Gentleman,
Ik heb vandaag een nieuwe computer in elkaar gezet, hieronder meteen even de specs.
Intel Core i7-6700K
ARCTIC Freezer i32
Gigabyte GA-B150-HD3P
Kingston HyperX FURY DDR4 - Geheugen - 16 GB 2x 8 gb
Samsung 750 EVO MZ-750500
Corsair RM Series RM550x
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
En surprise, de computer blijft rebooten, elke 2 seconden zelfs. De lampjes op het moederbord gaan even branden, alle ventilatoren beginnen te draaien maar daarna slaat hij direct af. Daarnaast hoor ik ook geen bleepjes (en ja, ik heb het kleine speakertje van mijn oude computer erin heb gezet).
Wat ik tot zover heb gedaan om te ontdekken wat het probleem kan zijn:
Videokaart verwijderd
Al het geheugen verwijderd
Verschillend geheugen geprobeerd in verschillende sloten.
HDD verwijderd
Moederbord uit de kast gehaald i.v.m. eventuele kortsluitingen
Alle kabels nagekeken, alles is correct aangesloten zowel die van de cpu als van het moederbord.
Voeding van mijn oude computer geprobeerd.
Batterijtje uit het moederbord gehaald voor enkele minuten, en weer terug gestopt.
Batterijtje van mijn oude moederbord (is dezelfde) geprobeerd.
Nagekeken of het moederbord de CPU ondersteund, ja deze wordt ondersteund en er zou geen BIOS update nodig moeten zijn.
Nagekeken of het geheugen wordt ondersteund, stond niet in de lijst maar het bord ondersteund DDR 4 - 2133MHz dus dit zou moeten werken?
En nu heb ik geen ideeën meer en vraag ik het jullie.
Ik denk dat het een defect moederbord is aangezien ik geen bleepjes krijg? Ik heb nog niet gekeken of de pinnen van de CPU verbogen zijn maar de installatie hiervan ging zeer soepel en is niet mijn eerste keer, en aangezien het plaatsen van de koeling toch wel een beetje vervelend is wil ik dit echt als laatste gaan doen.
Edit:
Het volgende is nu ook geprobeerd:
CPU eruit gehaald en alles nagekeken, geen verbogen pinnetjes of iets anders opmerkelijks.
CPU koeler opnieuw vastgemaakt deze keer erop gelet dat hij niet te strak zit.
Geprobeerd zonder randapparatuur, geen verschil
Ik heb vandaag een nieuwe computer in elkaar gezet, hieronder meteen even de specs.
Intel Core i7-6700K
ARCTIC Freezer i32
Gigabyte GA-B150-HD3P
Kingston HyperX FURY DDR4 - Geheugen - 16 GB 2x 8 gb
Samsung 750 EVO MZ-750500
Corsair RM Series RM550x
MSI GeForce GTX 1060 6GT OC
En surprise, de computer blijft rebooten, elke 2 seconden zelfs. De lampjes op het moederbord gaan even branden, alle ventilatoren beginnen te draaien maar daarna slaat hij direct af. Daarnaast hoor ik ook geen bleepjes (en ja, ik heb het kleine speakertje van mijn oude computer erin heb gezet).
Wat ik tot zover heb gedaan om te ontdekken wat het probleem kan zijn:
Videokaart verwijderd
Al het geheugen verwijderd
Verschillend geheugen geprobeerd in verschillende sloten.
HDD verwijderd
Moederbord uit de kast gehaald i.v.m. eventuele kortsluitingen
Alle kabels nagekeken, alles is correct aangesloten zowel die van de cpu als van het moederbord.
Voeding van mijn oude computer geprobeerd.
Batterijtje uit het moederbord gehaald voor enkele minuten, en weer terug gestopt.
Batterijtje van mijn oude moederbord (is dezelfde) geprobeerd.
Nagekeken of het moederbord de CPU ondersteund, ja deze wordt ondersteund en er zou geen BIOS update nodig moeten zijn.
Nagekeken of het geheugen wordt ondersteund, stond niet in de lijst maar het bord ondersteund DDR 4 - 2133MHz dus dit zou moeten werken?
En nu heb ik geen ideeën meer en vraag ik het jullie.
Ik denk dat het een defect moederbord is aangezien ik geen bleepjes krijg? Ik heb nog niet gekeken of de pinnen van de CPU verbogen zijn maar de installatie hiervan ging zeer soepel en is niet mijn eerste keer, en aangezien het plaatsen van de koeling toch wel een beetje vervelend is wil ik dit echt als laatste gaan doen.

Edit:
Het volgende is nu ook geprobeerd:
CPU eruit gehaald en alles nagekeken, geen verbogen pinnetjes of iets anders opmerkelijks.
CPU koeler opnieuw vastgemaakt deze keer erop gelet dat hij niet te strak zit.
Geprobeerd zonder randapparatuur, geen verschil
[ Voor 6% gewijzigd door h3r7z2 op 28-09-2016 11:33 ]