Nikon cameralens .. met garantie maar geen garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 371 views

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:24
Nog geen jaar terug een Nikon Camera telelens gekocht.

Werkte tot voor kort uitstekend en toen .. maakte hij raar lawaai als je in of uitzoomde.

Terug naar de winkel gegaan en uitgelegd wat er aan de hand is, papieren voor elkaar gemaakt en ingeleverd.

Voor die tijd nog even wat foto's van de lens gemaakt zodat je kan zien dat er aan de buitenzijde niets te zien was.

week of 4 later bericht dat ik hem kon ophalen. Aan de balie tekenen voor ontvangst en ik dacht klaar is kees.

Of ik even wilde afrekenen.. ? huhhh afrekenen ? U heeft een mailtje ontvangen over de kosten en daarmee bent u akkoor gegaan (€ 125 euro). huhh. .mail ? prijsopgave? weet van niets .. Heb aangegeven dat ik hiermee niet akkoord ga. Hij bellen met de reparatieservice.

Nikon had aangegevn schade van invloed van buitenaf? hoezo schade buitenaf ? Was niet gevallen of niets, geen water vocht o.i.d. Geef nogmaals aan ga hiermee niet akkoord. Komt hij er achter dat de mail naar de verkeerde persoon is gestuurd en die akkoord heeft gegeven op mijn lens...

Goede nieuws is dat u daarom niets hoeft te betalen! Op zich fijn om te horen maar blijf met een vervelend gevoel zitten. Als invloeden van buitenaf geroepen wordt dan kunnen ze at altijd roepen is mijn gevoel.

Vroeg nog even wat er defect was .. SWF o.i.d. en vroeg wat is dat ? kon hij mij niet vertellen.

Garantie bij lens is dus voor mijn gevoel dubieus, zag nog een kaartje op de balie staan voor extra verzekering .. hmmmm geeft een gevoel van ...

moraal: Garantie zegt tegenwoordig niet meer alles ! :-( :-(

• brownyster
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:24
sorry header had moet zijn Nikon cameralens met garantie .. maar geen garantie

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:13
SWF is de Silent Wave Motor voor AF.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Kosten aan de klant doorberekenen mag (binnen zo'n korte periode) alleen als je de schade zelf veroorzaakt hebt. Als jij hebt aangeven dat je er niks geks mee gedaan hebt en er geen externe schade te zien is, mogen zij dus eerst hard maken waarom zij zeker weten dat jij er wél iets verkeerds mee gedaan hebt. Een zinnetje "externe schade" op een formuliertje vermelden is natuurlijk niet genoeg: wat voor schade, en waarom is dat door jou veroorzaakt?

De fabrikant mag trouwens wel prima kosten rekenen, jij hebt alleen niks met de fabrikant te maken. Deze kosten mogen niet door de winkel aan jou worden doorberekend. De fabrikant mag dus wel een vergoeding vragen, maar dat moet de winkel zelf betalen, dat moeten ze onderling maar regelen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Tja, ik mis hier een discussiepunt, het is nu meer een "wat mij recent is overkomen" topic.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Dit topic is gesloten.