Game PC, goed of niet?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• R3dl3g3nd
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-10-2016
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil gaan gamen met de nieuwe PC. Niet per se veel games maar vooral zware games waarin grote PVP events in plaats vinden en waarin grote dungeons voorkomen. Ik ben dus opzoek naar een snelle game pc waarmee ik met een goede fps en zonder lagg dit spel kan spelen.
(Allods online: https://youtu.be/Tp_Js8h8iDg)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het systeem mag in totaal tussen de 800,- en 1200,- euro kosten. Het is overigens ook een must dat de PC voor mij in elkaar gezet wordt. Dit kan ik namelijk niet zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb zelf geen idee wat genoeg zou zijn om dit spel precies goed te kunnen spelen maar de persoon in het filmpje speelt met goede FPS en geen lagg met de volgende setup:

intel core i7 6700k 4x 4.00ghz so.1151 16gb g.skill ripjaws ddr4-3200
Sapphire R9 390 Nitro 8 GB
Corsair hydro series h110 280mm water Liquid CPU cooler
Z170A GAMING M7 motherboard
STRAIGHT POWER 10 | 800W CM
have ssd 250 and some 1000 HDD

En zelf had ik dit samengesteld:

wenslijst: PC

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben vooral voorstander van Nvidia Geforce videokaarten en Intel core processoren. Maar dit komt waarschijnlijk ook omdat deze het meest populair zijn en ik deze daardoor het beste ken. Ik heb op het gebied van PC's niet heel veel kennis dus als jullie mij een ander merk aanbieden zou het erg mooi zijn als jullie die zouden kunnen koppelen aan een ongeveer hetzelfde presterende Nvidia Geforce videokaart of Intel core processor zodat ik een beetje een idee heb van wat ik kan verwachten.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De wensen die ik heb zijn het kunnen spelen van dit spel op de hoogste settings zonder FPS drops en/of lagg. Hiernaast ook dat de PC binnen mijn budget valt en dat hij voor mij in elkaar gezet kan worden.

Ga je overklokken?
Ik ben niet bekend met overklokken dus ik weet niet of dit slim is om te doen maar ik ga er wel van uit dat dit nodig zal zijn om de PC aan mijn wensen te kunnen laten voldoen.

Wat verwacht je van ons?
Dat jullie mij zouden kunnen helpen met het samenstellen van een geschikte pc in mijn budget en dat ik wat tips zou kunnen krijgen voor bijvoorbeeld onderdelen die op elkaar aan moeten sluiten.

[ Voor 103% gewijzigd door R3dl3g3nd op 28-09-2016 11:19 ]

Alle reacties

• Eentje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-08 19:07

Eentje

houd van de vijver

waarom heb je alle vragen uit het topic weggehaald? zonder die vragen is het voor ons niet mogelijk om te helpen. als wij niet weten wat je budget is een het doel.

je videokaart is er een van de vorige generatie en nu niet meer de beste keuze, als ik uitga van het budget wat in je wenslijst staat is het misschien een goed id om even te kijken naar de vest buy guide van september

[ Voor 40% gewijzigd door Eentje op 28-09-2016 00:21 ]

There eent no place like home

Verwijderd

Ik vind het een slechte samenstelling.
Een overklokbare cpu op een moederbord waarmee niet kunt overklokken.
Het geheugen werkt niet op het moederbord. Dat gaat in de ondersteuning niet verder dan 2400 MHz modules welke niet sneller zullen lopen dan 2133 MHz.
De videokaart is van een vorige generatie net als de cpu koeler.
De voeding is erg overkill en heeft een slechte prijs/kwaliteit.
De ssd zou ik ook te duur vinden. Er zijn goede ssd's waarbij je voor minder meer opslag hebt.

Onderstaande vragen zal jij niet gezien hebben omdat je een topic met een vraag hebt geopend ipv een discussie/advies. Als je de volgende vragen zo uitgebreid mogelijk beantwoord kunnen wi jou goed advies geven.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

• Gopher
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 11-09-2023
R3dl3g3nd schreef op woensdag 28 september 2016 @ 00:15:
Ik vroeg mij af of de pc die ik heb samengesteld een beetje goed is. Hij moet vrij zware games kunnen verdragen (ik speel namelijk Allods online dit is een WoW type spel wat niet veel mensen kennen en waarin veel grote pvp activiteiten zitten en grote/drukke dungeons die veel van je PC vragen). Dit is de eerste keer dat ik een PC samenstel dus tips en feedback is gewenst. Ook tips voor het in elkaar laten zetten van mijn PC zou mooi zijn (ik kan dit namelijk niet zelf)

wenslijst: PC
Als je inderdaad even zorgt dat je die vragen invult dan kom je weer 'n stuk verder.

In dit geval zou ik eerder voor een 1070 gaan, die zijn sowieso beter dan de 980, zelf heb ik er gisteren een besteld voor 455.
Daarnaast heb je een CPU welke over te clocken is, maar je moederbord staat dit niet toe. Kies of een duurder Z type moederbord of ga voor een goedkopere CPU (Bijv de 6600 zonder K type).

Plaats anders even een lijstje, die kun je onderaan de wenslijst ook genereren.

Hoeveel games ga je installeren? Wat doe je nog meer met je computer?
Als je niet te veel raars gaat downloaden etc. zie ik niet in waarom je een 250gb sdd pakt en nog een extra HDD.

• R3dl3g3nd
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-10-2016
Bedankt voor het advies allemaal zal straks even aanpassen en de comments nog een keer lezen budget is overigens rond de 1000 euro dus zegmaar 800-1200 en ik zal er niet veel grote spellen op spelen. De 1070 vond ik trouwens wel erg duur vergeleken met de 980 dus vandaar dat ik daar niet voor koos. Anders moeten jullie even kijken hoe het spel er een beetje uit ziet om een idee te krijgen hoe zwaar het zou kunnen zijn. Hierbij de link: YouTube: Allods Online 7.1 Scout PvP #4

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:01

RvL

Afhankelijk van de resolutie waarop je gamet zou je ook een RX480 of GTX 1060 kunnen overwegen. Daarom is het ook belangrijk om de vragen die ACB2401 post te beantwoorden zodat we wat meer informatie hebben.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Pagina: 1