Pc post niet met nieuwe GTX 1080

Pagina: 1
Acties:

• private-karel
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-05-2025
Beste heren tweakers,

Na het inbouwen van mijn nieuwe Palit GTX 1080 Super Jetstream wil mijn pc niet meer booten.
Het enige beeld wat ik op de monitor te zien krijg is de copyright disclaimer van de BIOS (american megatrends) en daaronder de bios datum
normaal gevolgd door de post meldingen van processor en schijven in het systeem...
Ik heb dus beeldsignaal, maar dat is momenteel ook het enige.

Het systeem heeft altijd gewerkt met een GTX 660Ti, en ik heb deze dan ook terug aangesloten om uit te sluiten dat het moederbord defect zou zijn.
Geen problemen met deze kaart dus.
De rest van het systeem is als volgt:
AsRock Z68 Pro3 moederbord
Intel Core i7 2600
16Gb Ddr3 ram

Visueel is te zien dat de LED verlichting en de ventilatoren spanning krijgen tijdens de opstart. Kaart is aangesloten zoals voorgeschreven met één 6 pin en één 8 pin connector
Voeding is vorige maand vernieuwd (corsair CS650M)

Ik heb in met mijn vorige kaart nog eens in het BIOS alle instellingen doorlopen betreffende de chipset, maar alles staat zoals het hoort.
Interne gpu is uitgeschakeld

Getest met 1 ssd alleen (systeemschijf) en enkel muis en toetsenbord en de grafische kaart dus. Geen succes...

Ik kan de kaart niet testen in een andere pc om te zien of daar meer resultaat geboekt wordt.

Zijn er van jullie kant suggesties of tips wat ik nog kan proberen? Alle hulp wordt geapprecieerd!

Alvast bedankt, Karel

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:29
Hoewel drivers pas na de post worden geladen, zou ik je toch willen adviseren om je oude videokaart erin te doen, een programma als DDU (Diplay Driver Uninstaller) te draaien en je pc door dat programma uit te laten schakelen, vervolgens videokaart omwisselen en je moet kunnen booten.

Ik had namelijk een tijd geleden precies hetzelfde met mijn GTX1070, van alles geprobeerd maar kreeg mijn pc maar niet opgestart, na de oude kaart er terug in te hebben gedaan en DDU gedraaid te hebben werkte hij zonder problemen.

Zucht...

Verwijderd

De kans is erg groot dat de BIOS van het moederbord te oud is. Wel een pech, want de laatste en tevens enige verkrijgbare BIOS versie van dat bord is van 2012:
http://www.asrock.com/mb/...ro3/?cat=Download&os=BIOS

Wellicht dat je huidige versie ouder is dan bovenstaande, dus alsnog het proberen waard. Let wel op dat je niet toevallig de Gen3 versie van het moederbord hebt, want dan heb je een andere BIOS nodig:
http://www.asrock.com/mb/...en3/?cat=Download&os=BIOS

Check ook eerst welke BIOS versie je nu hebt, want als je al de nieuwste hebt, heeft updaten natuurlijk weinig zin.

• private-karel
Dank voor de reacties totdusver !
Ik heb inderdaad de laaste BIOS versie 2.10, en kon verder ook niets vinden of deze versie al dan niet ondersteuning biedt voor deze kaart.

Dat met de DDUninstaller lijkt mij op het eerste zicht niet de oorzaak te kunnen zijn, zoals je zegt krijg ik de pc zelfs niet gepost, laat staan dat hij drivers begint te laden...

Ik had graag een manier gevonden om een DOA kaart uit te kunnen sluiten, omdat ik deze bij defect uiteraard terug moet sturen...

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-01 16:30
Wellicht een idee om de kaart bij een medetweaker te testen, of een lokale PC shop.

• RmanX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-03-2023

RmanX

Mario pizza!

Heb je ook de laatste beta bios al geprobeerd?! Staat onder betazone op de Asrock site.

AMD Ryzen 9 3900X | 16 GB DDR4 3200 MHz | AMD Radeon RX Vega 64 | 2 x SSD | 2 x 5400 RPM HDD | LG 16X DVD RW | LG BD | LG 27" 4K

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb een bijna zelfde probleem gehad, heb het niet kunnen oplossen en mijn kaart terug moeten laten sturen voor een nieuwe. Maar bij mij heeft hij het wel eerst 2 maanden wel gedaan. Enige verschil was dat de led na een seconde of 5 weer uitsprong, en dat ik niet eens het bootscherm te zien kreeg. Bleef net daarvoor hangen dus.

(Was wel een ander merk)

[ Voor 27% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-09-2016 06:39 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• private-karel
Update : inmiddels toch aan de praat gekregen...

De oplossing was de CMOS wissen mbv de jumper op het moederbord. Had dit reeds gedaan voor het posten hier. Maar blijkbaar niet lang genoeg...

In combinatie met de DDU via veilige modus.
Eerst bij opstarten Windows nog 2maal een BSOD gehad, maar daarna feilloos.

Bedankt voor alle hulp!
Let the games begin! :)
Pagina: 1