Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC +/-2500 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem is voor gaming en multimediagebruik. de games die gespeeld worden zijn divers.

Wat mag het systeem gaan kosten?
2800 euro maximum.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik neem mee: Toetsenbord, muis, 2.1 logitech speakerset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien ik een 1440P 27" scherm wil kopen (144hz), dien ik voldoende kracht te hebben, vandaar mijn keuze voor de GTX1070/1080 afhankelijk van jullie input.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen vaste wensen, al heb ik een voorkeur voor de "beproefde" grotere merken, zonder objectieve onderbouwing overigens.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
de PC dient voldoende stil te zijn, en moet lekker soepel op gespeeld kunnen worden.

Ga je overklokken?
In beginsel niet, al wil ik na een paar jaar hier wel mee gaan spelen.

Wat verwacht je van ons?
Omdat ik nooit zelf een build heb gemaakt, vraag ik mij af of ik de juiste keuzes heb gemaakt met betrekking tot compatibiliteit. Daarbij wil ik graag weten of de build een verstandige keuze is qua set-up van hardware en de gekozen monitor. daarbij ben ik vooral benieuwd naar suggesties en/of mogelijke veranderingen in mijn build.

wat ik tot nu toe heb uitgezocht
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6600 Boxed€ 225,-€ 225,-
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 747,95€ 747,95
1Toshiba DT01ACA300, 3TB€ 82,26€ 82,26
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 112,51€ 112,51
1Asus ROG Swift PG279Q Zwart€ 849,-€ 849,-
1Microsoft Windows 10 Home EN 32/64bit, USB€ 109,40€ 109,40
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 79,99€ 79,99
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Samsung 850 EVO 500GB€ 155,95€ 155,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.560,81

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2016 08:53 ]

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Voeding is overkill. Neem een pricewatch: Corsair RM550x, daar heb je meer dan voldoende aan.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Boerhof
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-11 10:03
Als je niet direct gaat overklokken kun je de K-processor en Z-moederbord beter achterwege laten. Je betaalt er een flinke premium voor en dat is zonde als je er niet direct gebruik van gaat maken. Neem een i5-6600 (i7 is voor 98% van de games overkill) en een B-150 mobo.

De FD Define R5 heeft veel ruimte voor interne bays, maar aangezien je slechts 1 SSD en 1 HDD gaat plaatsen kun je beter voor de vergelijkbare, maar goedkopere Define S gaan. Tenzij je perse die Blu-ray writer wil hebben (wie gebruikt die nog tegenwoordig?).

Ik weet niet wat je budget is, maar als je toch dit soort geld gaat uitgeven en er wellicht voor zou kiezen om niet te gaan overklokken, zou ik persoonlijk gaan voor een IPS scherm i.p.v. een TN paneel. De kleuren en kijkhoeken zijn vele malen beter, en de iets mindere responstijd (1ms om 4ms) is in de praktijk echt te verwaarlozen: pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart.

Tenzij je je geheugen gaat overklokken (je moederbord heeft die mogelijkheid wel), wordt het door jou gekozen RAM teruggeklokt naar 2400 mhz. Neem dus 2133 of 2400 mhz RAM.

Wat RvL al aangeeft, jouw systeem kan makkelijk toe met 550 watt, dus RM550x.

Heb je al een Windows 10 key?

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 08-11 19:03
Ik zou eerder voor Windows 7/8.1 gaan, maar dat is een voorkeur die verschilt per persoon. Denk echter ook na over 7/8.1 raad ik aan.

Thom

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Th0m14 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:44:
[...]

Ik zou eerder voor Windows 7/8.1 gaan, maar dat is een voorkeur die verschilt per persoon. Denk echter ook na over 7/8.1 raad ik aan.
Inderdaad voorkeur die verschilt per persoon maar wellicht dan ook een idee om te onderbouwen waarom dit advies voor TS interessant is?
Win 7 en Skylake is een pain in the ass en ik zou persoonlijk niet zien wat win 8.1 heeft dat win 10 niet te bieden heeft.
Ik zou zeggen, voor een snel, stabiel en future-proof systeem, lekker windows 10 aanhouden. Tenzij je echt goede redenen hebt om terug te gaan naar het verleden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Hoe groot is de kans dat je Bluray schijven gaat branden? Daar kan je 60 euro bezuinigen.
En bij je monitor stoppen - wat ik zeker zou doen. IPS is geweldig vergeleken met TN.

