Vraag

• N13ls96
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Beste mensen
De situatie:
Ik heb een systeem in gebruik met daarin een (gigabyte) HD6450 kaart(dvi, vga en hdmi) en 2 identieke beelschermen(dvi en vga), via Eyefinity staan ze in Windows als 1 beeldscherm. Nu kan ik binnenkort van iemand een zelfde beelscherm overnemen, ideaal natuurlijk, maar na heel wat gezocht te hebben op internet kwam ik tot de conclusie dat het niet mogelijk lijkt om 3 beeldschermen tegelijk aan te sluiten op deze kaart, ookal heeft hij 3 aansluitingen. Wel heb ik gelezen dat je een kaart met displayport nodig hebt, dus dan zou er een adapter van displayport-dvi? bij komen. Nu heb ik nogal een krap budget dus ik vroeg me af welke mogelijkheden er zijn. Ik heb al overwogen om een usb naar vga adapter of kaart te halen, maar dit schijnt niet geschikt te zijn voor films en dergelijke.
Ik vroeg me af of het mogelijk is om op de een of andere manier toch een derde beeldscherm aan te sluiten op mijn kaart. Als dit niet mogelijk is, welke kaart/serie zouden jullie dan aanraden? Ik speel wel games, maar dan vooral cpu-intensieve, dus hij hoeft niet extreem snel te zijn, wel wil ik blijven werken met Eyefinity. Wie weet een oplossing?

Beste antwoord (via N13ls96 op 18-11-2016 20:35)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt wel een derde monitor aansluiten op je kaart, maar je kunt dan niet 3 individuele schermen aansturen. 2 schermen zullen dus een clone zijn van elkaar.

Eyefinity met 2 schermen is wel wat raar, want dan zit je met games altijd met je gezichtsveld precies tussen 2 schermen in, dat lijkt me niet echt lekker werken toch?

Een 2e kaart is een optie, of een kaart die gewoon 3 schermen aankan (waarvan dus 1 via displayport is de makkelijkste oplossing).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt wel een derde monitor aansluiten op je kaart, maar je kunt dan niet 3 individuele schermen aansturen. 2 schermen zullen dus een clone zijn van elkaar.

Eyefinity met 2 schermen is wel wat raar, want dan zit je met games altijd met je gezichtsveld precies tussen 2 schermen in, dat lijkt me niet echt lekker werken toch?

Een 2e kaart is een optie, of een kaart die gewoon 3 schermen aankan (waarvan dus 1 via displayport is de makkelijkste oplossing).

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32

MsG

Forumzwerver

Je wil werken met eyefinity bedoel je dat je de games ook op 3 schermen wil hebben? Dat is nogal een eis namelijk. of wil je gewoon voor desktop-gebruik 3 schermen, maar voor gamen alleen op de middelste?

Je hebt hoe dan ook een betere videokaart nodig als je 3 schermen wil aansturen (met eigen beeld, dus geen gekloond beeld).

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• N13ls96
TERW_DAN schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:50:

2 clone schermen lijkt me niet ideaal nee. En eyefinity met 2 schermen werkt inderdaad niet zo prettig, er zijn maar weinig spellen die je er wel fijn mee kan draaien, daarom wil ik ook een derde scherm. In het geval van een tweede kaart, hoe moet ik die dan configureren? Ik heb eventueel nog wel een kaart liggen met dvi aansluiting.
MsG schreef op woensdag 28 september 2016 @ 15:52:
Je wil werken met eyefinity bedoel je dat je de games ook op 3 schermen wil hebben? Dat is nogal een eis namelijk. of wil je gewoon voor desktop-gebruik 3 schermen, maar voor gamen alleen op de middelste?

Je hebt hoe dan ook een betere videokaart nodig als je 3 schermen wil aansturen (met eigen beeld, dus geen gekloond beeld).
Ik wil inderdaad graag op 3 schermen kunnen gamen. Dit komt niet zo heel vaak voor, en ik doe ook vooral cpu-intensieve en oudere games, en deze draaien goed op 2 schermen en met hoge framerates. Als ik een betere videokaart zou overwegen, welke zou ik dan het beste kunnen nemen?

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:32

MsG

Forumzwerver

Met marginale info kunnen we dan niet zoveel inhoudelijks. Welke specificaties heeft je systeem? Welke spellen wil je er op spelen? Met hoeveel frames? 5760 * 1080P op 60FPS stabiel is bijvoorbeeld nogal wat, dat strookt compleet niet met 'krap budget' zoals je stelt in de TS. Wat is trouwens krap voor jou? 100 euro? 200 euro 300? Hoe meer info, des te beter de adviezen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• N13ls96
Ik heb zo veel info geven als naar mijn idee nodig was, omdat ik tot nu toe heb gemerkt dat alles goed draait :) . Het zijn twee 1280*1024 schermen, en ik speel nu dus op 2560*1024. De exacte specificaties van mijn systeem heb ik op dit moment niet bij de hand, maar het gaat om een I5 die vlot genoeg is voor mij. De games zijn titels als GTA3 en SA, OMSI wil ik ook nog wel eens doen op de wat kleinere maps(OMSI werkt bijna volledig op de cpu, hierdoor maakt de resolutie niet zo veel uit kwa fps tot nu toe), en als ik kids over de vloer hebt zijn het spellen als hospital tycoon en The Sims(1 en 2). De settings hoeven van mij niet heel hoog te staan en 30fps is voor mij voldoende. Krap betekend voor mij max 100 euro, tweedehands mag ook. Alle spellen die ik wil doen draaien op deze 2 schermen met de gewenste 40 fps tot meer, dus naar mijn idee moet dat goed komen. Ik heb zo veel mogelijk info gegeven, de exacte cpu kan ik nog op een ander moment opzoeken.
Pagina: 1