Aanschaf Ebay via direct PayPal payment

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:00
Ik ben bezig met de aanschaf van een robotstofzuiger in Engeland, de prijs scheelt meer dan 100 euro.

De prijs is £430 pond. In de advertentie staat dat je de verkoper moet benaderen of hij kan verzenden naar Nederland. Dat heb ik gedaan. Hij bood aan om dit voor £450 te doen.
Inmiddels was de prijs gedaald naar £420, ik gaf aan voor £440 akkoord te gaan incl. verzending naar Nederland. Hier is de verkoper ook akkoord mee gegaan.

Nu geeft hij aan dat hij mij via Whatsapp de betalingsgegevens wil sturen. Dit gaat via een direct PayPal payment. Als ik de betaling gedaan heb wil hij mijn volledige adresgegevens en telefoonnummer voor de transporteur.

Op zich duidelijk, maar ik snap die direct PayPal payment niet zo. Ik heb zelf PayPal met mijn creditcard eraan gekoppeld. Ben ik op nu ook beschermt tegen deze manier van handelen? Ik heb namelijk nog niet eerder wat gekocht via een advertentie waarin je moet vragen of de verkoper ook naar Nederland stuurt. Normaal dan staat het erbij en koop je het gewoon.

De verkoper heeft een goede reputatie en heeft het artikel al meer verkocht en daar een goede beoordeling voor gekregen.

Beste antwoord (via Binnetie op 05-10-2016 11:11)

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
PayPal biedt overigens wél kopersbescherming. Zorg er alleen voor dat je het niet overmaakt als "gift" o.i.d., want alleen bij goederen/services heb je bescherming.

Alle reacties

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:53
Het vragen of de aanbieder naar Nederland stuurt komt vaker voor, niets vreemds,
maar betalen buiten Ebay om moet je niet doen, dit kan een vorm van oplichting zijn, als je via eBay met paypal kan betalen, dan doen,
een lagere prijs aanbieden buiten eBay om is een hint dat het niet te vertrouwen is, en alleen met Ebay betaling heb je de zekerheid, als er iets mis gaat.

lees ook even zijn beoordelingen door, dat het niet betalingen zijn van 0.50 cent en zo.
ook dat de beoordelingen niet van de laatste week of maand is, maar een langere periode.

maar dan nog, betalen via Ebay :)

[ Voor 8% gewijzigd door absrnd op 28-09-2016 08:30 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11-10 12:19
PayPal biedt overigens wél kopersbescherming. Zorg er alleen voor dat je het niet overmaakt als "gift" o.i.d., want alleen bij goederen/services heb je bescherming.

• Binnetie
Het gaat om deze advertentie: Klik

PayPal is toch van Ebay? Je hebt wel eens advertenties waarin je kunt kiezen 'make an offer', dan krijg je een beter aanbod. Dat is dan hier niet zo. Qua prijs is hij niet zoveel goedkoper als winkels in Engeland. Daar heb ik al contact mee gehad, of ze verzenden niet naar Nederland of ze rekenen er ruim 35 euro voor. Dit is dan een nette aanbieding.

De verkopen zijn allemaal variërende bedragen, de stofzuiger staat er ook tussen.

@Tom-Z de tip van overmaken als gift moet je inderdaad niet doen, dat las ik hier in een ander topic. Dat kan alleen bij vrienden maar niet bij een zakelijke transactie.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 11:44

MsG

Forumzwerver

PayPal en eBay zijn al weer een poosje uit elkaar. Je moet inderdaad uitkijken voor dat 'gift' gebeuren, dat lijkt me het enige.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Binnetie
Ik zal daar op gaan letten als hij de betaalinstructies stuurt. Ik zit even te kijken naar het maximale bedrag waarvoor je beschermt bent, kan dit nog niet echt vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@TS: wellicht een tip, maar deze zelfde stofzuiger heeft amazon.co.uk op dit moment tussen de warehousedeals staan! Voor £417. En dan krijg je in ieder geval de customer service van amazon...

Weliswaar een gebruikt exemplaar. Maar misschien ter overweging. Loop je minder risico dan bij een private aanbieder via eBay...

toevoeging: heb ff getest als je 'm in het winkelmandje stopt, dan rekenen ze nog geen £8 voor de verzending naar NL. d:)b

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 28-09-2016 08:58 ]

Mooie Plaatjes   

• Binnetie
ehtweak schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:57:
@TS: wellicht een tip, maar deze zelfde stofzuiger heeft amazon.co.uk op dit moment tussen de warehousedeals staan! Voor £417. En dan krijg je in ieder geval de customer service van amazon...

