Hoi beste Tweakers,
Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van de backend voor een startup. Het betreft een dienst waar brood thuisbezorgd wordt en het leek ons handig om onze klanten nog even een sms'je te sturen een uur voor we komen bezorgen. Nu zouden we graag gebruik maken van smsgateway.me dia via een combinatie van een API en een Android app, sms'jes verzend. Nu is Simpel als provider ook nog heel goedkoop en zou het geheel voor 5 euro per maand kunnen werken.
Echter leek het me verstandig de voorwaarden van Simpel te lezen, waarin staat:
Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van de backend voor een startup. Het betreft een dienst waar brood thuisbezorgd wordt en het leek ons handig om onze klanten nog even een sms'je te sturen een uur voor we komen bezorgen. Nu zouden we graag gebruik maken van smsgateway.me dia via een combinatie van een API en een Android app, sms'jes verzend. Nu is Simpel als provider ook nog heel goedkoop en zou het geheel voor 5 euro per maand kunnen werken.
Echter leek het me verstandig de voorwaarden van Simpel te lezen, waarin staat:
Nu is mijn vraag: betekent dit dat het strikt niet mag om het hiervoor te gebruiken of betekent het dat als de sms-dienst niet werkt dat we dan geen schadeclaim kunnen indienen? In de tweede (en mijn) interpretatie is dat geen probleem.2.6 De Dienst is niet bedoeld voor commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals het uitoefenen van een beroep
of bedrijf. Je handelt geheel op eigen risico als je de Dienst daar wel voor gebruikt. Je vrijwaart Simpel voor schade die als
gevolg van dit gebruik kan ontstaan en Simpel heeft in dit geval het recht, onverminderd haar overige rechten en zonder
schadeplichtig te zijn, de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen.