere microvezel doek het goed doet, krassen maak ik me ook geen zorgen over, het scherm kan echt wel wat hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-10 16:52
Schone zachte handdoek en 'slechte' adem doet wonderen!
En anders voor als het vet blijft zachte handdoek en alcohol. Zo doen wij het op het werk.

-

Pagina: 1