De downgrade naar i5-6600 en b150mobo bespaart je zo 240 euro, maar maakt je PC minder futureproof, en je levert in op de 'patser-factor'. Als je verder niet zo'n hardcore gamer bent en het je niet veel uitmaakt of het nou 55 of 85 frames per second is, jah stop dat geld voor die teringstnelle cpu + bijbehorend moederbord + ram dan inderdaad lekker in je monitor of in een superdeluxe muis/koptelefoon oid. Die i7 is echt top of the line, onderste uit de kan, en voor de heel kritische gamer die -echt- geen drops in zijn fps wil zien op ultra in z'n nieuwe battlefield-achtige spel over 2 jaar.

[ Voor 4% gewijzigd door Znorkus op 28-09-2016 17:52 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Znorkus schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:52:
Hoe groot is de kans dat je Bluray schijven gaat branden? Daar kan je 60 euro bezuinigen.
En bij je monitor stoppen - wat ik zeker zou doen. IPS is geweldig vergeleken met TN.

De downgrade naar i5-6600 en b150mobo bespaart je zo 240 euro, maar maakt je PC minder futureproof, en je levert in op de 'patser-factor'. Als je verder niet zo'n hardcore gamer bent en het je niet veel uitmaakt of het nou 55 of 85 frames per second is, jah stop dat geld voor die teringstnelle cpu + bijbehorend moederbord + ram dan inderdaad lekker in je monitor of in een superdeluxe muis/koptelefoon oid. Die i7 is echt top of the line, onderste uit de kan, en voor de heel kritische gamer die -echt- geen drops in zijn fps wil zien op ultra in z'n nieuwe battlefield-achtige spel over 2 jaar.
I7 scheelt zeker geen 30 FPS op een gemiddelde game. Oke, zal zeker een uitzondering bestaan en smijt mij deze vooral om de oren als het zo is, maar ik ben ze tot nu toe nog niet tegengekomen.
En sorry, wij proberen hier vooral objectief en rationeel advies te geven waar we voor het gemak even geen rekening houden met de pats-factor. Als mijn moeder een boodschappenauto'tje zoekt advieseer ik ook geen ferrari voor de patsfactor.

Tegen de tijd dat een i5 6600 de bottleneck gaat vormen in een gamebak, kun je voor 240 een nieuw mobo + cpu kopen die rondjes rent om de huidige i7's!

[ Voor 8% gewijzigd door Switchie op 28-09-2016 17:56 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zoveel lever je niet in qua performance als je een i5 6600 pakt icm B150 chipset op het moederbord. Dat maakt qua performance echt heel weinig uit. Kun je beter het geld besparen en dat als CPU en moederbord nemen, als je toch enkel gaat gamen. Icm een GTX 1070 heb je dan een prima systeem waarmee je makkelijk 1440p op ultra kan spelen de komende jaren.

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-11 02:50
Zeker, zeker, Switchie ;-) Net als jij geef ik hem inderdaad het advies om naar i5/b150 te gaan. Maar je hebt gelijk, ik schep de verwachting dat het met i7-6700 toch duidelijk beter zal gaan en aangezien ik dat niet zeer precies heb nagekeken moet ik daar eigenlijk mijn mond over houden.

Er stond mij iets bij dat zware cpu-heavy sandboxgames zoals BF1 wel pap lustten van al die snelle cores met hyperthreading, maar ik heb het niet meer nagekeken.

Wat mijn persoonlijke afweging betreft: ik speel nogal eens oudere of indie games, en speelt de single-core performance een belangrijke rol. Voor Grim dawn zou ik liever een i3-6100 hebben (3.8ghz) dan de 6600 (3.3ghz), want dat gaat gewoon lekkerder draaien. En dan heb je het hier over een 4ghz cpu die ook zomaar naar de 4.5ghz kan. Ja... prettige cpu dus, ook voor ouwere games!

