Nieuwe monitor

Pagina: 1
Acties:

• Apiaan
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21-06-2025
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

[b]Ik zoek een monitor

[b]Wat is je budget? Mijn budget ligt rond de 250 a 275,-.

[b]Heb je bepaalde (merk)voorkeuren? Ik heb graag een bekend en betrouwbaar merk

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar een montitor. Ik speel voornamelijk fps games dus ik ben van plan een 144hz monitor te kopen. Mijn pc runned csgo met meer dan 144 fps. Verder heb ik graag dat de monitor 24 inch is en een lage reactie tijd heeft. Ik heb dit topic gemaakt omdat ik niet goed weet welke ik moet kiezen die rond de 250,- kost. Er zijn een aantal verschillend 144hz, 24inch, 0,01 seconden reactie tijd monitor van oac benq en acer en ik weet niet welke ik moet kiezen. Hopelijk kan iemand mij helpen een keuze te maken. Ik kwam zelf uit op deze monitoren: https://tweakers.net/cate...5y80_b5ndmH5HEP7KItCbX-gE

Groetjes Apiaan

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-02 22:02

zekerpixels

Victory Loves Preparation

0,01 seconden is 10ms, maar ik neem aan dat je 1ms bedoeld.

De schermen die je linkt zijn alle full HD en tn, alle ook 24inch m.u.v. een enkele 27 inch. Ik zou zelf geen 27 inch nemen met die resolutie, groter scherm met dezelfde resolutie; word minder scherp.

Je kan ook kijken naar de standaard van de monitoren (hoogte instelbaar), en of je bijv de rode accentkleur wel mooi vind. Benq heeft een monitoren die standaard word gebruikt bij events/wedstrijden, geen idee wat het type was maar daar zijn hele goede review over te vinden.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Tja, bijna al die dingen zullen hetzelfde of een vergelijkbaar paneel hebben, er zit eigenlijk nauwelijks verschil in kwaliteit De gemiddelde monitorboer, zoals Benq, Acer, Asus, Iiyama etc kopen gewoon een paneel van AU Optronics in dit geval, en zetten dat in een behuizing en plakken hun sticker erop.

Waar je wel naar kijken is, als je een AMD videokaart hebt, is Freesync. Dat is een leuke extra, waar je baat bij kan hebben bij zwaardere games.

G-sync is vreselijk duur, goedkoopste scherm is 400 euro, dus als je Nvidia hebt, kun je dat wel vergeten. En dan te bedenken dat Freesync gewoon exact hetzelfde is en doet, en gewoon 200 euro goedkoper is :/

People as things, that’s where it starts.

• Apiaan
Ik heb een amd r9 390 maar wat is g-sync? Ik zoek wel een monitor die ze ook bij de esports hebben want dan heb ik bijna een professionele setup XD

• Apiaan
Tja de oac is niet zo heel goed zo te lezen niet zo goed. Nu zit ik een beetje te twijfelen tussen de BenQ XL2411Z Zwart en de Asus VG248QE Zwart. De BenQ is meer voor gamen en de ene van Asus is meer voor het beeld dus ik denk dat ik voor benw ga omdat ik gamen belangrijker vind en omdat de verschillen waarschijnlijk heel klein zijn. Wat vinden jullie ervan?

• Apiaan
Hallo! Ik zit twijfelen tussen de BenQ Zowie XL2411 Rood, Zwart en de BenQ XL2411Z Zwart. Er zijn wat verschillen tussen maar ik heb er niet al te veel verstand van. Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast bedankt.

• LaurensConjardo
  • Laatst online: 27-11-2024
Apiaan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 21:21:
Hallo! Ik zit twijfelen tussen de BenQ Zowie XL2411 Rood, Zwart en de BenQ XL2411Z Zwart. Er zijn wat verschillen tussen maar ik heb er niet al te veel verstand van. Ik hoop dat iemand mij wilt helpen alvast bedankt.
Er zitten weinig verschillen qua techniek tussen de schermen. De zowie variant is de nieuwe variant van de xl2411Z. De zowie heeft net iets meer features zoals hoogte verstelbaar wat echt een luxe is. Ik zou voor de zowie gaan want die is verder ontwikkeld met features dan zijn voorganger. Zeker met maar een verschil in de prijs van 20€.

