Aankoop advies: Nieuw 1440P monitor

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Cloudwa1ker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?

Ik zoek een nieuw 1440p IPS gaming monitor, ik hoef niet per se voorbij de 60 hz aangezien ik niet competitive game maar als het is geen overbodige luxe nee! Zelf sinds kort een GTX 1080 gehaald om een lange tijd te kunnen blijven genieten van hoge settings met minimum 60 frames. Zelf heb ik al gekeken naar de MG279Q en PG279Q + de acer variant, echter zie ik dat deze veel kampen met kwaliteitsproblemen (BLB IPS glow) en aangezien ik de 800 prijs wel ERG veel vind zie ik toch af van de PG279Q en leek de MG279Q mij beter, ook al is dit freesync. Nou is mijn vraag of mensen mij hierbij zouden kunnen helpen/adviseren welk monitor ik zou kopen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. rond de 650 is het maximum maar natuurlijk zijn goedkoperen van rond de 300, mits wel onderbouwd, ook welkom!

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons. niet echt een merk voorkeur al zou ik graag wel een bekend merk willen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

CPU: 6700k 4,6 ghz
cooler: nzxt x61 kraken
ram: corsair vengeance LPX cl16 dual channel 16 gb 3200mhz DDR4
GPU: EVGA gtx 1080 ftw gaming

Graag toch wel een IPS paneel voor de mooiere weergave en hoeft geen mega hoge refresh te zijn maar wel graag minimaal 5ms

nog verdere informatie nodig? ik hoort het graag! :)

• Cloudwa1ker
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 30-04-2022
pricewatch: BenQ GW2765HT Zwart deze heb ik ook nog bekeken, geen idee of dit een goed monitor is? Zag gamer lag voorbij komen in de review?

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 14-09 21:28
Ik heb zojuist deze monitor binnen gekregen na het lezen en kijken van diverse reviews.

pricewatch: LG 27UD68-W Wit

Misschien een optie voor je.

[ Voor 60% gewijzigd door DjaRoel op 28-09-2016 17:39 ]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croqy
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-09 15:45
ik zit in ongeveer hetzelfde schuitje als jou, maar wil als ik dan toch ga upgrade wel voor een 100+ hz versie gaan. Zelf vond ik dees pricewatch: Asus MX27AQ Zwart wel heel fraai, maar die is maar 60 hz. Als dat voor jou geen issue is, kan dit een leuke voor jou zijn? Ik neig naar de MG249Q vanwege de hoge refreshrate en de prima reviews, hoewel je schijnbaar een beetje geluk moet hebben met de panel lottery.

Overigens is 1440p op 27 inch volgens mij echt de max. Bij 4K wordt het onleesbaar, dan moet je toch minsten 34/40 inch hebben imo

[ Voor 12% gewijzigd door Croqy op 30-09-2016 11:48 ]