Verwijderd

Topicstarter
RvL schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:31:
Voeding is overkill. Neem een pricewatch: Corsair RM550x, daar heb je meer dan voldoende aan.
bedankt voor het advies! ik zie dan ook dat de Corsair RM 550x goede reviews heeft, en toch z'n 75 euro goedkoper is. Ik pas mijn pricewatch-lijst hierop aan.
Boerhof schreef op woensdag 28 september 2016 @ 17:18:
Als je niet direct gaat overklokken kun je de K-processor en Z-moederbord beter achterwege laten. Je betaalt er een flinke premium voor en dat is zonde als je er niet direct gebruik van gaat maken. Neem een i5-6600 (i7 is voor 98% van de games overkill) en een B-150 mobo.

De FD Define R5 heeft veel ruimte voor interne bays, maar aangezien je slechts 1 SSD en 1 HDD gaat plaatsen kun je beter voor de vergelijkbare, maar goedkopere Define S gaan. Tenzij je perse die Blu-ray writer wil hebben (wie gebruikt die nog tegenwoordig?).

Ik weet niet wat je budget is, maar als je toch dit soort geld gaat uitgeven en er wellicht voor zou kiezen om niet te gaan overklokken, zou ik persoonlijk gaan voor een IPS scherm i.p.v. een TN paneel. De kleuren en kijkhoeken zijn vele malen beter, en de iets mindere responstijd (1ms om 4ms) is in de praktijk echt te verwaarlozen: pricewatch: Acer Predator XB271HU (IPS) Rood, Zwart.

Tenzij je je geheugen gaat overklokken (je moederbord heeft die mogelijkheid wel), wordt het door jou gekozen RAM teruggeklokt naar 2400 mhz. Neem dus 2133 of 2400 mhz RAM.

Wat RvL al aangeeft, jouw systeem kan makkelijk toe met 550 watt, dus RM550x.

Heb je al een Windows 10 key?
Bedankt Boerhof voor je adviezen.
Gezien het prijsje, en de minieme winst die ik boek op de Z170 (met mijn PC gebruik), ga ik toch overstappen op de B150 mobo type.

mijn insteek met de blue-ray brander is toch het principe van better have it and dont need it.....
Ik ga de brander schrappen. na circa 2 weken zal ik gewend zijn aan geen DVD speler erin en dat scheelt toch weer wat centen.
RAM ga ik aanpassen, en een windows 10 key bestellen, ik wil wel graag de laatste versie Windows hebben.

Door jullie reacties ben ik ook gaan bedenken of ik wel wil overclocken, en voor mij hoeft dit niet zo nodig.
Wat ik mij wel afvroeg is het volgende: heb ik uberhaupt wel een losse dark rock pro 3 cooler nodig als ik niet ga overclocken en een boxed processor koop?
gezien ik veel sandbox games speel (witcher, GTA, elder scrolls reeks etc), wil ik wel graag de I7-6700 boxed nemen in dat geval, toch om in de toekomst nog even vooruit te kunnen.....
Aan de andere kant geef jij, Switchie, Terecht aan dat ik dan beter over een paar jaar als de processor een bottleneck vormt ik voor een veel schappelijkere prijs kan upgraden.

Daarbij denk ik dan toch aan een IPS scherm, ook al is deze dan weer wat duurder.

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 22:05
Nee, dan is de dark rock overbodig, aangezien je een kast met window hebt kun je de pricewatch: Scythe Kotetsu die zwart is afgewerkt wat mooi staat in de kast met window en net zo goed koelt als de darck rock. Je kunt ook kijken naar de pricewatch: Arctic Freezer i32 of pricewatch: Cryorig M9i of pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim
Daarnaast kan Windows ook goedkoper pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM of pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro EN 1u 64bit OEM

[ Voor 30% gewijzigd door McFastFood op 29-09-2016 09:19 ]

Pagina: 1