Vraag

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hoi allen,

Voor mijn werkgever maak ik af en toe filmpjes. Stel je er niet al te veel van voor, het zijn voornamelijk interne video's. Nu heb ik daarvoor een groen doek gekocht, met een frame. Dit is elke keer enorm bewerkelijk: het frame is niet al te goed, het doek is niet goed strak te trekken en daardoor ben ik achteraf in Premiere Pro vaak lang bezig om goed te key'en.

Om even de setting nog wat beter te beschrijven: een collega van mij staat voor het scherm en ik gebruik eigenlijk alleen het bovenlichaam en het hoofd in de uiteindelijke video. De benen komen er bijna nooit op.

Nu heb ik het idee om een roll-up banner te gaan gebruiken als achtergrond. Drukwerkdeal heeft er bijvoorbeeld één van 2 bij 3 meter. In principe lijkt me het perfect: het is meteen strak, je kunt het mega-snel opzetten en als je zorgt voor weinig lichtinval van externe bronnen, zal het ook niet schitteren.

Natuurlijk, een 'echt' green screen van stof werkt beter. Maar voor mijn simpele filmpjes lijkt me dit een prima oplossing. Alleen... ik zie echt helemaal niemand het doen. Is er iets wat ik over het hoofd zie? Oftewel: is dit een goede oplossing of ontzettend dom van me om te proberen? Iemand die ervaring hiermee heeft?

Hartelijk dank!

Jorg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Jorg,

Ik ben benieuwd of je op je vraag antwoord hebt gehad en of je met de roll up banner aan de slag bent gegaan. Ik wil voor het maken van kennisclips ook een roll up banner als achtergrondscherm gebruiken en ben benieuwd naar je ervaring.

Hartelijke groet,
Esther

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:44:
Hallo Jorg,

Ik ben benieuwd of je op je vraag antwoord hebt gehad en of je met de roll up banner aan de slag bent gegaan. Ik wil voor het maken van kennisclips ook een roll up banner als achtergrondscherm gebruiken en ben benieuwd naar je ervaring.

Hartelijke groet,
Esther
https://www.kamera-expres...chroma-key-green-2-72x11m

Ik zou zeggen probeer het eens. om het geld hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank, ik wil alleen geen green screen, wel een roll up banner met eigen foto. Ik was benieuwd of de stof 'mat' genoeg zou zijn voor het maken van opnames en of het oprolsysteem makkelijk werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:02
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:05:
Dank, ik wil alleen geen green screen, wel een roll up banner met eigen foto. Ik was benieuwd of de stof 'mat' genoeg zou zijn voor het maken van opnames en of het oprolsysteem makkelijk werkt.
Aha, dus je wilt een geprinte foto als achtergrond? Nog steeds zou ik kiezen voor chromakeying omdat je dan flexibeler bent en 1 keer kosten hebt maar wel verschillende achtergronden gebruiken kan. Hoe dan ook is Mat the way to go ivm reflecties. Papier heeft mijn inziens de voorkeur vanwege kreuken, maar als het eenmaal gekreukt is dan heb je een nieuw stuk nodig. Dwz stof zou je moeten strijken oid? Kan natuurlijk ook.

Maar goed, ik zou zeggen probeer het eens. zo duur kan het toch niet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-10 22:03
Interfit EZ Drop met chroma doek lijkt mij het handigste. Ik gebruik dat i.c.m. wit en zwart doek en dat is een lichte goedkope mobiele oplossing.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Verwijderd schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 11:44:
Ik ben er uiteindelijk niet mee verder gegaan, een paar weken later werd mijn werkgever overgenomen en zijn alle marketingactiviteiten stilgelegd. Mocht je het toch gaan proberen, dan hoor ik graag je ervaring!
Pagina: 1