Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Toekomstbestendige (Game)PC

Pagina: 1
Acties:

• BrainFreeze120
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-07-2019
Beste Tweakers,

Mijn eerste post hier en wel omdat ik mij voor het eerst verdiept heb in het samenstellen van een pc. Het in elkaar zetten laat ik doen (geen ervaring mee) en op computer-bestel.nl heb ik een aantal onderdelen bij elkaar geraapt.

Omdat ik vrij weinig kennis heb van de onderdelen op zich ben ik vooral benieuwd of de onderdelen bij elkaar passen qua kwaliteit. Heb ik van een bepaald onderdeel een betere versie nodig of kan het juist wel wat minder bij sommige onderdelen? Zo heb ik begrepen dat een i7 processor in mijn situatie niet nodig is en i5 prima voldoet. Externe harde schijfruimte heb ik genoeg maar misschien is een SSD van 120GB te weinig als je snelheid belangrijk vind? Zijn die Sharkoon fans overbodig en voldoen standaard fans? Dat soort dingen.

Wat verwacht ik?
Wat ik vooral zoek is een toekomstbestendig systeem. Ik wil er de nieuwste games mee kunnen spelen en daarnaast vind ik prestaties belangrijk in de zin van snelheid, multitasken zonder dat de boel traag wordt(internetten, video kijken) enz. En dat dit de komende jaren ook het geval zal blijven. Systeem zal niet gebruikt worden voor videobewerking ed. Een systeem dat niet al teveel geluid maakt heeft ook mijn voorkeur. Aan overklokken ga ik niet beginnen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met onderstaande configuratie (incl. assemblage) kom ik rond de € 1350,- uit. (Dit is ook incl. Windows, behuizing en alles wat hieronder genoemd staat bij elkaar). In die richting mag je denken maar als het voor minder kan hoor ik het graag. Ben misschien geneigd tot overkill omdat ik vanuit mijn beperkte kennis soms denk dat een duurder onderdeel ook wel beter zal zijn en langer goed blijft presteren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb de meeste randapparatuur al wel, ik overweeg wel een nieuwe monitor aangezien mijn huidige (BenQ G2222HDL) ook niet de nieuwste meer is. Suggesties voor een bijpassende monitor zijn welkom.

Overigens, als videokaart wilde ik eerst voor de NVIDIA GTX 1060 6GB gaan maar omdat de 6GB variant niet op de site beschikbaar is (in mijn configuratie) ben ik i.p.v. de 3GB variant voor de NVIDIA GTX 1070 8GB gegaan.

Het systeem ziet er als volgt uit:

Intel Core i5 6600K - 3,5GHz
MSI B150M BAZOOKA
Kingston HyperX Fury 16GB(2133Mhz) DDR4 geheugen
NVIDIA GTX 1070 8GB
Corsair CX550M voeding (550Watt)
Cooler Master Hyper TX3 EVO
120GB SSD Kingston
1000GB Harde schijf

Overig:

NZXT Source 340 behuizing
Edimax WireLess 300mbps
Sharkoon Shark Blade Fans
Onboard - 7.1 HD audio Realtek ALC887
Windows 10 Home 64-bit

Jullie worden alvast bedankt voor de moeite ook al omdat ik natuurlijk de zoveelste ben die vraagt: Wat vinden jullie hiervan? Mocht er meer info nodig zijn dan geef ik die graag!

Groet!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Ga je overklokken? Zo nee, de non K versie nemen en kun je ook besparen op mobo.

Wifi en gaming zijn vaak geen goede vrienden. Mocht je enkel singleplayer spelen is dit natuurlijk niet relevant.

Extra casefans lijken mij in eerste instantie overbodig. Gpu's en cpu's zijn anno 2016 geen extreme heethoofden meer

[ Voor 23% gewijzigd door Switchie op 27-09-2016 23:50 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23-10 11:31

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Mijn voorkeur zou altijd uit gaan naar zelf te bouwen, moeilijk is 't niet en als je er een middagje de tijd voor neemt zit alles ook in elkaar. Voordelen zijn dus meer componentkeuze, en een nadeel is dat je weet wat er stuk moet zijn bij een eventuele garantie. De configuratie is in ieder geval gebalanceerd, hulde voor jou (en die configurator).

