Toon posts:

Locatie speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Wij zijn bezig met verbouwingen en het leek mij een ideaal moment om kabels te voorzien zodat ze nadien niet gewoon over de vloer liggen. Bij die opdracht ben ik echter wel op een vraagstukje gebotst.

Wij hebben een gashaard die eigenlijk op de perfecte locatie staat voor de rechtse frontspeaker, dus moeten we de rechtse frontspeaker ofwel aan de rechterkant van deze gashaard plaatsen, ofwel aan de linkerkant.

Deze foto toont misschien duidelijker wat ik bedoel:

Afbeeldingslocatie: https://s10.postimg.org/wfjumgwop/speakerlocaties.jpg

Op de foto staan de 2 opties in het rood en het blauw. Groen is waar de center speaker en de TV zullen staan. De foto is getrokken vanop de plaats waar wij het meeste zitten.

Waar zouden jullie adviseren om de speakers te plaatsen? Rood of blauw?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 11:02 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-09-2016 16:17)

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik sowieso lege buizen trekken naar alle genoemde locaties nu dat kan. Kan je daarna naar hartelust experimenteren, maar ook als je ooit nog eens een grotere tv koopt (wat geheid gaat gebeuren natuurlijk) en de speakers er niet meer naast passen.

Los daarvan ligt het er ook maar net aan waar je zit (nu en in de toekomst).

Alle reacties

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20-10 17:14

Snuffel

Vroem!

Polletje maken.
Ik zeg rood

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik zou ook rood zeggen, hoewel blauw meer ruimtelijk gevoel kan geven, alleen zit je met blauw niet in het midden, dus dan zou je R iets harder moeten zetten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 21:09
Rood en dan eigenlijk links een muurtje metselen :D

• martijnkoevoets
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-10 19:55
qua enkel muziek luisteren zou ik zeggen blauw.

voor films... hm tjah, ik zou de tv en center zoveel mogelijk naar de schouw te verplaatsen.
Dan heb je met blauw breed stereobeeld + min of meer gecentreerd beeld met center speaker!

Verwijderd

Topicstarter
M'n versterker heeft de mogelijkheid om alle boxen individueel sterker of zachter te zetten, dus da's geen probleem, maar ik dacht eerder dat die schouw een deel van het geluid zou weerkaatsen of verbreken, daarom neig ik zelf ook meer naar rood.

'k Wilde eigenlijk ook een poll maken, maar 'k denk dat ik dit niet kan. :)

TV en center naar de schouw plaatsen zou idd moeten mocht ik voor blauw gaan, maar misschien verbreekt dat de symmetrie dan een beetje? :p

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als ik jou was zou ik sowieso lege buizen trekken naar alle genoemde locaties nu dat kan. Kan je daarna naar hartelust experimenteren, maar ook als je ooit nog eens een grotere tv koopt (wat geheid gaat gebeuren natuurlijk) en de speakers er niet meer naast passen.

Los daarvan ligt het er ook maar net aan waar je zit (nu en in de toekomst).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Strak plan, zal het inderdaad zo doen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:02:
Wij zijn bezig met verbouwingen en het leek mij een ideaal moment om kabels te voorzien zodat ze nadien niet gewoon over de vloer liggen. Bij die opdracht ben ik echter wel op een vraagstukje gebotst.

Wij hebben een gashaard die eigenlijk op de perfecte locatie staat voor de rechtse frontspeaker, dus moeten we de rechtse frontspeaker ofwel aan de rechterkant van deze gashaard plaatsen, ofwel aan de linkerkant.

Deze foto toont misschien duidelijker wat ik bedoel:

[afbeelding]

Op de foto staan de 2 opties in het rood en het blauw. Groen is waar de center speaker en de TV zullen staan. De foto is getrokken vanop de plaats waar wij het meeste zitten.

Waar zouden jullie adviseren om de speakers te plaatsen? Rood of blauw?
Blauw. Je speaker staat anders sowieso bij rood veel te opgesloten in een hoek en dit beinvloed het geluid negatief. Zet je hem in rood zal je ook nog eens weinig stereo geluid horen door de geringe onderlinge afstand en kan je bijna net zo goed in mono gaan luisteren. Verder houd ik als regel aan dat de afstand tussen de linker en rechter speaker ongeveer net zo groot moet zijn als de afstand dat je ervan af zit. Sowieso zou ik je speaker plaatsen voorbij de haard. Hij moet sowieso niet tegen de muur staan. (NB: ga je geen warmte probleem krijgen met die haard, zo dicht bij je speakers?).

Optimaal zou zijn......die haard afbreken. >:)

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik zou persoonlijk voor blauw gaan en tv en center zoveel mogelijk naar de schouw toe plaatsen .
Dan zit je center mooi en het midden en heb je een ruimtelijk geluid.
denk ook dat de foto vanaf de linkerkant van de bank gemaakt is ,als je daar een 2,5 zitter of groter hebt staan dan komt het geluid met blauw beter uit.
Pagina: 1