• renedis
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-07 10:05
Weet nu niet of ik het in Feedback moet plaatsen..

User: https://tweakers.net/aanbod/user/821773/

Is een winkel. Zo ver ik weet zijn enkel particulieren toegestaan op V&A? Geen handelaren en winkels e.d.?

Hun winkel (gevonden via het telefoonnummer in één van de advertenties):
https://www.pcelburg.nl/contact/

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Daar is de knop "Meld misbruik" voor bij de advertentie.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:19:
Weet nu niet of ik het in Feedback moet plaatsen..

User: https://tweakers.net/aanbod/user/821773/

Is een winkel. Zo ver ik weet zijn enkel particulieren toegestaan op V&A? Geen handelaren en winkels e.d.?

Hun winkel (gevonden via het telefoonnummer in één van de advertenties):
https://www.pcelburg.nl/contact/
Helaas, die tijden zijn voorbij. De regels voor V&A is maar hoe de wind staat. V&A staat vol handelaren, zowel met KVK vermelding. Doen ze er iets tegen, soms, maar de pure handelaren laten ze staan.
Bedrijven zijn wel toegestaan als het gaat om "open dozen" exemplaren etc. Maar dat verklaard nog steeds niet de extreme handel van bepaalde users (inc. KvK nummer) en factuur etc.

39

• renedis
Omni schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:20:
Daar is de knop "Meld misbruik" voor bij de advertentie.
Done! En achteraf wist ik dit :') but thanks voor de reminder.

• renedis
Fietsbel schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:24:
[...]

Helaas, die tijden zijn voorbij. De regels voor V&A is maar hoe de wind staat. V&A staat vol handelaren, zowel met KVK vermelding. Doen ze er iets tegen, soms, maar de pure handelaren laten ze staan.
Bedrijven zijn wel toegestaan als het gaat om "open dozen" exemplaren etc. Maar dat verklaard nog steeds niet de extreme handel van bepaalde users (inc. KvK nummer) en factuur etc.
Herkenbaar..

Ik vind dat ik met m'n 58 reviews er al (te) veel heb (sinds registratie 2003).. Hoe is het dan af en toe mogelijk dat mensen met registratiedatum +- 2012 vervolgens 200+ reviews hebben :?

Ach ja.. Die laat ik dan meestal ook links liggen. Evenals de 0 reviews met 2016 registratiedatum.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:30:
[...]

Herkenbaar..

Ik vind dat ik met m'n 58 reviews er al (te) veel heb (sinds registratie 2003).. Hoe is het dan af en toe mogelijk dat mensen met registratiedatum +- 2012 vervolgens 200+ reviews hebben :?

Ach ja.. Die laat ik dan meestal ook links liggen. Evenals de 0 reviews met 2016 registratiedatum.
We gaan offtopic, want [Proef] Ruimere openstelling V&A is daar de betere plek voor. Users die wekelijks tussen de 5 en 10 iphones/laptops verkopen via V&A zijn "toegestaan", heel vreemd allemaal. Maar ben het met compleet met je eens.

39

• renedis
En de advertenties blijven staan. Man man, wat heb ik mij vergist in Tweakers.

Nu snap ik ook direct waarom V&A zo achteruit is gegaan in niveau.

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online

Detmer

Professioneel prutser

renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:30:
[...]

Herkenbaar..

Maar wat is daar het probleem mee? Iemand met veel feedback (waaronder mezelf ook, eerlijk is eerlijk) is blijkbaar toch iemand waar veel Tweakers graag zaken mee doen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
renedis schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:47:
Nu snap ik ook direct waarom V&A zo achteruit is gegaan in niveau.
Ik reageer nu puur als gebruiker niet als crew. Maar als je de voorwaarden erop na slaat dan begrijp ik best dat de advertenties blijven staan:
2.Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. Bedrijfsmatige verkoop is derhalve toegestaan voor zover het het incidenteel aanbieden van overtollige artikelen uit eigen bezit betreft, zulks ter beoordeling van Tweakers.net. Bij overtreding van deze voorwaarden wordt de advertentie verwijderd en kan het gebruikersaccount geblokkeerd worden. Inkoopacties of werving daarvoor zijn niet toegestaan.
Aangezien PCElburg pas drie advertenties heeft geplaatst, waarvan er nu drie tegelijkertijd online staan, vind ik dat dit wel valt onder 'incidenteel'.

• renedis
Wellicht dit geval niet goed begrepen door mij of nooit goed begrepen.
Ik zie mijzelf nog uit een vroege tijd komen van Tweakers.

Destijds ging Tweakers zeer actief en accuraat om met het aanbieden van spullen via bedrijfsmatige verkoop.
Dit is blijkbaar anders tegenwoordig.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:01:
[...]

Ik reageer nu puur als gebruiker niet als crew. Maar als je de voorwaarden erop na slaat dan begrijp ik best dat de advertenties blijven staan:

"2.Het gebruik van V&A om producten te verkopen staat open voor particulieren en bedrijven. V&A advertenties zijn altijd gericht op consumenten. Handelaren, resellers en retailers zijn uitgesloten. "
En de users met 10 apple laptops en iphones per week? + kvk vermelding etc.
Voorbeelden in overvloed dat de regels van V&A niet nageleefd worden.
Zo fanatiek op het forum, zo los in V&A.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 29-09-2016 16:13 ]

39

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Fietsbel schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:11:
En de users met 10 apple laptops en iphones per week? + kvk vermelding etc.
Voorbeelden in overvloed dat de regels van V&A niet nageleefd worden.
Ik ging in op de in dit topic aangehaalde advertenties. Over de andere advertenties ga ik geen uitspraak doen, want daar ken ik de feiten niet van.

En nogmaals ik reageerde als user niet als crew in deze kwestie.

Blijf gewoon vooral melding maken van zulke advertenties of kom hier even met concrete voorbeelden.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

rens-br schreef op donderdag 29 september 2016 @ 16:14:
[...]

Ik ging in op de in dit topic aangehaalde advertenties. Over de andere advertenties ga ik geen uitspraak doen, want daar ken ik de feiten niet van.

En nogmaals ik reageerde als user niet als crew in deze kwestie.

Blijf gewoon vooral melding maken van zulke advertenties of kom hier even met concrete voorbeelden.
Ik heb mijn reactie even in het andere topic gezet, aangezien dat de plek is om meer over V&A te praten dan hier. Fietsbel in "[Proef] Ruimere openstelling V&A"

39

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gezien de ruimere openstelling van V&A en het feit dat het hier om verouderde, niet langer courante hardware gaat, heb ik hier geen probleem mee.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.