In verscheiden topics las ik de term "5-sterren GoTter" is dit een geintje of worden er aan users serieus ranks toegekend?
"gewone" bezoekerOp donderdag 28 juni 2001 16:12 schreef wouter76 het volgende:
In verscheiden topics las ik de term "5-sterren GoTter" is dit een geintje of worden er aan users serieus ranks toegekend?
Mod = Moderator
HGM = Hoofdgroep Moderator (in alle fora van een hoofdgroep.
HGA = 'verantwoordelijke' voor hoofdroep + Modden in alle fora + Bannen.
Adje = 'verantwoordlijke' voor GoT + modden in alle fora + bannen.
(Globaal dan)
Verder ken ik geen (officiele) ranks
Nee, je kan op GoT geen users beoordelen op hun reply's en topics. Zoals Jayms als zei, heb je alleen voor de crew speciale ranks
Hooguit de toegang voor SG en NST en de toegang voor de HK .
ofsow... Maar dat kan je niet zien...
ofsow... Maar dat kan je niet zien...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Daarnaast zijn er toch ook nog de 'developer status' (Arjen?) ,de DPC-HTML'ers en de LAN-Organisatoren?Op donderdag 28 juni 2001 16:14 schreef Jaymz het volgende:
[..]
"gewone" bezoeker
Mod = Moderator
HGM = Hoofdgroep Moderator (in alle fora van een hoofdgroep.
HGA = 'verantwoordelijke' voor hoofdroep + Modden in alle fora + Bannen.
Adje = 'verantwoordlijke' voor GoT + modden in alle fora + bannen.
(Globaal dan)
Verder ken ik geen (officiele) ranks
Die zijn er ook nog en de newsposterts ook nog.
Aannames zijn fataal.
alhoewel... misschien zou het nog niet eens zo gek zijn om aan de gewone users een status te koppelen. Een persoon met een slecht humeur die dan een zeer hulpvaardig persoon dreigt uit te foeteren zal zich misschien dan nog een keer bedenken. Maarja dan kom je alweer snel bij het probleem van hoe dit te doen en vooral hoe dit bij te houden...
developer en tweakers crew hebben die status geloof ik wel zichtbaar, dpc-html en lan-crew (dacht ik) niet. Verder lopen er ook nog een paar wannabee wereldverbeteraars en wannabee modjes/adjes rond, al dan niet tijdelijk van die tag voorzien
We spend our years as a tale that is told
Verder is het denk ik wel zo dat users elkaar een beetje indelen in groepen als:
leuk/aardig
slim
eikel
is goed met hardware
is goed met software
newbie
oldskool GoT'er
HlpDsK
vrouw
ervaren linux'er
etc.
om daar dan een beetje status (in ongeschreven zin) uit af te leiden, ik kan me dus voorstellen dat een gewaardeerd GoT'er een "vijfsterren GoT'er" genoemd wordt.
leuk/aardig
slim
eikel
is goed met hardware
is goed met software
newbie
oldskool GoT'er
HlpDsK
vrouw
ervaren linux'er
etc.
om daar dan een beetje status (in ongeschreven zin) uit af te leiden, ik kan me dus voorstellen dat een gewaardeerd GoT'er een "vijfsterren GoT'er" genoemd wordt.
Ik ben fan van dingen
Je vergeet de categorie :
- "GaMeOvEr".
- "GaMeOvEr".
Aannames zijn fataal.
Dat willen we liever een beetje verborgen houden die status......we willen mensen tenslotte niet afschrikkenOp donderdag 28 juni 2001 16:36 schreef GaMeOvEr het volgende:
- "GaMeOvEr".
![]()
Het raten van bezoekers lijkt me trouwens een _erg_ slecht idee.
Het Junior membership is toch ook niet voor Jan Klaassen verdwenen.Op donderdag 28 juni 2001 16:48 schreef McVirusS het volgende:
[..]
Dat willen we liever een beetje verborgen houden die status......we willen mensen tenslotte niet afschrikken
Ik had van Floris begrepen dat het technisch mogelijk is. Maar waarom is dat een erg slecht idee?Op donderdag 28 juni 2001 16:48 schreef McVirusS het volgende:
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
omdat mensen dan gaan posten om een bepaalde status te krijgen. het moet wel afwisselend blijven. af en toe een knokpartij tussen HlpDsk en Tom is altijd leukOp donderdag 28 juni 2001 17:26 schreef bombadil het volgende:
[..]
Ik had van Floris begrepen dat het technisch mogelijk is. Maar waarom is dat een erg slecht idee?
