Willekeurige reboots pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 15:15
Hallo, ik heb een pc die op willekeurige momenten opnieuw opstart, zonder een bsod te geven, hij valt gewoon uit en restart vanaf de bios. Deze problemen zijn ontstaan nadat ik de pc open heb gehad (de ssd hing los 8)7) en ik heb daarbij ook de videokaart en een bankje ram heb losgehaald. Ik heb deze allemaal opnieuw gecheckt en het probleem blijft.

De computer bestaat uit de volgende onderdelen:

AMD x4 860k
ASRock FM2A55 Pro+ (hier zitten twee 4-pins 12V aansluitingen op voor de cpu, er was er één aangesloten, ik had er vervolgens twee aangesloten, maar nu is er weer één aangesloten om dit als probleem uit te sluiten)
Nvidia GTX750Ti
2*8 GB Crucial Ballistix Ram (1600 MHz)
Antec VPF450
Crucial BX100 256 Gb

Er draait Windows 7 op deze computer, en deze is nog nooit gebruikt om te gamen, alleen voor officewerk. Het probleem doet zich op willekeurige momenten voor, als er bijvoorbeeld een programma wordt opgestart of tijdens het surfen. Een stresstest draaien geeft in ieder geval niet direct een probleem.
In de logboeken staan de volgende meldingen: foutcode 6008 en vervolgens Kernel Power, event 41.

Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is en waar dit aan kan liggen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 23:01
kijk is in de windows eventlog. Die kan misschien een oorzaak aangeven.

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 17:59

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Hmm, kan op oververhitting wijzen.

Draaien alle fans nog? Probeer eens een programma zoals Speedfan te draaien en de temperaturen te checken.

Daarnaast kan je iets draaien zoals WhoCrashed en de eventlog bekijken.

• Lau1406
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-10 11:06
Het lijkt zoals kevjoe ook al zegt oververhitting te zijn. https://answers.microsoft...-8202-a3d0c08c49ea?auth=1

• ParaDroid2
Ik heb daar ook inderdaad naar gekeken, en de koelpasta vervangen is. Het gekke is, als ik bijvoorbeeld prime95 draai, blijft ie het doen, ga ik iets anders, simpels doen, valt hij uit. Verder heb ik het idee dat bijvoorbeeld CoreTemp de verkeerde temperatuur aangeeft, tussen de 0 en 30 graden...

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
amd cpu's geven wel vaker brakke informatie, wat zegt je bios?

• ParaDroid2
De bios gaf een oplopende temperatuur aan, ongeveer tot 62 graden, daarna heb ik de koelpasta vervangen en eigenlijk niet meer gekeken. Ik zal daar zo even naar kijken, ik ben nu een live usb met ubuntu aan het draaien met een bankje RAM, om te kijken of het probleem zich daar ook voordoet.

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-09 19:35
defecte rambankjes laten doorgaans n pc niet random uitvallen maar testen kan nooit kwaad

• ParaDroid2
In Ubuntu heb ik zo'n 10 minuten kunnen werken zonder problemen, in Windows haal ik dit vaak niet. Vervolgens heb ik gekeken naar de temperatuur in de bios, die was 59 graden.

Edit: Nadat ik even gewerkt had in Windows deed ik een restart, waarna hij in CHKDSK kwam met een heleboel foutmeldingen:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/rwfpmigbb0bay.jpg

Vervolgens kwam hij in Windows Systeemherstel.

[ Voor 46% gewijzigd door ParaDroid2 op 28-09-2016 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Bump/update: De computer is opnieuw geïnstalleerd (met Windows 10), waarna het probleem bleef bestaan. Vervolgens heb ik nu de voeding in een andere pc gestopt waarna het erop lijkt dat het probleem daar ook is. Het lijkt dus aan de voeding te liggen.
Pagina: 1