Samsung Link stopt, alternatief?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:47
Voor de mensen met een Samsung Smart TV zoals mij een bittere pil: Samsung Link stopt per 1 november 2016. Het werkte simpel: op je laptop had je via de Samsung Link software een speciaal Samsung Link mapje. Daar zette je alle videobestanden in, die toch al op je laptop stonden. Op je Smart TV open je de Link applicatie en zo stream je zonder HDMI-kabel of lag rechtstreeks over wifi je video's van je laptop op je TV.

Wat is het alternatief?
Ik gebruikte het juist omdat het een lekker makkelijk 'drop en play' was zonder extra kastje of HDMI-kabels tussen je tv en laptop te trekken. Dat is dus belangrijk, ik wil geen extra kastje zoals een Chromecast aanschaffen en geen HDMI kabel door mijn kamer trekken. Van een USB-stick afspelen is veel te veel gedoe met steeds overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murzeltje
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02-2024

Murzeltje

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Samsung Screen Mirroring? Of is dat het zelfde als Samsung Link?

http://www.samsung.com/ie/support/skp/faq/1057791

PSN/XBOX : Murzeltje1976

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
Nee, dat is alleen om je beeldscherm van je mobiele telefoon te streamen. Samsung Link gebruik je op je laptop en via een app op je Smart TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Plex server installeren en je Samsung zou hem direct moeten benaderen via knopje "Bron" mits beide apparaten op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Dit werkt iig op mijn Samsung es8000 van 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Chromecast. Zie je niet. Is 1 dingetje in je tv en klaar.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
SYQ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 23:09:
Plex server installeren en je Samsung zou hem direct moeten benaderen via knopje "Bron" mits beide apparaten op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Dit werkt iig op mijn Samsung es8000 van 2013
Thanks. Lijkt inderdaad erg veel op Samsung Link.
Pagina: 1