Hoeveel v/d 4 draadjes gebruikt ADSL?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.737 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23853

Topicstarter
Ik heb een ADSL aansluiting die binnenkomt in huis en dan naar bovengaat met 4 draadjes (met zo'n klein stekkertje, dus niet ISDN). Boven heb ik het ADSL-modem staan. Daar gaat nu de andere kant van de lijn in; dit werkt. Nu staat er een heeeele dure fax niks meer te doen, want ik heb maar 1 analoge lijn naar boven. Nu heb ik ergens gelezen (hoop ik) dat een analoge lijn slechts 2 van de 4 draadjes gebruikt.. klopt dat? En geldt dat ook voor ADSL of gebruikt die alle 4 de draadjes?

Want als dat niet zo is en ADSL 2 draadjes gebruikt dan kan ik de andere 2 gebruiken voor mijn fax!?

Alvast bedankt en excuus voor de niet zo heel technische omschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27388

IVM interferentie zou ik niet de twee overgebleven aders gebruiken. Is het niet net zo makkelijk om met een trekveer nog even een draadje naar boven te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:02

JvS

Ik heb hem zelf ook

da's wel een heel moeilijke omschrijving jah.

Maar van dat vier aderige draad worden inderdaad maar twee draadjes daadwerkelijk gebruikt.

Je zou dan theoretisch die andere twee draadjes uit die plug kunnen halen en die op de plug van de analoge telefoonaansluiting van de adsl/telefoon-splitter aan kunnen sluiten, en dat boven ook zo doen (dus twee draadjes uit de plug naar je modem halen, en daar een stekkertje op en die naar je fax).

Maar dat lijkt me alles behalve aan te raden. Trek liever naast dat ene draadje nog een draadje naar boven, vanaf de telefoonuitgang van de splitter...

Er valt nu ook nog een kwartje:
Je wil toch niet je fax aansluiten op de twee ongebruikte draadjes van de adsl aansluiting, en dan dat plugje in de adsl-kant van de splitter laten zitten he? Want dat gaat niet werken. :) De splitter zorgt er juist voor dat er geen telefoon (-fax) signaal door die kant gaat. :+

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05 08:53

4POX

Everybody is wired

Als het goed is worden er ook maar 2 draden van de vier gebruikt.. Die kun je krijgen door verschillende bandbreedtes te gebruiken.. ASDL gebruikt rond de 240 verschillende bandbreedtes die hij allemaal tegenlijk gebruikt..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24176

Er worden idd twee draden gebruikt. Je kunt die andere twee gewoon gebruiken voor de fax. Dit stoort elkaar niet hoor, KPN stopt tientallen aderparen in één kabel.
Ik heb hier thuis twee telefoonlijnen (een van m'n ouders, andere van mij met ADSL)
Deze twee lijnen komen samen binnen (twee telef. stopcontacten) en gaan vanaf die hoofdaansluiting één 4-aderige kabel in, en worden aan de andere kant van het huis gesplitst.
Pas hier bij m'n PC zit de ADSL splitter. De andere telefoonlijn heeft geen last van het ADSL signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja 2 draden maar, want hier in mijn huis komt er maar 2 aderig draad binnen, het is namelijk een zeer oud huis, en nee het stort niet in :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21543

2 draadjes idd, voor als je het nog niet wist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-05 22:47

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Hoelang mag die telefoonkabel eigenlijk zijn??
Ik heb liever de router bij mijn pc dan beneden staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27667

De rode en de blauwe draadjes worden gebruikt...........zo duidelijk genoeg? :P

Edit: die andere 2 draden zijn bijvoorbeeld als je een 2e analoge lijn wilt hebben, dan hoeven ze niet een hele kabel te trekken.
Pagina: 1