This too shall pass
dan ga je uit van een rate syteem obv het aantal posts. Maar what about een rate systeem obv van kwaliteit? dus met +1 inzichtvol e.d. en als je dan in gemiddelde haalt van 2 of hoger de status verstandig, gemiddelde van 3 de status zeer intelligent etc. Dat is toch niet slecht?Op donderdag 28 juni 2001 17:33 schreef sharkyOnline het volgende:
omdat mensen dan gaan posten om een bepaalde status te krijgen. het moet wel afwisselend blijven. af en toe een knokpartij tussen HlpDsk en Tom is altijd leuk
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Niet? Is trouwens pas nog een topic over geweest maarja 
Als ik jou niet mag, dan zal ik jou geen positieve beoordeeling geven. Als jij heel behulpzaam bent op Linux gebied, en ik zit jou negatief te beoordelen omdat ik Microsoft fan ben... Hoe gaat dat gecontroleerd worden?
Plus dat het IMHO op een forum gewoon niet hoort
Edit: Dat was [topic=165198] , maar ik zie dat je daar zelf ook hebt lopen posten
Je gaf overigens een link naar tweakers.net op mijn vraag om een link naar een forum waar ze wel user beoordeling hebben, maar t.net is geen forum
Als ik jou niet mag, dan zal ik jou geen positieve beoordeeling geven. Als jij heel behulpzaam bent op Linux gebied, en ik zit jou negatief te beoordelen omdat ik Microsoft fan ben... Hoe gaat dat gecontroleerd worden?
Plus dat het IMHO op een forum gewoon niet hoort
Edit: Dat was [topic=165198] , maar ik zie dat je daar zelf ook hebt lopen posten
Je gaf overigens een link naar tweakers.net op mijn vraag om een link naar een forum waar ze wel user beoordeling hebben, maar t.net is geen forum
Verwijderd
de wie?!?!?! heeft T.net ook een newsserver!?Op donderdag 28 juni 2001 16:26 schreef GaMeOvEr het volgende:
Die zijn er ook nog en de newsposterts ook nog.
LOLOp donderdag 28 juni 2001 18:07 schreef Belegen_Kaas het volgende:
[..]
de wie?!?!?! heeft T.net ook een newsserver!?
Misschien bedoelen ze wel de personen die het news op t.net posten?
Maar die categorie onstaat toch alleen maar als de HGA's en Adjes actief zijnOp donderdag 28 juni 2001 16:36 schreef GaMeOvEr het volgende:
- "GaMeOvEr".
![]()
? weet jij wat.
Ik beoordeel iemand aan zijn posting waarop ik kan reageren. Niet aan de hand van het aantal posts of een 'status' die je krijgt van anderen of je aantal posts.
Imho een slecht idee, dat van die statussen enzo.
Imho een slecht idee, dat van die statussen enzo.
LOL, die kan ik me nog herinnerenOp donderdag 28 juni 2001 17:33 schreef sharkyOnline het volgende:
[..]
omdat mensen dan gaan posten om een bepaalde status te krijgen. het moet wel afwisselend blijven. af en toe een knokpartij tussen HlpDsk en Tom is altijd leuk
duidelijk te zien wie er anti-hlpdsk waren toen
maaruh, die topic is ook verloren gegaan vrees ik?
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Een forum hoort niet 'gerankt' te worden imho. Dan neem je de kracht en het plezier van een forum weg, dan krijg je wedstrijden wie het beste is etc etc.
Ik hou niet van statussen. Dat je kunt zien wie moderator is is alleen maar 'handig' meer niet.
Ik hou niet van statussen. Dat je kunt zien wie moderator is is alleen maar 'handig' meer niet.
Verwijderd
Preciez.. als je alleen dat gezeik over het aantal posts na de laatste crash al zag.. staat strax LA helemaal vol met 'mijn ranking klopt niet' lekker belangrijk!Op vrijdag 29 juni 2001 09:15 schreef IceStorm het volgende:
Een forum hoort niet 'gerankt' te worden imho. Dan neem je de kracht en het plezier van een forum weg, dan krijg je wedstrijden wie het beste is etc etc.
Verwijderd
Ik ben ook tegen een ranking... om bovenstaande redenen.. Daarnaast zie ik geen reden om het in te voeren. Als ik op het punt sta om een Old-Skool GoT-er uit te maken voor New-Skool GoT-er, dan klik ik ff op z'n/d'r profiel en als ik dan zie dat het een OSGOT is, doe ik het alsnog 
Ik zie mezelf trouwens ook niet elke post modden, djeez, als je dan nog tijd hebt om te posten ben je een held!
Ik zie mezelf trouwens ook niet elke post modden, djeez, als je dan nog tijd hebt om te posten ben je een held!
Verwijderd
Da's ook een rankingOp vrijdag 29 juni 2001 09:38 schreef Gertje het volgende:
reden om het in te voeren. Als ik op het punt sta om een Old-Skool GoT-er uit te maken voor New-Skool GoT-er, dan klik ik ff op z'n/d'r profiel en als ik dan zie dat het een OSGOT is, doe ik het alsnog
Wanneer is iemand een Old-Skool GoT-er?
