Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aangepast BBG (September) systeem, wat kan beter?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

hierbij maak ik een topic aan om vragen te stellen over mijn eerste desktop pc.
Ik heb zelf al een 2 aanpassingen gedaan, namelijk:
- GTX 1070 G1 Gaming in plaats van GTX 1070 OC Windforce (Voor die paar euro lijkt een derde fan me niet verkeerd)
- In plaats van een 500 GB SSD, een 250 GB SSD + 1 TB SSHD

Mijn wishlist:
Processor: Intel Core i7-6700 Boxed
Moederbord: Gigabyte GA-B150M-D3H
Videokaart: Gigabyte GeForce GTX 1070 G1 Gaming
HDD: WD Blue WD10EZEX, 1TB
Case: Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)
Koeler: Arctic Freezer i32
Keyboard: Razer BlackWidow Ultimate 2016 (Qwerty)
Werkgeheugen: Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16
Voeding: Corsair RM550x
SSD: Samsung 750 EVO (retail) 250GB

Waar ik dus bijvoorbeeld over twijfel, is de case. In de reacties lees ik dat het cable management namelijk niet goed is. Maar als ik kijk op logicalincrements zie ik vrijwel alleen cases die rond de €100 meer kosten, en dat is nou ook weer niet de bedoeling. Weten jullie misschien een betere (ruimere) case rond het bedrag van de Cooler Master Silencio 352? Heb alle onderdelen wel al in pcpartpicker gegooid, en daar kwam uit dat het allemaal zou moeten passen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee gaan gamen, GTA 5 is mijn favoriete game en deze wil ik op de hoogste settings (Wel op 1080P, geen 4k oid) smooth kunnen spelen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn Harman Kardon Soundsticks en Logitech G502 Proteus Spectrum neem ik mee naar dit systeem, evenals mijn Kingston Hyperx Cloud 2. Als beeldscherm ga ik mijn Full HD Philips TV gebruiken.

Ga je overklokken?
Nee, ik ga niet overklokken.

Wat verwacht je van ons?
Tips over de onderdelen, of ik misschien onderdelen moet vervangen omdat er iets beters te krijgen is voor het geld. Tips over de case, over de randapparatuur (In dit geval alleen het toetsenbord).
Is er bijvoorbeeld een beter mechanisch + verlicht toetsenbord te krijgen dan de Razer Blackwidow die rond de €113,00 kost?

Overall: Is dit het beste wat ik kan kopen met dit budget? (Rond de €1400)

Als ik dingen vergeten ben, zet het in de reacties en ik pas het topic aan.
Alvast bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2016 11:45 ]

Verwijderd

Waarom een i7? Een i5 voldoet net zo goed in games en scheelt je €100,-.
Hetzelfde geldt voor de videokaart. Met een GTX 1060 kan je ook alle games maxed out >60 fps spelen.

Een sshd zou ik niet doen als opslag naast een ssd. Een gewone hdd is dan net zo snel en goedkoper.

Een goed alternatief voor de Silencio 352 is de Nanoxia Deep Silence 4 https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/. Degelijker, stiller, koeler en meer ruimte om de kabels netjes weg te werken.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

Maak even een lijstje in dit topic zelf, i.p.v. een link naar je wenslijstje. Dat maakt het voor iedereen makkelijker om in 1 oogopslag te zien wat je wil.

Als je niet gaat overklokken is een extra koeler in principe niet nodig. Zelf heb ik me nog nooit gestoord aan het geluid van de stock koeler. Daarnaast lijkt me, zoals ACB2401 ook al aangeeft, een i7 nogal overkill.

Als je toch een dichte kast neem, kun je net zo goed geheugen zonder heatspreaders kopen. Stukje goedkoper, net zo snel: pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213

Silencio 352 is geen slechte kast, ik heb hem zelf ook. Toegegeven, het kabelmanagement is niet je van het, met name de dikke kabel richting het moederbord past net/net niet achter het rechter zijpaneel. Het is nogal proppen om die er goed achter te krijgen. Als ACB2401 zegt dat de Nanoxia beter is, geloof ik dat meteen :)

SSD is een goede keuze. Je zou er voor kunnen kiezen om de pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB te nemen. Voor iets minder geld iets meer opslag. Prestaties zullen elkaar niet ontlopen en het zal zeker niet merkbaar zijn.

