Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wijze heren van Tweakers,

Ik heb sinds kort een SAMSUNG UE60KS7000. Aan deze tv heb ik mijn pc hangen en op deze manier speel ik soms een spel zoals DOOM en Forza horizon 3.

DOOM en bijv Forza apex draaide netjes op mijn tv en pc met 60fps op 1080p.

Op de een of andere manier is de tv opeens op 1080P met max 24fps gaan staan!?
Ik ben uren bezig geweest met andere settings op mijn tv te proberen maar krijg het niet voor elkaar, als ik naar mijn ps4 kijk staat de tv wel gewoon op 60fps!?
gamen met 24fps is niet te doen, vind het zo vreemd dat eerst alles 60fps draaide en nu opeens 24fps?

Snap er geen reet van, hopelijk een van jullie wel! :)

Relevante software en hardware die ik gebruik

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i3 4150 @ 3.50GHz 31 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-28)
Motherboard
ASUSTeK COMPUTER INC. Z97-K (SOCKET 1150)
Graphics
SAMSUNG (1920x1080@24Hz)
8192MB ATI AMD Radeon R9 390 Series (XFX Pine Group)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Google afgespeurd op mensen met hetzelfde probleem, niks kunnen vinden..

Ik heb de nieuwste drivers voor mijn video kaart
Met de radeon software van de videokaart 60fps ingesteld als snelheidsdoel.
Verschillende hdmi ingangen geprobeerd en alle onderstaande opties nogmaals doorgelopen.

spel modus, HDR+, game modus allemaal aan en uit gezet op mijn tv.
tijdens het veranderen van deze settings heb ik de site http://www.testufo.com/#test=framerates voor gehad en gekeken of er iets veranderde. wat dus niet het geval was.

Ook heb ik auto motion plus op auto handmatig en uit gehad, ook geen verandering.
HDMI UHD color staat aan, dit betekend dat de tv op 1080p staat, voorheen had ik dan 60fps. en als ik deze UIT zet. gaat de tv naar een resolutie van 4096 × 2160 pixels. wat nu zelfs meer fps geeft. namelijk 30fps!?

nogmaals is het zo vreemd dat ik voorheen wel games zoals forza apex en doom op 60fps kon spelen met 1080p en nu niet!

tevens heb ik een nieuwe HDMI kabel besteld voor 4k en 60fps.

PC met 24fps

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpt1/t31.0-8/14500770_10205350751926690_4373432418074878512_o.jpg

Ps4 met 60fps

https://fbcdn-sphotos-c-a...4358543071339953224_o.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 15:11 ]

Alle reacties

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:55
Staat je refresh rate wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
geen idee, hoe check je dat?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Juist het belangrijkste stukje ben je vergeten in te vullen;
"Wat ik al gevonden of geprobeerd heb"

Probleem kan plus minus 372 oorzaken hebben. Zou handig zijn als je de meest voor de hand liggende problemen zelf al uit zou kunnen sluiten.

Weet je b.v. Zeker dat jouw pc de boel niet op uhd aan het renderen is?
Toevallig onlangs drivers geupdate?
Tv software update gehad?
Tv eerder op gaming mode gehad en nu op film modus?
Etc etc etc.

[ Voor 17% gewijzigd door Switchie op 28-09-2016 14:11 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:09:
Juist het belangrijkste stukje ben je vergeten in te vullen;
"Wat ik al gevonden of geprobeerd heb"

Probleem kan plus minus 372 oorzaken hebben. Zou handig zijn als je de meest voor de hand liggende problemen zelf al uit zou kunnen sluiten.

Weet je b.v. Zeker dat jouw pc de boel niet op uhd aan het renderen is?
Toevallig onlangs drivers geupdate?
Tv software update gehad?
Tv eerder op gaming mode gehad en nu op film modus?
Etc etc etc.
ik ga het zo gelijk bijwerken wat ik geprobeerd heb,
ja mijn max resolutie staat op 1080p, gelukkig zijn er 372 oorzaken die het probleem kunnen veroorzaken, aangezien ik ongeveer 300 dingen geprobeerd heb. er kan dus nog iets zijn wat ik over het hoofd heb gezien! :P

bedankt voor je reactie

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:18:
[...]

ik ga het zo gelijk bijwerken wat ik geprobeerd heb,
ja mijn max resolutie staat op 1080p, gelukkig zijn er 372 oorzaken die het probleem kunnen veroorzaken, aangezien ik ongeveer 300 dingen geprobeerd heb. er kan dus nog iets zijn wat ik over het hoofd heb gezien! :P

bedankt voor je reactie
Die 300 zaken hoef je waarschijnlijk niet op te sommen ;)
Maar als je voor ons de meest voor de hand liggende zaken, die jij al geprobeerd hebt, zou kunnen noemen, scheelt ons dat heel veel giswerk.

Zitten hier voldoende mensen die voldoende kennis van zaken hebben, om jou te kunnen helpen. Maar zul je net zien dat zij hun glazen bol bij de wasstraat hebben laten liggen.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:24:
[...]

Die 300 zaken hoef je waarschijnlijk niet op te sommen ;)
Maar als je voor ons de meest voor de hand liggende zaken, die jij al geprobeerd hebt, zou kunnen noemen, scheelt ons dat heel veel giswerk.

Zitten hier voldoende mensen die voldoende kennis van zaken hebben, om jou te kunnen helpen. Maar zul je net zien dat zij hun glazen bol bij de wasstraat hebben laten liggen.
Ik begrijp het helemaal! ik heb mijn bericht aangespast. hoop echt dat iemand met de gouden tip komt. aangezien dat ik mij nu zelfs stoor aan het feit dat als ik met de muis over het scherm beweeg dat die met 24 fps voorbij komt!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07:55
Control panel van ati waarschijnlijk. Ik heb soortgelijk ook wel eens gehad, bleek dat de refreshrate in het control panel op 24hz stond. Dan gaat ie niet verder dan 24 fps :)

Verwijderd

Topicstarter
YYESSS! heb het eindelijk gevonden! ik was ondertussen van windows 7 naar windows 10 gegaan. DIt is dus het probleem geweest! dit had ik nooit verwacht, maar toch is gaan kijken bij de instellingen. ik heb via geavanceerde beeldinstellingen, eigenschappen van beeldscherm adapter, en daar kan je alle modi weegeven selecteren. daar heb ik de modi kunenn veranderen van 1080p 30 hertz naar 1080p met 60 hertz!

Nu eindelijk weer gamen met 60fps!
Pagina: 1