Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

NetBeans icm Macbook Pro

Pagina: 1
Acties:

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:59
Hi,

Ben nu sinds korte tijd bezig met te leren programmeren (java). Ik gebruik hiervoor Netbeans op een Macbook Pro (i5 + 8gb ram + 512 SSD).

Ik merk echter dat na een klein uurtje dat Netbeans steeds trager wordt. Een programma runnen duurt soms een paar seconden, terwijl dit daarvoor in een vingerknip opstart.

Heeft iemand een idee waaraan dit kan liggen / hoe ik dit van de baan kan krijgen ? Wat ik nu doe, is wanneer het programma traag begint te worden, een reboot uitvoeren.

Alvast bedankt!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Dit heeft niets met Programming te maken maar met de daarvoor gebruikte software ;)

PRG >> CSA

[ Voor 23% gewijzigd door RobIII op 28-09-2016 20:31 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11 21:56

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Netbeans staat er om bekend om veel geheugen te vreten en bij lange tijd draaien daardoor trager te worden. Kijk dus eens hoe je geheugen is na een tijdje.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Heb je bij de installatie van netbeans voor de download bundel "all" gekozen? Voor netbeans worden verschillende download bundels aangeboden welke verschillende onderdelen wel of niet installeren. Als je netbeans alleen gebruikt om te programmeren in java zou je eens kunnen kijken of een andere bundel installeren werkt. zie ook https://netbeans.org/downloads/

200 fish found!

• Rebbelx
Zeehond schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:52:
Heb je bij de installatie van netbeans voor de download bundel "all" gekozen? Voor netbeans worden verschillende download bundels aangeboden welke verschillende onderdelen wel of niet installeren. Als je netbeans alleen gebruikt om te programmeren in java zou je eens kunnen kijken of een andere bundel installeren werkt. zie ook https://netbeans.org/downloads/
Ik heb enkel hetgene geinstalled wat nodig was om java te programmeren. Enkel die bundel dus (Java SE)

• marcelk
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Welke versie van Netbeans draai je? En welke versie van de JRE/JDK?

• Rebbelx
marcelk schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 10:39:
Welke versie van Netbeans draai je? En welke versie van de JRE/JDK?
Netbeans 8.1 en java Version 8 Update 101

Volgens mij van beide de laatste versie.

• marcelk
  • Niet online
Dat zijn de meest recente versies.

Wat laat de Activity Monitor zien m.b.t. CPU, Geheugen/Memory en Disk op het moment dat het stroperig wordt?

• Rebbelx
marcelk schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 16:26:
Dat zijn de meest recente versies.

Wat laat de Activity Monitor zien m.b.t. CPU, Geheugen/Memory en Disk op het moment dat het stroperig wordt?
https://www.dropbox.com/s...%20at%2012.35.22.png?dl=0

[ Voor 34% gewijzigd door Rebbelx op 05-10-2016 12:45 ]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:10

nelizmastr

Goed wies kapot

Geheugen is het overduidelijk niet. In OS X is het pas een probleem als de geheugendruk rood wordt, ongeacht een gebruik van alle 8GB gelukkig.

I reject your reality and substitute my own

• marcelk
  • Niet online
Helpt het als je de Netbeans cache leegmaakt?

Zie http://stackoverflow.com/...ache-in-netbeans#10722287
Pagina: 1