Verder ben ik zelf niet zo'n fan van Seagate harde schijven. Daar heb ik wat mindere ervaringen mee (al is dat al wel een aantal jaar geleden).

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:50:
Waarom een i7? Een i5 voldoet net zo goed in games en scheelt je €100,-.
Hetzelfde geldt voor de videokaart. Met een GTX 1060 kan je ook alle games maxed out >60 fps spelen.

Een sshd zou ik niet doen als opslag naast een ssd. Een gewone hdd is dan net zo snel en goedkoper.

Een goed alternatief voor de Silencio 352 is de Nanoxia Deep Silence 4 https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/. Degelijker, stiller, koeler en meer ruimte om de kabels netjes weg te werken.
Welke gewone HDD heeft dan de voorkeur?
Zelf zag ik dat de Western Digital Blue wel aardig geprijsd is.

Die kast zal ik inderdaad eens naar kijken, ziet er goed uit!
Overkill klinkt in mijn oren juist goed haha, betekent dat ik wat jaartjes vooruit kan ermee.

Alleen die koeler, is die nou wel of niet nodig?
Tweakers had hem wel mooi in zijn Best Buy Guide staan, maar ik zie inderdaad dat de i7 met een koeler geleverd wordt. Is het die 27 euro waard?

• RvL

RvL

Als je niet gaat overklokken is een andere koeler alleen nodig als je de stock koeler te luidruchtig vind. Ik zou het eerst eens uitproberen met de stock koeler. Mocht je die te luidruchtig vinden heb je snel genoeg een andere besteld :)

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
RvL schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:29:
Als je niet gaat overklokken is een andere koeler alleen nodig als je de stock koeler te luidruchtig vind. Ik zou het eerst eens uitproberen met de stock koeler. Mocht je die te luidruchtig vinden heb je snel genoeg een andere besteld :)
Ben gewend om te "gamen" met een laptop, dus dan zou die al erg luidruchtig moeten zijn.
Bedankt voor de tip!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:24:
Welke gewone HDD heeft dan de voorkeur?
Zelf zag ik dat de Western Digital Blue wel aardig geprijsd is.
Of een pricewatch: Toshiba P300 (Retail), 1TB
Overkill klinkt in mijn oren juist goed haha, betekent dat ik wat jaartjes vooruit kan ermee.
Met een GTX 1060 bespaar je nu €150 - €200 op de videokaart. verkoop je de 1060 over 2 jaar voor €100 en koop je een nieuwe voor €300 terug dan is de nieuwe sneller dan een GTX 1070 want dan zijn we een generatie verder. Voor hetzelfde geld heb je zodoende over 2 jaar betere prestaties.
Alleen die koeler, is die nou wel of niet nodig?
Tweakers had hem wel mooi in zijn Best Buy Guide staan, maar ik zie inderdaad dat de i7 met een koeler geleverd wordt. Is het die 27 euro waard?
Als de cpu flink belast wordt is de boxed koeler niet stil meer. De i32 wel en in idle staat de fan van de i32 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Goed, de koeler laat ik erin, voor die 27 euro vind ik het geen overbodige luxe.
Case pak ik inderdaad de Nanoxia, puur voor het gemak.
Harde schijf kon inderdaad €20,00 goedkoper voor ongeveer dezelfde snelheid, dus bedankt voor die tip!

Van af en toe wat foto's en video's bewerken ben ik niet vies, net als multitasking, dus de i7 laat ik er mooi in zitten, net als de 8 GB videokaart zodat ik zeker weet dat ik er wat jaren mee vooruit kan. Ik ben niet zo van het vervangen van onderdelen haha.
De tip over de RAM heb ik ook over nagedacht, maar ik denk toch dat door de heat spreader de RAM minder snel kapot gaat bij het plaatsen, door het extra kapje. (Heb al eens zonder ESD-bandje een ram-stick uit m'n laptop gehaald, en toen was ie RIP).
Natuurlijk bouw ik deze pc wel met ESD-bandje.

De wishlist zoals ie er nu staat zal dan mijn setup worden.
Laatste tips zijn welkom, maandag zal ik de bestelling plaatsen en dan heb ik eindelijk een goede desktop staan!

