Toon posts:

Dat rare kutspel Outcast

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kent iemand Outcast? Ik wel. Ik heb het op mijn oude P2 266 proberen te spelen, maar het was niet vooruit te branden... Toen kreeg ik een Athlon 550, maar het spel verdween na de installatie zonder een spoor achter te laten op de harde schijf! Ik dacht dat dit misschien een bug was die bij de K7 ontstond, dus ik dacht gewoon; Jammer. Nu heeft mijn vader een P3 700, en ik dacht ik installeer het maar eens. Hier komt dezelfde bug voor! En nou wil ik het godverdomme wel een kunnen spelen, dus heeft iemand tips, ervaring?!?!?!

Het is al redelijk oud, uit 1999, maar ik besloot weer eens oude spullen te gaan spelen waar ik nooit echt mee bezig ben geweest en kut vond ofzo... Ben ook met Unreal bezig, blijft toch nog wel een grafisch pareltje... Ik vind het nu veel beter dan eerst! :P

Verwijderd

Tja.. die voxel engine staat niet echt garand voor "schok vrije" game play!

Verwijderd

Topicstarter
Precies, en dit is gewoon een P3 700 van Compaq met een kut 3D kaart, maar omadt eht een voxel engine is maakt dat niet uit! Ik wilde het dan hier gaan spelen.. Maar ik kom daar dus nooit, want na de installatie zie ik gewoon het Outcast icoon weer van de desktop verdwijnen, en als ik op search outcast intik IS ALLES WEG. DAT GELOOF JE TOCH NIET?!?!?! Is er een harde schijf fee die 500 MB in een seconde wegtovert?!?!?!?!

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:44
Zoek ff op outcast met de Search, ik vond een hele hoop iig.

Verwijderd

1. het is geen kutspel
2. het ligt niet aan de voxel engine
3. het is een bekend probleem dat verschijnt als je een versie>6 van DirectX geinstalleerd hebt...gewoon even de installatiepatch van de officiele website halen...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op donderdag 28 juni 2001 16:18 schreef Vipertje het volgende:
Precies, en dit is gewoon een P3 700 van Compaq met een kut 3D kaart, maar omadt eht een voxel engine is maakt dat niet uit! Ik wilde het dan hier gaan spelen.. Maar ik kom daar dus nooit, want na de installatie zie ik gewoon het Outcast icoon weer van de desktop verdwijnen, en als ik op search outcast intik IS ALLES WEG. DAT GELOOF JE TOCH NIET?!?!?! Is er een harde schijf fee die 500 MB in een seconde wegtovert?!?!?!?!
Dan staat het echt wel ergens hoor....die 500 mb wordt door iets in beslag genomen..

Kan dat k*t geroep wat minder?

Verwijderd

Topicstarter
Perfect, idd, had ik zelf aan kunnen denken... FF de search gebruiken. Het staat er ja, en het kis wat ik vermoedde: De oude P2 266 draaide win 95, en deze bakken 98 SE. Ok, perfect guys! Hardstikke goed MEN! :P

• Zydell
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-01 11:03

Zydell

* * * * *

Volgens mij is er een patch voor die setup fout (had iets met directx te maken geloof ik, als je een nieuwere versie had, dan gaf hij dit als een fout aan waardoor alles verwijderd werd)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de patch, perfect... En ik vind dat wanneer ik een computer van 3000 piek heb en een spel van 100 gulden en het neit werkt, dat het woord kut toch wel vrijelijk mag vloeien, of niet soms?

Verwijderd

Op donderdag 28 juni 2001 16:29 schreef Vipertje het volgende:
Ik heb de patch, perfect... En ik vind dat wanneer ik een computer van 3000 piek heb en een spel van 100 gulden en het neit werkt, dat het woord kut toch wel vrijelijk mag vloeien, of niet soms?
Nope. Het is een gewoon forum met gewone problemen, en mensen die oplossingen geven. Wanneer jij dus de hele tijd "kut" aan het roepen ben, krijgen de mensen denk ik niet méér zin om jou te gaan helpen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is wel de perfecte uitlaat voor mijn frustraties. Maar goed, ik houd er al mee op. Het enige probleem is, ondanks het feit dat ik de patch heb gedownload, het rotspel nog steeds niet werkt. Goed, het staat op de harde schijf (ik heb het met de patch geinstalleerd) maar als ik het spel wil opstarten met de loader dan zjin er wel icoontjes in het hoofdmenu, maar geen tekst erbij. En druk ik op een icoontje, dan kom ik in een menu met NIETS ER IN. En dan loopt die zooi vast. Dus: Wat nu? Wat doe ik verkeerd?

• Zydell

Zydell

* * * * *

Terug naar de winkel gaan >:)
En heel hard klagen en je geld terug eisen.

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
doen ze niet aan geld terug. Je moet een patch downloaden zoals iemand al zei. |:(

• Zydell

Zydell

* * * * *

Dan zeg je dat ie met patch ut ook niet doet...

Verwijderd

Goed zoeken. Er is een werkende patch die je gewoon het spel laat instaleren.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
de officiele patch doet het ook niet....

zelfde probleem, installen en alles weer weg, als je voordat je het instal programma afsluit ff snel die map hernoemt waarin je het spel geinstalleerd hebt, werkt het een beetje, ik werd alleen na het intro filmpje weer naar me desktop gepleurd.

Verwijderd

Ik had Outcast gehaald toen ie net pas uit was en ik vond hem wel degelijk mijn geld waard.

Ik vond (vind het nog steeds) het een goed spel ook al waren de graphics niet zo'n succes. De speelbaarheid en verhaal vond ik top. Net zoals bij Operation Flashpoint zijn de graphics niet de mooiste van de wereld maar je krijgt er wel een zeer goed spel voor dankzij de speelbaarheid en/of realisme.

Er is inderdaad een probleem tijdens het installeren. Patch die ik gevonden heb :
http://www.ina-support.com/cgi-bin/ax-ig-ftp/ax.pl?ftp://ftp.infogrames.net/patches/outcast/OutcastPatch.exe

Succes.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mijn oplossing was de illigale installeren en daar de legale overheen :P

(en dan de nocd en cd terug geven aan eigenaar :D )

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Verwijderd

mijn cd was gebroken dus ben niet echt ver gekomen :D

Verwijderd

Hmm... je hebt Windows 98/ME waarschijnlijk? Ik had dat eerst ook (maar nu gelukkig niet meer >:) ) en na de patch deed ie het! Dus start EERST de patch op en dan vraagt ie om de cd en installeerd ie de gepatchte versie. Veel succes!

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Patch? Koel! Ik heb dat spel ook nog ergens liggen (geleend) zonder dat ik het kon instelleren. :)

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

• Reigner_Mortem
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-04-2022
patch .. :) ik heb die patch nooit gebruikt.

een andere manier is bv. dit:
Tijdens het installeren ga je naar de install directory. Daar staat een bestand met de naam "uninst.isu", deze zet je nu op read-only.
Na het installeren is alles weer weg. Behalve de "uninst.isu".
haal deze van read-only af, open het bestand met wordpad(oid) en maak hem kompleet leeg.
Zet hem nu weer op read-only.
Voer de installatie opnieuw uit.
Je krijgt de melding dat het spel niet ge-uninstalled kan worden ...boeie :P

en na de installatie kun je het spel normaal spelen :)
Pagina: 1