Gezocht: draadloos toetsenbord met groot bereik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• WookiB
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-04 10:04
Hey Tweakers,

Momenteel ben ik op zoek naar een draadloos toetsenbord dat een groot bereik heeft en het liefst ook werkt door een muurtje heen (houten wandje). Het toetsenbord wordt gebruikt aan een bar en heeft als doel om youtube filmpjes op te zoeken etc.

Momenteel hebben we een aantal simpele draadloze toetsenborden gehad, maar helaas haperen die vaak door slecht bereik. Helaas heeft pricewatch van toetsenbord geen bereiksafstand in de filter opties. Dus eisen:

- Bereik 5 tot 10 meter
- Degelijk (wordt vaak en ruw gebruikt)
- Niet teveel overbodige functies (multimedia, macro's etc.)

Enorm bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Waarom draadloos? Toetsenbordkabel is eenvoudig langer te maken.
Omdat het maar een toetsenbord betreft kan dat waarschijnlijk zelfs wel tot 10 meter zonder actieve verlengkabel.

• WookiB
RolfLobker schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:21:
Waarom draadloos? Toetsenbordkabel is eenvoudig langer te maken.
Omdat het maar een toetsenbord betreft kan dat waarschijnlijk zelfs wel tot 10 meter zonder actieve verlengkabel.
Omdat de bar niet vast zit aan de computer. Dit zou betekenen dat er constant een kabel door de werkruimte van de barman/vrouw loopt. En het oogt ook niet lekker. Het toetsenbord wordt namelijk constant doorgegeven onder de bezoekers om een 'verzoekje' in te typen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
is het eventueel een optie om de "ontvanger" van het toetsenbord te verplaatsen d.m.v een verlengkabeltje zodat deze in de zelfde ruimte komt? ( bij voorkeur zo hoog mogelijk )

404 Signature not found

• WookiB
SMSfreakie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:33:
is het eventueel een optie om de "ontvanger" van het toetsenbord te verplaatsen d.m.v een verlengkabeltje zodat deze in de zelfde ruimte komt? ( bij voorkeur zo hoog mogelijk )
Zeker dat hebben we nu ook al, maar helaas zorgt dat toch vaak nog voor problemen op een afstand van ong 5 meter (maximaal). Wellicht is het kabeltje deels oorzaak.

Het zou prettig zijn om te starten met een toetsenbord waarvan het bereik gewoon ruim voldoende is. Dan is dat nooit het probleem.

[ Voor 12% gewijzigd door WookiB op 28-09-2016 19:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
Ik denk dat er voor zo''n afstand weinig andere opties zijn dan m.b.v. een kabel het signaal zo dicht mogelijk brengen. Zeker met een muur ertussen en waarschijnlijk meer interferentie dan gangbaar).

Industriele apparatuur die bluetooth gebruikt, in bijvoorbeeld bedrijfshallen kunnen deze afstanden wel aan maar bij toetsenborden ligt er denk ik weinig focus op afstand.

Daarom zou ik zelf m.b.v. een usb-kabel (desnoods via cat5 extender) de ontvanger zo dichtbij mogelijk halen.

De bar heeft een voor- en achterzijde lijkt mij? Dan hoeft er toch geen kabel in de weg te lopen?
Wat ik voor me zie is een toetsenbord bij de flessen, niet bij de glazen.

[ Voor 16% gewijzigd door Dysmael op 28-09-2016 19:57 ]

• WookiB
Helaas kan ik geen plaatje uploaden. Wel kan ik proberen te beschrijven hoe het er uit ziet, dan wordt het probleem wellicht helder.

Bar:

|..|.................|_
|..|.................._|PC
|..|________...|
|_|________|...|

Geen dank voor de briljante tekening. :)

[ Voor 18% gewijzigd door WookiB op 28-09-2016 20:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Meh gewoon een chromecast en een cheap ass smartfone kunnen lekker filmpjes in de queue gooien

of mensen de pin geven van de chromecast kunnen ze allemaal het ding bedienen, maar afhanklijk van het aantal bezoekers zou dat wel een een chaos kunnen worden

[ Voor 46% gewijzigd door Fish op 28-09-2016 20:14 ]

Iperf

• WookiB
Fish schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:12:
Meh gewoon een chromecast en een cheap ass smartfone kunnen lekker filmpjes in de queue gooien

of mensen de pin geven van de chromecast kunnen ze allemaal het ding bedienen, maar afhanklijk van het aantal bezoekers zou dat wel een een chaos kunnen worden
Leuke creatieve oplossing. Helaas is het laatste deel inderdaad geen optie.

Maar heeft niemand ervaring met een lekker degelijk draadloos toetsenbord? Of wellicht dat bluetooth beter zou werken dan infra?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Bluetoothapparatuur is verdeeld in 3 verschillende klassen:

Class 1: Ontworpen voor lange afstandsverbindingen (tot ~100m)
Class 2: Voor normaal gebruik (tot ~10m)
Class 3: Voor korte afstanden (10 cm - 1 m)

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dysmael
http://www.wireless-computing.com/products/bundles.php#
Among their unique features: 100' range, AES encryption, and the ability to never lose address settings when batteries are replaced.

• WookiB
Op zich mooie toetsenborden. De prijs is helaas wel enorm. In ieder geval bedankt voor de input.
Pagina: 1