• beerolifant
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 02-09 22:03
Beste,

Ik ben van plan om zeer binnenkort (binnen een week) een volledig nieuwe PC aan te schaffen. Leuk en aardig, maar daar moet natuurlijk ook een monitor bij. Ik heb de afgelopen dagen veel gekeken, maar kan niet goed plaatsen wat nou echt goed/slecht is, en heb dus vooral naar design gekeken.

Mijn budget is duidelijk: 200 euro. Het kan er zowel iets onder als boven liggen, afhankelijk van de kwaliteit. Ik wil er foto's mee bewerken en gamen. (Ik hoef geen game monitor, 5ms reactietijd vind ik prima). Zelf vind ik widescreen heel vet, maar kwam er bij een kijkje in de mediamarkt achter dat deze niet heel groots aanvoelen. Daarom viel mijn oog dus op 27 inch. Qua design gaat mijn voorkeur uit naar de Widescreen LG en de AOC Monitor.

Mijn vraag: Welke monitor raden jullie aan?

Monitor keuzes:
#ProductPrijsSubtotaal
1AOC i2769Vm Wit€ 199,-€ 199,-
1Asus VC279H Zwart€ 228,95€ 228,95
1LG 25UB55-B Zwart€ 199,-€ 199,-
1LG 27MP48HQ-P Zwart€ 182,50€ 182,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 809,45

P.S. Het staat in een wenslijst omdat dit voor mij het meest overzichtelijk was. Het is niet de bedoeling om daadwerkelijk 4 monitoren te kopen.

Bedankt!
(sorry als dit topic niet in de goede categorie geplaatst is)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:52

br00ky

Moderator Harde Waren

• beerolifant
Sorry, zat al te twijfelen bij welk subtopic het hoorde. Dank voor de verplaatsing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
Nog een keer openen dan maar. Ik weet dat er al best veel topics zijn over dit onderwerp, maar meestal liggen die buiten mijn budget of gaat het om 'echte' game monitoren. Heb nog veel meer youtube en tweaker- adviezen omtrend monitoren gelezen, en kom eigenlijk uit op het volgende.

1. https://tweakers.net/pric...2269vwm-zilver-zwart.html
Deze monitor, in Dual-Screen setup. Ik weet niet of dit er mooi/goed uitziet, maar heb aangezien mijn budget rond de +-200 euro ligt, zou het goed kunnen.

2. https://tweakers.net/pricewatch/344358/aoc-i2769vm-wit.html
Voor zover ik kon vinden precies de zeflde monitor als bovenstaand, alleen een 27" inch uitvoering. Deze zou natuurlijk gewoon single-setup zijn.

3. https://tweakers.net/pric...-s2415h-zilver-zwart.html
Tevens een IPS Monitor, echter van Dell en 23" Inch. Vind hem er zeer strak uitzien, en hij heeft USB Poorten. Wel slechts 60Hz.

4. https://tweakers.net/pric...msung-s24e510c-zwart.html
En als laatste, deze. 23.5" Inch, en Curved. Weet niet de precieze meerwaarde van curved, maar het ziet er wel vet uit. Wel een VA Panel, maar zie hier geen probleem in..

Dan de vraag, wat raden jullie aan als optie? Is een 27" Inch monitor beter, of een 23.5", of misschien de Dual 21" setup? Ik hoor graag ervaringen hierover, omdat ik toch redelijk twijfel.

Danku!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
Voor mij is 2 schermen het minimum om te kunnen multitasken, maar wat voor mij opgaat hoeft niet voor jou te gelden. De Samsung zou ik sowieso laten staan. Curved is juist alles behalve praktisch en met die resolutie slaat het echt helemaal nergens op. De Dell monitor is 23.8 (vandaar "24" in de naam) inch overigens.

Dus tussen de genoemde zou ik voor de Dell gaan als je voldoende hebt aan een enkel scherm en anders voor de 2 kleinere. Een derde optie die zeker het overwegen waard is, is deze LG: pricewatch: LG 25UM58-P Zwart.

USB poorten zou ik weinig waarde aan hechten eigenlijk. Op het moment dat je er een USB stick in stopt (of uittrekt) zal je je monitoren altijd ietsje bewegen en als je iemand bent die erg kan zeuren of iets recht staat of niet (heb ik zelf totaal geen last van O-) ), kan dat heel vervelend zijn :+.

[ Voor 22% gewijzigd door Paprika op 02-10-2016 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
Paprika schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 17:18:
Voor mij is 2 schermen het minimum om te kunnen multitasken, maar wat voor mij opgaat hoeft niet voor jou te gelden. De Samsung zou ik sowieso laten staan. Curved is juist alles behalve praktisch en met die resolutie slaat het echt helemaal nergens op. De Dell monitor is 23.8 (vandaar "24" in de naam) inch overigens.