Weliswaar een gebruikt exemplaar. Maar misschien ter overweging. Loop je minder risico dan bij een private aanbieder via eBay...

toevoeging: heb ff getest als je 'm in het winkelmandje stopt, dan rekenen ze nog geen £8 voor de verzending naar NL. d:)b
Ik zie hem inderdaad. Maar is nu alleen de doos beschadigd? De status van de machine kan ik niet lezen. Condition: used staat er

Probleem met Amazon is dat mijn account daar eens geblokkeerd is na een aanschaf in Duitsland. Mijn creditcard werd ook geblokkeerd en dat heeft een heel gezeur opgeleverd met formulieren en faxen om mijn creditcard weer functioneel te krijgen. De reden was dat ik een aanschaf deed van 2300 euro en dat vonden ze vreemd. Mijn account zelf bij Amazon werkt nog steeds niet, inloggen werkt niet, wachtwoord al vaak gewijzigd maar nog steeds kan ik niet inloggen.

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Was slechts een tip. Als er iets mis is met jouw amazon account, dan kan ik daar niks aan doen... >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
ehtweak schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:24:
't Was slechts een tip. Als er iets mis is met jouw amazon account, dan kan ik daar niks aan doen... >:)
Wel een hele goede tip natuurlijk! Dankjewel.
Ik ga toch maar eens met Amazon contact opnemen. Want ook daar vind je heel veel aanbod.

Verwijderd

Buiten eBay om gebeurd gewoon heel vaak, zo verkoop ik zelf ook een hoop spullen.
Kopers vragen er zelf ook om. Ebay pakt toch snel 5 tot 15 % van de verkoopprijs. En buiten eBay om heb je dat niet.

Bestellen via Amazon is misschien nog wel beter, ook bij gebruikt kun je gewoon terug sturen als je het niet bevalt.

• Binnetie
Ik heb uiteindelijk een mooie deal kunnen maken. 2 stofzuigers voor een mooie prijs incl. verzenden.

De verkoper houdt me netjes op de hoogte. De betaling is gedaan. Gelukkig ontdekte ik nog net dat PayPal wel heel veel rekent voor conversie van de valuta. Dat was 45 euro. Toen ik mijn creditcard koos was het nog maar 10 eu.
Ik kreeg een foto van jet ingepakte pakket. Gelukkig zag ik dat hij Danmark in plaats van The Netherlands op het pakket had gezet.

Dat is nu aangepast. Morgen gaat het pakket vertrekken, dan is het wachten tot hij aankomt bij mij.
Ze hebben een UK plug dua even een stekker naar EU plug halen.

Met Amazon ben ik vandaag ook bezig geweest. Mijn account is afgesloten en ze hebben het gereset. Maar inloggen werkt nog niet. Ik werd netjes teruggebeld alleen was dat nog het telefoonnummer van mijn ouders in mijn account. Morgen maar even opnieuw bellen en wat stappen met hun doorlopen.

Overigens heb ik ze nu voor een lagere prijs ondanks de hogere verzendkosten.

@automark, nu snap ik dus waarom de verkoper buiten eBay om.wilde. Als die marge echt zo hoog is dan had de verkoper een flink bedrag moeten afstaan...

• Twiek-San
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 14:01

Twiek-San

• Volts jolt, current kills •

Klik op de link en: This listing was ended by the seller because the item was lost or broken.

Is je stofzuiger nu onderweg of weg? Of is dit een verkoperstruc om geen kosten bij ebay te hebben? (Item is stuk of zoek en dus niet verkocht)

[ Voor 27% gewijzigd door Twiek-San op 29-09-2016 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren kreeg ik een bericht dat hij verzonden was.
Deze foto erbij + foto's van het nieuwe adreslabels met Nederland erop:
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20160929-WA0004_zpsdoszeyme.jpg

De track and trace werkt en tot nu toe lijkt het allemaal te kloppen. Je weet alleen nooit wat er in de doos zit natuurlijk.
Parelforce draagt weer over aan GLS, jammer dat betekent dat ik nog even moet wachten op de levering.

Voor nu gaat het goed en is het een verkoperstruc. Was er niet van op de hoogte dat verkopers zo kunnen handelen op eBay.

In geval van verkeerde spullen geleverd gekregen (of defect) sta je met deze foto's en de foto's van levering + whatsapp gesprek en kopie van de advertentie + eBay berichten wel sterk in je schoenen toch? De kans dat ze hem dan helemaal uitsluiten als verkoper is ook aanwezig.
Overigens kreeg ik van PayPal gisteravond ook een mail met de verzendgegevens. Hoe gaat dat dan? Bedoeld PayPal is de 'bank' maar heeft met het verzenden toch niet zoveel te maken?
Pagina: 1