Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• h3r7z2
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-12-2019
Gentleman,

Ik heb vandaag een nieuwe computer in elkaar gezet, hieronder meteen even de specs.

Intel Core i7-6700K
ARCTIC Freezer i32
Gigabyte GA-B150-HD3P
Kingston HyperX FURY DDR4 - Geheugen - 16 GB 2x 8 gb
Samsung 750 EVO MZ-750500
Corsair RM Series RM550x
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC

En surprise, de computer blijft rebooten, elke 2 seconden zelfs. De lampjes op het moederbord gaan even branden, alle ventilatoren beginnen te draaien maar daarna slaat hij direct af. Daarnaast hoor ik ook geen bleepjes (en ja, ik heb het kleine speakertje van mijn oude computer erin heb gezet).

Wat ik tot zover heb gedaan om te ontdekken wat het probleem kan zijn:
Videokaart verwijderd
Al het geheugen verwijderd
Verschillend geheugen geprobeerd in verschillende sloten.
HDD verwijderd
Moederbord uit de kast gehaald i.v.m. eventuele kortsluitingen
Alle kabels nagekeken, alles is correct aangesloten zowel die van de cpu als van het moederbord.
Voeding van mijn oude computer geprobeerd.
Batterijtje uit het moederbord gehaald voor enkele minuten, en weer terug gestopt.
Batterijtje van mijn oude moederbord (is dezelfde) geprobeerd.
Nagekeken of het moederbord de CPU ondersteund, ja deze wordt ondersteund en er zou geen BIOS update nodig moeten zijn.
Nagekeken of het geheugen wordt ondersteund, stond niet in de lijst maar het bord ondersteund DDR 4 - 2133MHz dus dit zou moeten werken?

En nu heb ik geen ideeën meer en vraag ik het jullie. _/-\o_

Ik denk dat het een defect moederbord is aangezien ik geen bleepjes krijg? Ik heb nog niet gekeken of de pinnen van de CPU verbogen zijn maar de installatie hiervan ging zeer soepel en is niet mijn eerste keer, en aangezien het plaatsen van de koeling toch wel een beetje vervelend is wil ik dit echt als laatste gaan doen. :/

Edit:
Het volgende is nu ook geprobeerd:
CPU eruit gehaald en alles nagekeken, geen verbogen pinnetjes of iets anders opmerkelijks.
CPU koeler opnieuw vastgemaakt deze keer erop gelet dat hij niet te strak zit.
Geprobeerd zonder randapparatuur, geen verschil

[Voor 6% gewijzigd door h3r7z2 op 28-09-2016 11:33]

• ACB2401
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 09-01-2018
Opnieuw plaatsen van de cpu wil wel eens helpen.

Cpu koeler te strak op het socket waardoor deze iets is verbogen.

The older I get, the better I was.

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ja, probeer zeker de CPU eens opnieuw te plaatsen en kijk gelijk ook de pinnetjes in de socket goed na. Met wat pech heb je een paar pinnetjes verbogen en werkt het daardoor niet goed.

Probeer het overigens ook eens zonder randapparatuur aangesloten. Dus: geen toetsenbord, muis of beeldscherm aansluiten en kijk eens of hij dan wel aan blijft.

[Voor 30% gewijzigd door Admiral Freebee op 28-09-2016 09:39]

• furian88
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 02-03 11:20
heb je al eens een andere voeding geprobeerd?

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

• Kevjoe
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 01-03 16:36

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik kan alleen maar beamen om de CPU opnieuw te plaatsen en het geheugen eens na te kijken. Uit ervaring weet ik dat het daar makkelijk kan foutlopen en een bootloop kan veroorzaken.. (maar ik lees wel dat je dat al geprobeerd hebt).

Wat gebeurt er als je zonder RAM opstart, krijg je dan wel een melding of helemaal niets?
Heb je al zonder videokaart proberen opstarten?

• h3r7z2
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 21-12-2019
ACB2401 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:19:
Opnieuw plaatsen van de cpu wil wel eens helpen.

Cpu koeler te strak op het socket waardoor deze iets is verbogen.
Ik had inderdaad het idee dat de koeler er wel strak op zat, ik heb dus alles losgehaald en nagekeken, er waren geen scheve pinnetjes in de socket dus dat is het probleem niet, daarna alles weer vastgemaakt en erop gelet dat de koeler deze keer niet te strak zit.

Helaas, geen verandering.
Admiral Freebee schreef op woensdag 28 september 2016 @ 09:38:
Ja, probeer zeker de CPU eens opnieuw te plaatsen en kijk gelijk ook de pinnetjes in de socket goed na. Met wat pech heb je een paar pinnetjes verbogen en werkt het daardoor niet goed.

Probeer het overigens ook eens zonder randapparatuur aangesloten. Dus: geen toetsenbord, muis of beeldscherm aansluiten en kijk eens of hij dan wel aan blijft.
Alles nagekeken, alles ziet er goed uit. Ook zonder randapparatuur geprobeerd, geen verschil.
furian88 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:10:
heb je al eens een andere voeding geprobeerd?
Ja, die van mijn oude computer, precies hetzelfde probleem.(deze voeding was 100% in orde)
Kevjoe schreef op woensdag 28 september 2016 @ 11:13:
Ik kan alleen maar beamen om de CPU opnieuw te plaatsen en het geheugen eens na te kijken. Uit ervaring weet ik dat het daar makkelijk kan foutlopen en een bootloop kan veroorzaken.. (maar ik lees wel dat je dat al geprobeerd hebt).

Wat gebeurt er als je zonder RAM opstart, krijg je dan wel een melding of helemaal niets?
Heb je al zonder videokaart proberen opstarten?
Ook zonder RAM en videokaart geen verandering, geen bleepjes gewoon niets. De computer blijft opnieuw opstarten na 2 seconden.

/edit: Zojuist een test gedraaid bij MyCom, De CPU werd meteen herkent. Hopelijk krijg ik mijn geld terug van de webshop waar ik dit moederbord heb gekocht...

Kan iemand verifiëren dat diegene hetzelfde moederbord heeft met dezelfde processor en dat dit geen problemen gaf?

[Voor 61% gewijzigd door br00ky op 28-09-2016 14:40]

• br00ky
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 09:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Gebruik in het vervolg de wijzigknop als je nog meer wil zeggen voor iemand anders heeft gereageerd. Veelvuldig kicken of elke quote in een aparte reactie zetten zoals je nu hebt gedaan wordt niet gewaard.

Ik heb als voorbeeld alle reacties in 1 post gezet. Gebruik die manier in het vervolg ook.

• Palomar
  • Registratie: februari 2000
  • Niet online
Heb je ook al de powerknop uitgesloten? (die kan blijven hangen). Probeer eens te starten zonder powerknop aangesloten en de betreffende pinnetjes kort te verbinden met een schroevendraaier oid.

Idem voor de resetkop. Afkoppelen dus.

Als dat het ook niet is ga ik er vanuit dat gezien alles wat je hebt geprobeerd het moederbord defect is.

[Voor 27% gewijzigd door Palomar op 28-09-2016 15:47]

Pagina: 1

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True