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Wie wil er nu nog een HDD, laat gewoon die 500gb SSD er in, minder gedoe, altijd snel. Plaats tekort? Koop later een SSD bij, de prijs/GB zal nog wel verder zakken.

Je gaat wel zelf je PC bouwen maar een onderdeel vervangen is niet zo je ding? Op wat slaat dat nu...
Maar goed als je nu 600€ voor een GPU wil betalen die 2 jaar op halve capaciteit gaat werken dan doe je maar :)

• RvL

RvL

Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:25:
Goed, de koeler laat ik erin, voor die 27 euro vind ik het geen overbodige luxe.
Case pak ik inderdaad de Nanoxia, puur voor het gemak.
Harde schijf kon inderdaad €20,00 goedkoper voor ongeveer dezelfde snelheid, dus bedankt voor die tip!

Van af en toe wat foto's en video's bewerken ben ik niet vies, net als multitasking, dus de i7 laat ik er mooi in zitten, net als de 8 GB videokaart zodat ik zeker weet dat ik er wat jaren mee vooruit kan. Ik ben niet zo van het vervangen van onderdelen haha.
De tip over de RAM heb ik ook over nagedacht, maar ik denk toch dat door de heat spreader de RAM minder snel kapot gaat bij het plaatsen, door het extra kapje. (Heb al eens zonder ESD-bandje een ram-stick uit m'n laptop gehaald, en toen was ie RIP).
Natuurlijk bouw ik deze pc wel met ESD-bandje.

De wishlist zoals ie er nu staat zal dan mijn setup worden.
Laatste tips zijn welkom, maandag zal ik de bestelling plaatsen en dan heb ik eindelijk een goede desktop staan!
Tja, je moet het natuurlijk zelf weten maar een i5 voldoet net zo goed, ook over een aantal jaar.

Je gedachte achter het RAM is ook krom want ESD is voor een module met heatspreader net zo killing als voor een module zonder. Gewoon ESD veilig werken en er is niets aan de hand.

Idem voor de videokaart. Een 1060 voldoet net zo goed voor de resolutie waarop je aan de slag gaat.

Maar nogmaals, het is geheel je eigen beslissing. Wij kunnen alleen advies geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door RvL op 29-09-2016 10:49 ]

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
RvL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:48:
[...]

Tja, je moet het natuurlijk zelf weten maar een i5 voldoet net zo goed, ook over een aantal jaar.

Je gedachte achter het RAM is ook krom want ESD is voor een module met heatspreader net zo killing als voor een module zonder. Gewoon ESD veilig werken en er is niets aan de hand.

Idem voor de videokaart. Een 1060 voldoet net zo goed voor de resolutie waarop je aan de slag gaat.

Maar nogmaals, het is geheel je eigen beslissing. Wij kunnen alleen advies geven :)
Hmm, ik dacht dat dat kapje niet iets metaal-achtigs was.

@Inrage, ik bouw hem zelf, maar daarna hou ik ervan om dat ding jarenlang te laten staan. Dingen vervangen vind ik zwaar irritant, het moet gewoon goed zijn in 1x.
En €600...? Dat ding kost €461.. Valt best wel mee.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 11:31:
[...]

Hmm, ik dacht dat dat kapje niet iets metaal-achtigs was.

@Inrage, ik bouw hem zelf, maar daarna hou ik ervan om dat ding jarenlang te laten staan. Dingen vervangen vind ik zwaar irritant, het moet gewoon goed zijn in 1x.
En €600...? Dat ding kost €461.. Valt best wel mee.
Op het werk lijkt het alsof ik in US zit, ik kreeg even USD prijzen te zien. Mijn comments blijven echter wel van kracht.

HDDs zijn passé tenzij je mega opslag nodig hebt.
Een GPU die overkill is voor een 1080 scherm, beter optimaal starten met een 1060 en een upgrade kopen over 2 jaar, zo'n dingen zijn bijna plug en play, 2 minuten werk en je PC blijft langer state of the art. De i7 is nog zo'n folietje maar dat kan ik dan nog beter begrijpen.

• RvL

RvL

HDD's vind ik nog zeker niet passé is mijn mening. Voor opslag is het nog steeds het medium. Ik moet er niet aan denken om al m'n documenten en foto's op m'n SSD te zetten. Daarvoor vind ik die opslag veel te kostbaar.

Nu de dekens nog...

Pagina: 1