Vraag

• Ketho
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 19:11
Ik heb recent een NUC6i3SYH gekocht waarop alles prima was (nog binnen de 14 dagen garantieperiode).

Maar nadat ik een netwerkkabel ontkoppeld had scheen de Ethernet/LAN port niet meer te werken, en daarvoor nog wel. Dit vind ik wel vreemd want zoiets heb ik nog nooit eerder meegemaakt!

Dan moest ik iets gedaan hebben waardoor deze Ethernetport niet meer werkte; alsof ik die gesloopt heb dmv eerst netjes de plug in te drukken en er een netwerkkabel er uit te halen? 8)7

De Wireless LAN doet het wel nog, maar ik zou het liever op het fysieke netwerk aansluiten.

Beschrijving:
  • De LEDs op de Ethernetport lichten niet eens op wanneer er een netwerkkabel mee verbonden wordt, ook niet die aan de kant van de switch/router
  • In de device management zelf wordt er "WAN Miniport" vermeld
  • In Windows wordt er niets opgemerkt zodra de NUC met een netwerkkabel verbonden wordt
Wat ik al geprobeerd heb:
  • Op twee verschillende netwerken getest zonder success
  • Met verschillende netwerkkabels getest, ook de kabels zelf met een kabeltester
  • In de Visual BIOS staat LAN netjes aangevinkt
  • Een clean Windows 10 Version 1607 herinstallatie geprobeerd, of het wellicht kwam door driver updates
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i3DewiHt.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hV0m4S7t.jpg

[Video: https://gfycat.com/AshamedImpressiveGander]

Alle reacties

Anoniem: 203842

Probeer een andere UTP kabel.

Ook in een andere poort van de switch doen.

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 203842 op 28-09-2016 19:18 ]

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:55
netwerk drivers opnieuw installeren ? er vanuit gaande dat je de drivers direct uit de Windows installatie gebruikt

[ Voor 51% gewijzigd door HKLM_ op 28-09-2016 19:21 ]

Cloud ☁️

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:52
Je kan hooguit nog een OpenELEC op USB stick zetten en van booten, daarin kijken of de netwerkpoort meer doet. Dan sluit je Windows in elk geval uit. Maar ziet er niet hoopvol uit.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
heb je de NUC al eens compleet van de stroom gehad?

404 Signature not found

• Ketho
Anoniem: 203842 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:18:
Probeer een andere UTP kabel.

Ook in een andere poort van de switch doen.
SMSfreakie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:31:
heb je de NUC al eens compleet van de stroom gehad?
Heb ik al geprobeeerd, met verschillende kabels en ook poorten van de switch. Ook meerdere keren vd stroom gehaald, aangezien ik hem in verschillende netwerken gezet heb
Downloader_NL schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:20:
netwerk drivers opnieuw installeren ? er vanuit gaande dat je de drivers direct uit de Windows installatie gebruikt
Ik kan me herinneren dat de Ethernet port nog werkte zonder dat de nieuwe drivers (Windows Update?) waren geinstalleerd, aangezien ik dus eerst verbinding moest hebben via diezelfde Ethernet port, of anders de WiFi. Maar zelfs met opnieuw een schone installatie van Windows 10 maakte het geen verschil meer (ook niet na weer een automatische driver update via de WiFi)
vanaalten schreef op woensdag 28 september 2016 @ 19:28:
Je kan hooguit nog een OpenELEC op USB stick zetten en van booten, daarin kijken of de netwerkpoort meer doet. Dan sluit je Windows in elk geval uit. Maar ziet er niet hoopvol uit.
Okay, zal ik proberen

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:34

M2M

medicijnman

kun je in de bios geen netwerkstatus uitlezen? Als de netwerkpoort het daar niet doet, gaat het in je OS zeker niet lukken.

Test de kabel voor de zekerheid ook even in een ander systeem en anders is het RMA sturen :)

-_-

• The Fatal
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
ubuntu werkt als het goed is ook.

• Ketho
Ik heb het nu met Linux Mint 18 op een USB stick geprobeerd en die zag ook al niets, met de NUC aan het netwerk

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ncurE0cm.png
M2M schreef op woensdag 28 september 2016 @ 20:05:
kun je in de bios geen netwerkstatus uitlezen? Als de netwerkpoort het daar niet doet, gaat het in je OS zeker niet lukken.

Test de kabel voor de zekerheid ook even in een ander systeem en anders is het RMA sturen :)
In de Visual BIOS heb ik geen menu gevonden om de netwerkstatus uit te lezen, helaas
De kabels zelf heb ik ook op andere systemen getest en daar werkten ze prima

Ga het nu RMA sturen, hopelijk doen ze niet moeilijk toen ik aangaf dat de Ethernet port eerst wel werkte...
Pagina: 1