In het algemeen wordt binnen de IT behoorlijk wat waarde gehecht aan het halen van certificaten. In het Wat verdient de ICT'er / GoT'er-topic komen naast de 'basis certificaten' als ITIL en Prince2 vooral technisch georiënteerde certificaten voorbij. In welke mate wordt binnen de consultancy-tak van de IT waarde gehecht aan certificaten?
Bij Capgemini Academy en Exin worden onder andere onderstaande certificeringstrajecten aangeboden die in meer of mindere mate raakvlakken hebben met consultancy:
Achtergrond van deze vraag
Op dit moment ben ik drie jaar werkzaam in een interne (business analysis) functie binnen het MKB. Binnen nu en een aantal maanden wil ik de overstap maken naar een consultancy functie. Om mijn CV op te laten vallen in een sollicitatieprocedure zou ik (als dit zinvol is) één of meerdere certificaten kunnen halen.
Zelf ben ik in het bezit van:
Bij Capgemini Academy en Exin worden onder andere onderstaande certificeringstrajecten aangeboden die in meer of mindere mate raakvlakken hebben met consultancy:
- BCS Foundation Business Analysis
- BCS Foundation Business Change
- BCS Foundation Commercial Awareness
- MSP Foundation
- M_o_R (Management of Risk)
- MOV (Management of Value)
Achtergrond van deze vraag
Op dit moment ben ik drie jaar werkzaam in een interne (business analysis) functie binnen het MKB. Binnen nu en een aantal maanden wil ik de overstap maken naar een consultancy functie. Om mijn CV op te laten vallen in een sollicitatieprocedure zou ik (als dit zinvol is) één of meerdere certificaten kunnen halen.
Zelf ben ik in het bezit van:
- HBO Business IT & Management
- MSc Information Management
- ITIL
- Prince2