Horizon Go App in buitenland kijken, WIFI blokkeert VPN?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik zou graag de Horizon Go App gebruiken in België op mijn mobiele telefoon. Hiervoor gebruik ik een VPN verbinding van HideMyAss en vervolgens wil ik dit via Chromecast op mijn TV afspelen.

Op het WIFI-netwerk van mijn werk (ik werk in Gent (België)) gaat dit prima. Ik stel de VPN in, Horizon Go App denkt dat ik in Nederland ben en hij toont beeld. Echter, op het WIFI netwerk thuis (ook in Gent) werkt dit niet.. dan geeft de Horizon Go App aan dat ik in het buitenland ben. Ik veronderstel dus dat het aan mijn WIFI instellingen thuis ligt?

Om het nog moeilijker te maken: Als ik dezelfde handelswijze gebruik voor de FOXSPORTS NL APP, dan werkt het wel, zowel op het werk als thuis :).

Iemand enig idee?

Alvast enorm bedankt! _/-\o_

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ga eens voor de gein met een browser naar http://www.whatismyip.com

Kijk even wat voor land daar wordt aangegeven. Of op zijn minst welke ISP er wordt gedetecteerd. Zo zie je of via NL of BE surft.

nu is dat nog niet 100%. Ook al surf je via NL, kan Horizon (Ziggo) de IP range van HMA (HideMyAss) blokkeren, omdat ze weten dat men "via een VPN" dat expres doet om via het buitenland te kijken.

Als dat laatste het geval is (whatismyip geeft NL aan, en Horizon werkt niet), dan moet je naar een andere VPN provider gaan. De meeste hebben een trial of 3 daags abonnement of zo.

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:19
Of je maakt een VPN verbinding naar.. huis! :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindakaasisbah
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-04 13:28
Als de IP localisatie data niet up to date is (zoals bij Maxmind vaak het geval) kan het voorkomen dat de locatie van je VPN verkeerd overkomt. Bijvoorbeeld aan VPN server in Amsterdam kan volgens de Maxmind database "in Amerika" staan doordat het IP-adres eerder in de USA geregisteerd stond.

Ik check het altijd via www.ipleak.net. Die hebben ook meteen de DNS servers eronder, daar ligt het ook vaak aan.

Zelfs grote VPN providers zoals IPVanish hebben hier last van. Deze page: http://vpnservice.nl/horizon-go-buitenland/ heeft wel een lijstje up to date VPNs maar het kan natuurlijk elk moment veranderen. Als de provider bijvoorbeeld een nieuw IP block koopt.

Edit: ik wil IPVanish niet zwart maken ofzo, gebruik het dagelijks. Maar het werkt gewoon niet voor Horizon. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Pindakaasisbah op 30-09-2016 13:51 ]