Dus tussen de genoemde zou ik voor de Dell gaan als je voldoende hebt aan een enkel scherm en anders voor de 2 kleinere. Een derde optie die zeker het overwegen waard is, is deze LG: pricewatch: LG 25UM58-P Zwart.

USB poorten zou ik weinig waarde aan hechten eigenlijk. Op het moment dat je er een USB stick in stopt (of uittrekt) zal je je monitoren altijd ietsje bewegen en als je iemand bent die erg kan zeuren of iets recht staat of niet (heb ik zelf totaal geen last van O-) ), kan dat heel vervelend zijn :+.
Allereerst bedankt voor je reactie. Duidelijk, het wordt dus geen curved. Is een 23.8" Inch groot genoeg, of eigenlijk iets te klein? Neig zelf om die reden naar die 27" Inch AOC Monitor.

Je alternatief had ik in eerste instantie op het oog. Toen vond ik deze: https://tweakers.net/pric...53/lg-25ub55-b-zwart.html. Ziet er in mijn opinie (veel) beter uit. Echter kwam ik er toen ik in de winkel (MediaMarkt) ging kijken achter dat ultrawide best klein is. Er werd mij toen nog eens verteld dat 25" UltraW de hoogte van een 19" Inch heeft. Vond het zo klein, zeker in verhouding met een 27" Inch.

Dan nog over een/de Dual-Screen setup:
Heeft op het moment een voorkeur, maar weet niet of een i5 6400 + RX 470 8GB Vram dit aan kan? Hoef niet dual screen te gamen, maar zou het wel vet vinden voor photoshop.

Huidige opties zijn dus 1. Dell 2. AOC 27" 3. 21" Dual Screen
Wat zouden jullie (jij) kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:28
Voor een videokaart is de extra load voor het aansturen van een extra monitor, die niet voor 3D doeleinden wordt gebruikt, verwaarloosbaar.

[ Voor 24% gewijzigd door Paprika op 02-10-2016 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de widescreen is ook een 29" versie pricewatch: LG 29UM58-P Zwart welke de hoogte heeft van een 24".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
Paprika schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:44:
Voor een videokaart is de extra load voor het aansturen van een extra monitor, die niet voor 3D doeleinden wordt gebruikt, verwaarloosbaar.
Oke, goed om te weten. Dank!
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:51:
Van de widescreen is ook een 29" versie pricewatch: LG 29UM58-P Zwart welke de hoogte heeft van een 24".
Hier was mijn oog inderdaad op gevallen, echter valt die eigenlijk net buiten/boven mijn budget. Weet zelf niet zo goed de meerwaarde van Widescreen, behalve het ontbreken van een midden-bezzle ten opzichte van twee schermen? Vind jij widescreen een aanrader, of niet? (Hoor uiteenlopende meningen namelijk..)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beerolifant schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 00:34:
Hier was mijn oog inderdaad op gevallen, echter valt die eigenlijk net buiten/boven mijn budget. Weet zelf niet zo goed de meerwaarde van Widescreen, behalve het ontbreken van een midden-bezzle ten opzichte van twee schermen? Vind jij widescreen een aanrader, of niet? (Hoor uiteenlopende meningen namelijk..)

Dank!
Aan de hand van jouw opmerking in
beerolifant schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 19:21:

Toen vond ik deze: https://tweakers.net/pric...53/lg-25ub55-b-zwart.html. Ziet er in mijn opinie (veel) beter uit. Echter kwam ik er toen ik in de winkel (MediaMarkt) ging kijken achter dat ultrawide best klein is. Er werd mij toen nog eens verteld dat 25" UltraW de hoogte van een 19" Inch heeft. Vond het zo klein, zeker in verhouding met een 27" Inch.
dacht ik dat de 29" voor jou wellicht interessant kon zijn. Je hebt het ook over twee 16:9 schermen waarmee je qua prijs op hetzelfde niveau zit als een 29" widescreen met het verschil dat de beeldkwaliteit van de widescreen een stuk hoger is dan van een 16:9 van €120,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beerolifant
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:47:
[...]

Aan de hand van jouw opmerking in

[...]

dacht ik dat de 29" voor jou wellicht interessant kon zijn. Je hebt het ook over twee 16:9 schermen waarmee je qua prijs op hetzelfde niveau zit als een 29" widescreen met het verschil dat de beeldkwaliteit van de widescreen een stuk hoger is dan van een 16:9 van €120,-.
Goed punt. Dat maakt het de overweging inderdaad waard. Ga toch maar eens kijken of ik m'n budget niet iets omhoog kan krikken (voor zo'n aanschaf).
Pagina: 1