Gebruik maken van smsgateway.me i.c.m. (bijv.) Simpel.

Pagina: 1
Acties:
  • 972 views

Vraag

• thomasmoors
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 12:30
Hoi beste Tweakers,

Op dit moment ben ik bezig met het ontwikkelen van de backend voor een startup. Het betreft een dienst waar brood thuisbezorgd wordt en het leek ons handig om onze klanten nog even een sms'je te sturen een uur voor we komen bezorgen. Nu zouden we graag gebruik maken van smsgateway.me dia via een combinatie van een API en een Android app, sms'jes verzend. Nu is Simpel als provider ook nog heel goedkoop en zou het geheel voor 5 euro per maand kunnen werken.

Echter leek het me verstandig de voorwaarden van Simpel te lezen, waarin staat:
2.6 De Dienst is niet bedoeld voor commerciële, zakelijke of bedrijfsmatige doeleinden, zoals het uitoefenen van een beroep
of bedrijf. Je handelt geheel op eigen risico als je de Dienst daar wel voor gebruikt. Je vrijwaart Simpel voor schade die als
gevolg van dit gebruik kan ontstaan en Simpel heeft in dit geval het recht, onverminderd haar overige rechten en zonder
schadeplichtig te zijn, de Overeenkomst met onmiddellijke ingang op te zeggen.
Nu is mijn vraag: betekent dit dat het strikt niet mag om het hiervoor te gebruiken of betekent het dat als de sms-dienst niet werkt dat we dan geen schadeclaim kunnen indienen? In de tweede (en mijn) interpretatie is dat geen probleem.

Beste antwoord (via thomasmoors op 28-09-2016 21:02)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me duidelijk dan.

Met mag wel, het is er niet voor bedoeld (geen sla) het is op eigen risico. klaar

Iperf

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:57

Exterazzo

Qeasy

Wij maken gebruik van MessageBird, het heeft een API (en ook libraries voor de meest voorkomende talen) en is qua prijs goed te overzien: https://www.messagebird.com/nl/tarieven :)

[ Voor 1% gewijzigd door Exterazzo op 28-09-2016 20:40 . Reden: Ik realiseer me dat dit niet helemaal een antwoord is op je vraag :) ]

Audentia

• thomasmoors
Exterazzo schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:38:
Wij maken gebruik van MessageBird, het heeft een API (en ook libraries voor de meest voorkomende talen) en is qua prijs goed te overzien: https://www.messagebird.com/nl/tarieven
Bedankt voor je antwoord, maar ik zou toch echt graag gebruik willen maken van deze goedkopere oplossing. Als alternatief kan ik inderdaad zo'n bestaande sms-gateway gebruiken. Ik ben ook niet van plan de sms dienst van Simpel te misbruiken en zelf verder onder te "verhuren" / verkopen, enkel voor ons eigen bedrijf dat de klanten zo even op de hoogte stelt.

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:02
Wat er staat is dat:
- het is toegestaan, maar niet bedoelt voor zakelijk gebruik;
- als je het voor zakelijke doeleinden gebruikt, er geen schadevergoeding mogelijk is bij problemen;
- zij het recht hebben je te kicken als ze er achter komen.

Dus... ja, het mag.

8)7

[ Voor 13% gewijzigd door Theone098 op 28-09-2016 20:47 . Reden: Verkeerd gelezen ]

Carlinkit te koop (voor wireless carplay)

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Lijkt me duidelijk dan.

Met mag wel, het is er niet voor bedoeld (geen sla) het is op eigen risico. klaar

Iperf

• thomasmoors
Fish schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:46:
Lijkt me duidelijk dan.

Bedankt.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je kan toch een zakelijk abonnement afsluiten bij een provider? Dat kost je een euro of 15 voor onbeperkt smsen, heb je direct ook een telefoon voor de zaak.

• thomasmoors
Brilsmurfffje schreef op woensdag 28 september 2016 @ 22:03:
Je kan toch een zakelijk abonnement afsluiten bij een provider? Dat kost je een euro of 15 voor onbeperkt smsen, heb je direct ook een telefoon voor de zaak.
Maakt dat een verschil in dit geval dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 525120

Heb je het inmiddels voor elkaar gekregen?
Ik ben zelf op zoek om met outlook 2013 bij het ontvangen van een specifieke mail (adres en vast kenmerk) een sms-je naar mezelf te sturen.
Mij standaard adres wil ik niet op mijn mobiel hebben.
Graag een 'manier van aanpak'

Harry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasmoors
Anoniem: 525120 schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 20:12:
Heb je het inmiddels voor elkaar gekregen?
Ik ben zelf op zoek om met outlook 2013 bij het ontvangen van een specifieke mail (adres en vast kenmerk) een sms-je naar mezelf te sturen.
Mij standaard adres wil ik niet op mijn mobiel hebben.
Graag een 'manier van aanpak'

Harry
Hoi Harry, het is niet zo moeilijk om de api te gebruiken, ik was meer benieuwd destijds of de provider die ik zou gebruiken me alleen nog in de problemen zou brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik zou toch gaan voor iets als Messagebird of Clubmessageb gaan. Je moet niet alleen de berichtkosten in overweging nemen, maar ook je eigen ontwikkeltijd, onderhoudskosten van de maatwerk oplossing en stabiliteit.
Hierop een paar eurootjes per maand besparen klinkt als een onhandige besparing.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 16:40

The Wizard

Moderator Mobile
Onnodige topic kick, graag een nieuw topic aanmaken.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.