MacBook Air 2016 (8GB 128GB SSD) Blaast als straaljager

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb pas een MacBook Air gekocht met 8GB ram en 128GB SSD en de i5 processor. Nu is mijn vraag, is het normaal dat mijn MacBook als een straaljager klinkt wanneer ik een spelletje speel? Tot nu toe heb ik eigenlijk alleen maar gewoon internet gebruikt in combinatie met de MS Office. Dus nog geen zware stormen en hitte uit mijn MacBook gehad. Iets wat mij wel normaal lijkt. ;) Misschien ben ik gewoon te bang, of te voorzichtig. Wat ik wel merk is dat in 5 minuten mijn accu met 10% leeg gelopen is.

Heeft iemand enige idee of dit normaal is dat ie zoveel herrie maakt? IK heb namelijk niet meteen even veel zin om bij de winkel te gaan vragen. Dus vandaar dat ik het via deze weg doe. :)

Alle reacties

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:07

OgWok

U.N.C.L.E.

Wat voor "spelletje" speel je? Kan behoorlijk wat uitmaken. Neem aan dat de Air nieuw is.....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• MysticX
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Om welke spelletje gaat het? Kan inderdaad zo zijn dat hij gaat blazen..

hi!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:15

SuBBaSS

-has Ryzen

Kan zeker! Open activiteitenweergave maar eens terwijl het spel draait. Heb zelf bijv. meegemaakt dat een spelletje als football manager 2015 de cpu naar 125% trok.

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18-09 22:22
In het algemeen, een beetje grafisch intensieve game zal je macbook air erg nadrukkelijk aanwezig maken. Het is dus volkomen normaal dat het ding een pokken herrie maakt als je grafisch intensieve games speelt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-08 10:13
Ja, dit is vrij normaal. De Macbook Air is nou niet bepaald gemaakt voor gamen en zal de cpu dus flink moeten koelen.

En omdat de Air super dun is zit er geen groot koelelement + grote ventilator erop. Dus dan is de enige manier om goed te koelen om de fan flink te laten draaien wat dus weer resulteert in het "straaljager" geluid.

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Is normaal hoor :-)

Heb zelf een Air uit 2012. Ik game er niet erg vaak op, maar als ik toch eens een game draai (genre Football Manager of andere strategie) dan blaast ie ook als een gek.

Batterijverbruik komt omdat ie ook warm wordt, toestel is nu eenmaal erg dun, waardoor de batterij sneller warm wordt en leegloopt. Als je elektriciteit hebt, sluit je hem dus best aan als je een game draait :p.

Als hij echt te warm wordt schakelt hij vanzelf uit wegens veiligheidsredenen, dacht ik.

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:36
ben van mening dat de air modellen niet echt bedoeld zijn om op te gamen. Behuizing is erg klein en veelal passief gekoeld en slechts enkele fans.\

de aluminium behuizing zal ook wat extra warmte geleiden voor de koeling.

...

Verwijderd

Mijn vorige laptop was een MBA, als ik daar Prison Architect op speelde leek het alsof die opsteeg. Mijn huidige MBP doet dat ook een beetje, maar echt een stuk minder. Ik vind wel dat de onderkant van de laptops erg warm wordt als je deze op je benen hebt staan (liggend op de bank laptoppen zeg maar), maar normaal als mijn laptop op m'n bureau of de stand staat is daar al veel minder sprake van.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:21

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:22:
Mijn vorige laptop was een MBA, als ik daar Prison Architect op speelde leek het alsof die opsteeg. Mijn huidige MBP doet dat ook een beetje, maar echt een stuk minder. Ik vind wel dat de onderkant van de laptops erg warm wordt als je deze op je benen hebt staan (liggend op de bank laptoppen zeg maar), maar normaal als mijn laptop op m'n bureau of de stand staat is daar al veel minder sprake van.
Dat komt door de standaard afstelling van de ventilator door Apple. Pas bij een graad of 85 begint de snelheid toe te nemen. Tot die tijd doet-ie niet veel. De behuizing fungeert dan als koelblok feitelijk. De MBA heeft minder oppervlak dus wordt-ie sneller luidruchtig.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 29-09-2016 11:46 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1