Echter zou ik persoonlijk wel wat aanpassingen maken:
- geen K-cpu als je niet gaat overklokken (of een Z170 bordje wanneer je dat wel wilt)
- een groter (ATX ipv mATX) moederbordje in die kast (anders is je kast voor de helft gevuld, zonde met zo'n mooi window!)
- GTX1070 is zeer sterk, heb je dit nodig? op FHD is dit namelijk een beetje overkill op 't moment, de 1060 is daar zeer geschikt voor (of de RX470/480)
- er zijn kwalitatief betere voedingen op de markt
en een SSD van minimaal 240GB (zelfs 480) zou eigenlijk wel minimaal moeten lukken

de standaard fans van de NZXT behuizing zijn opzich prima fans, zou ik zo 1-2-3 niet vervangen

Laat wel zijn; hiermee koop je wel een totaalplaatje, daar betaal je dan wat extra voor, maar 't gemak heb je ook. 't is een kwestie van persoonlijke keuze en dit systeem is helemaal zo gek nog niet. Persoonlijk zou ik 't dus alleen net wat anders doen ;)

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

Verwijderd

Nog niet echt een goed gebalanceerde samenstelling.
K cpu op een non oc bord.
mATX bord in een ATX kast met raam.
Overkill videokaart voor 1080p.
Overkill voeding.
Erg kleine ssd.
Met het budget wat je in gedachten hebt, wat overigens erg ruim is, kan er een beter systeem uitgehaald worden zoals het volgende.
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,50€ 204,50
1MSI B150 GAMING M3€ 103,95€ 103,95
1Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G€ 286,50€ 286,50
1Toshiba P300 (Retail), 1TB€ 49,01€ 49,01
1NZXT S340 Colour Edition Zwart/Rood€ 65,95€ 65,95
1AVM FRITZ! WLAN USB Stick AC 430 Edition International€ 26,-€ 26,-
1Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM€ 39,75€ 39,75
1be quiet! Pure Rock Slim€ 23,78€ 23,78
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2133C13€ 75,50€ 75,50
1Corsair CX450M€ 52,95€ 52,95
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.056,84

• BrainFreeze120
Bedankt voor de snelle reacties!

Kleine update:

Overklokken ga ik niet doen. Gamen meestal singleplayer maar ik wil de wifi optie er wel bij hebben. Het zelf in elkaar zetten wil ik mij nog niet aan wagen, misschien op een later moment. Vandaar dat ik ook kijk op sites waarbij je wel onderdelen kan selecteren maar dat het assembleren voor je gedaan wordt. Daarom zijn sommige onderdelen ook gekozen op basis van de keus die zo'n site biedt (dus soms beperkte mogelijkheden). Ik heb een paar aanpassingen gedaan en op een andere site (Arctic) kom ik tot het volgende:

Intel Core i5 6500 / 3,20GHz (van K naar non-K)
ASUS Z170 Pro Gaming (van mATX naar ATX)
Corsair Vengeance LPX 16GB 2666MHz DDR4
Nvidia GeForce GTX 1060 (6GB) (ipv de 1070 8GB)
550W Corsair VS550 (minder dan deze is niet compatibel)
Standaard koeling + fans
Samsung 750 EVO 250 GB (SSD)
Seagate Barracuda 1 TB

NZXT Source 340 behuizing
TP-LINK 300Mbps Wireless N
Onboard geluid
Windows 10 Home 64-bit

Prijs gaat dan omlaag van 1350 naar 1233 euro. Maar is het qua balans beter dan de vorige samenstelling?

Verwijderd

Welke site het precies is vermeld je niet met een link maar als je voor een systeem met GTX 1060 geen lichtere voeding dan 550w kan selecteren zou ik daar vandaan blijven. Je lunt beter het hier samengestelde lijstje bij Afuture of Azerty invoeren en een assemblageservice erbij nemen. Je hebt dan een beter systeem voor, waarschijnlijk, minder geld.

Want nu ook in je lijstje: een non k cpu op een Z170 is zinloos. Z170 is voor overklokken wat niet kan met een non k cpu.
Geheugen loopt standaard niet sneller dan 2133. Wil je sneller dan moet je gaan overklokken wat je niet wil gaan doen.
Een 550w voeding is voor een GTX 1060 veel teveel. De VS550 is er ook nog een van matige kwaliteit.

• BrainFreeze120
Oke, bedankt voor de info!

450w zou idd volgens die site niet compatibel zijn met de 1060 6GB, 550w wel. Maar goed, ik snap dat ik bij dit soort sites toch teveel beperkt wordt in de mogelijkheden en dat dit soms zinloze combinaties oplevert/meer geld kost dan nodig is. Dus ik ga later vandaag eens bij de door jou genoemde sites kijken om te zien wat daar mogelijk is.
Pagina: 1