[ Voor 45% gewijzigd door LaurensConjardo op 01-10-2016 21:41 ]

• Apiaan
Heel erg bedankt! De zowie heeft wel 70000 minder kleuren zou ik dat verschillen überhaupt kunnen merken?

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07:21
Ik geloof dat ze allemaal gewoon 16.77 mil kleuren hebben. En anders zal je dat voor gamen niet merken.

• Apiaan
Ohja volgens mij kun je bij de normale Benq monitor ook de hoogte veranderen.

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 23:54
Hardware.info heeft een review van de XL2411Z versie maar er zijn voor het geld betere monitoren, zoals deze:

Iiyama G-Master Red Eagle GB2488HSU-B2

Review:

https://nl.hardware.info/...88hsu-ge2788hs-gb2888uhsu

Sneller qua response en heeft ook nog een beter contrast(tov de BenQ), freesync en een nette kleurweergave. Kortom je hoeft niet te kiezen tussen beeld en snelle weergave. Met deze monitor heb je beide ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Solid_Aapie op 02-10-2016 00:57 ]

Specs

• Apiaan
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de Benq Zowie xl2411 en de Iiyama G-Master Red Eagle GB2488HSU-B2 ze zijn volgens mij hetzelfde.

Verwijderd

De Iiyama zit iets ruimer in de video-ingangen en ziet er mi wat eleganter uit.

• Solid_Aapie
Apiaan schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:59:
Ik zie eigenlijk geen verschil tussen de Benq Zowie xl2411 en de Iiyama G-Master Red Eagle GB2488HSU-B2 ze zijn volgens mij hetzelfde.
Bekijk de testresultaten op hardware.info daar zie je toch echt dat de Iiyama beter presteert:

https://nl.hardware.info/...2488hsu-b2/testresultaten

https://nl.hardware.info/...nq-xl2411z/testresultaten

Ook heeft deze meer functionaliteit. Ga dus nooit op het uiterlijk af of de specificaties vd fabrikant.

Specs

• Apiaan
heel erg bedankt, ik heb niet veel verstand van de specs maar ik denk dat de iiyama beter is. Maar is het niet beter om te letten op het ontwerp aangezien het verschil volgens mij erg beperkt is.

• Apiaan
Wat vinden jullie?

• Solid_Aapie
Ik zou zeggen meten is weten. De fabrikanten klooien, na mijn mening, maar wat aan als het op specificaties aan komt. Vandaar dat ik eerder af ga op meetresultaten van een onafhankelijke partij als Hardware.info. Je ziet hierin dat beide partijen waarschijnlijk een vergelijkbaar paneel aanbieden maar dat Ilyama de aansturing beter op orde heeft, hierdoor wint deze bijna in elk segment van de test. Een contrast verschil van 1:189 naar 1:333 ga je wel merken kan ik je vertellen. Los daarvan is het Ilyama scherm ook uitgerust met een usb 3.0 hub, meer aansluitmogelijkheden en speakers(al zijn deze vaak vrij slecht). En het belangrijkste verschil is nog wel dat het het Ilyama paneel AMD Freesync ondersteunt. Kortom ik zie geen enkele reden om voor het BenQ scherm te gaan.

Mocht een merk als Ilyama niet bekend bij je zijn dan kan ik je gerust stellen. Het is een van de betere en oudste spelers op de monitoren markt ;)

Specs

• Apiaan
Heel erg bedankt voor je reactie ik ga voor de iiayam

• Apiaan
Ik zit toch te twijfelen blijkbaar heeft de Liyama last van banding..

• Apiaan
Komt de Iiyama G-Master Red Eagle GB2488HSU-B2 wel met een kabel waarmee ik 144hz uberhaupt kan draaien? En is het wel 144hz want ik lees dat het eigenlijk 120hz is.

[ Voor 22% gewijzigd door Apiaan op 09-10-2016 22:37 ]

Pagina: 1