Probleem audio (en video) GTX 1070 en Dell U3415W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-01 16:30
Ik ben mijn nieuwe PC aan het installeren en ik stuit op een zeer vervelend probleem. Alle audio die ik wil afspelen klink behoorlijk blikkerig en het geluid komt direct van voor. Ik heb alle drivers geïnstalleerd (Grafische kaart GTX 1070, Dell U3415W en moederbord MSI Z170M Mortar), maar het resultaat is dat audio gewoon verschrikkelijk klinkt. Echter vind ik nergens ook maar enige opties om dit aan te passen. Ik kan wel een stereo test doen, en dan komen de geluiden wél van links en rechts. Ik heb een clean Windows 8.1 Install gemaakt en direct daarna Windows 10 geüpgrade.

Zowel (mini)Displayport als HDMI geeft dit probleem. Ik begrijp er helemaal niets van. Ik ben al jaren OSX gebruiker, dus ik ken mijn weg in Windows niet zo goed.

Dan heb ik ook nog een video 'probleem'. Op 1 of andere manier werkt de HDMI direct op het moederbord niet wanneer ik de grafische kaart in de PC heb zitten, is dit normaal?

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat is normaal, indien je het via je moederbord wilt aansluiten dan zal je dit in de bios moeten aanzetten en de Intel drivers instaleren voor je igp.

Waar krijg je geluid uit? Als het uit je beeldscherm is dan hoef je daar ook weinig van te verwachten, indien je het via een receiver doet dan zou het niet blikkerig moeten klinken. Tenzij je filters aanhebt of goedkope boxen.

Zelf heb ik RX480 -> DP -> Dell U2515H voor beeld en Intel IGP -> HMDI -> Receiver voor geluid. Dit icm een tool die de HDMI audio lijn openhoud, AVR Audio Guard.

[ Voor 17% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 28-09-2016 20:31 ]

• MadDogMcCree
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-01 16:30
Ik krijg ook steeds meer het idee dat dit het is, erg jammer. Ik kom van een iMac Late 2009 af, en nooit de behoefte gehad om er aparte speakers op aan te sluiten, omdat het geluid prima is/was. Ik had anno 2016 toch wel vergelijkbare kwaliteit verwacht, een behoorlijke domper dus.

Ik denk ook dat het een windows dingetje is (of zeg ik nu iets raars?). Zo waren er ook op mijn iMac audio problemen met Windows in bootcamp. De ene na de andere driver geprobeerd, maar het geluid was altijd flink onder het niveau in vergelijking met OSX.

Uiteindelijk wordt er ook een Mac Mini op de monitor aangesloten, hopelijk is het geluid dan beter. Is er anders eventueel een goede tool om het geluidsniveau handmatig aan te passen? Want Windows zelf heeft minder opties dan een stembiljet in een bananenrepubliek.

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

MadDogMcCree schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:57:
Ik krijg ook steeds meer het idee dat dit het is, erg jammer. Ik kom van een iMac Late 2009 af, en nooit de behoefte gehad om er aparte speakers op aan te sluiten, omdat het geluid prima is/was. Ik had anno 2016 toch wel vergelijkbare kwaliteit verwacht, een behoorlijke domper dus.

Ik denk ook dat het een windows dingetje is (of zeg ik nu iets raars?). Zo waren er ook op mijn iMac audio problemen met Windows in bootcamp. De ene na de andere driver geprobeerd, maar het geluid was altijd flink onder het niveau in vergelijking met OSX.

Uiteindelijk wordt er ook een Mac Mini op de monitor aangesloten, hopelijk is het geluid dan beter. Is er anders eventueel een goede tool om het geluidsniveau handmatig aan te passen? Want Windows zelf heeft minder opties dan een stembiljet in een bananenrepubliek.
Zelf geen problemen met Windows hier en het geluid is prima. Wat wel vaak het geval is is dat de drivers van audio kaarten bedroevend zijn en dat het altijd een gevecht is om die kut HDMI standaard goed werkent te krijgen :P. Zonder dat AVR Audio Guard verliest mijn receiver constant het signaal omdat de Intel igp denkt dat hij in standby moet.....
Ik doe in Windows vrij weinig met het geluid (in enkele gevallen upmixen met Foobar of AC3Filter), ik stuur het 1 op 1 door naar mijn receiver (volume dus 100%) en de receiver doet de rest, dus geen last van crappy geluidskaarten of last van een slechte signal-to-noise-ratio.

Dell staat bekend om mooie schermen, niet om zijn goede geluid uit speakers :+.

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-12-2025

Coreantes

But you can call me 'Core'...

MadDogMcCree schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:09:
Ik ben mijn nieuwe PC aan het installeren en ik stuit op een zeer vervelend probleem. Alle audio die ik wil afspelen klink behoorlijk blikkerig en het geluid komt direct van voor.
Dit klinkt inderdaad alsof je de speakers van je monitor gebruikt. De Dell heeft, zo uit mijn hoofd, 2x 9W speakers. Je mag niet te veel verwachten; zie het als speakers in een Macbook Air oid.

Advies: koop een losse set speakers. Hoeft niet veel te kosten, gaat veel plezier brengen. My $0.02! :>