Het was maar bij wijze van spreken. Een 'what if' geval zeg maar.Op vrijdag 29 juni 2001 10:15 schreef Kerrick het volgende:
[..]
Da's ook een ranking
Wanneer is iemand een Old-Skool GoT-er?
Ik ben fan van dingen
Ha das idd wel lastig, soms zie ik wel eens een vrij vage/domme post staan en dan vlak voordat je op send flame drukt dan zie je in zijn profiel een reg datum uit 99 staan.Op vrijdag 29 juni 2001 09:38 schreef Gertje het volgende:
Ik ben ook tegen een ranking... om bovenstaande redenen.. Daarnaast zie ik geen reden om het in te voeren. Als ik op het punt sta om een Old-Skool GoT-er uit te maken voor New-Skool GoT-er
offtopic:
oVrom, ik herhaalde het enkel om aan te geven dat er meerdere vormen van ranking zijn en dat ze niet allemaal per definitie hetzelfde effect zouden hebben. Trouwens zo`n forum was er wel. in het oude anandtech forum (jaar of 2 terug) liepen enkele mensen rond met een (ik geloof "golden/platinum" status) die in hun geval niet gebaseerd was op het aantal posts maar op de kwaliteit en behulpzaamheid ervan
oVrom, ik herhaalde het enkel om aan te geven dat er meerdere vormen van ranking zijn en dat ze niet allemaal per definitie hetzelfde effect zouden hebben. Trouwens zo`n forum was er wel. in het oude anandtech forum (jaar of 2 terug) liepen enkele mensen rond met een (ik geloof "golden/platinum" status) die in hun geval niet gebaseerd was op het aantal posts maar op de kwaliteit en behulpzaamheid ervan
Is dat oldskool dan? Shit ik voel me nu ineens heel oudOp vrijdag 29 juni 2001 10:29 schreef bombadil het volgende:
[..]
Ha das idd wel lastig, soms zie ik wel eens een vrij vage popst staan en dan vlak voordat je op send flame drukt dan zie je in zijn profiel een reg datum uit 99 staan.
Ik ben fan van dingen
Iemand die zowel SG als HK toegang had heette in eerste instantie "Gold Member"Op vrijdag 29 juni 2001 10:29 schreef bombadil het volgende:
Trouwens zo`n forum was er wel. in het oude anandtech forum (jaar of 2 terug) liepen enkele mensen rond met een (ik geloof "golden/platinum" status) die in hun geval niet gebaseerd was op het aantal posts maar op de kwaliteit en behulpzaamheid ervan
Dat was alleen niet zichtbaar voor gewone users en inmiddels is het weer veranderd in het gortdroge "tech+SG+HK" oid
oke opa,jij je zin, iedereen die bij de eerste 1000 users zat dan?Op vrijdag 29 juni 2001 10:31 schreef ThE_ED het volgende:
Is dat oldskool dan? Shit ik voel me nu ineens heel oud
Hehe.. Je helpt 'm niet echt zoOp vrijdag 29 juni 2001 11:02 schreef bombadil het volgende:
[..]
oke opa,jij je zin, iedereen die bij de eerste 1000 users zat dan?
Maar wanneer iemand geregt is kan mij echt niet boeien hoor... Als iemand met een userid < 100 een stomme opmerking plaatst zal ik 'm daar gerust op wijzen.
Verwijderd
Juist! Thanx, Old-Skooler zeker, niet?Op vrijdag 29 juni 2001 10:19 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Het was maar bij wijze van spreken. Een 'what if' geval zeg maar.
Oude School? Jah ik ben nog van de mammoetwetOp vrijdag 29 juni 2001 11:24 schreef Gertje het volgende:
[..]
Juist! Thanx, Old-Skooler zeker, niet?
Ik ben fan van dingen
Verwijderd
Ah! De mooiste gebeurtenis uit het jaar 1968!Op vrijdag 29 juni 2001 11:32 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Oude School? Jah ik ben nog van de mammoetwet(8 vakjes eindexamen gedaan)
Okay, lekker off-topic, ff een bruggetje dan maar? Ehm... Een mammoet is een user die héél laag in de ranking staat en bij een flame naar zijn mam-moet
Verwijderd
Hoeveel oldskoolers zouen er zijn dan?Op vrijdag 29 juni 2001 11:02 schreef bombadil het volgende:
[..]
De eerste 127 beter
* Marc H H voelt zich al helemaal oud met GoT id nr. 3
Maar dat komt alleen omdat er op 12 juni 1999 een grote crash van het forum was, waardoor iedereen zich opnieuw moest registreren.
Maar dat komt alleen omdat er op 12 juni 1999 een grote crash van het forum was, waardoor iedereen zich opnieuw moest registreren.
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
Mijn id is 808Op vrijdag 29 juni 2001 11:02 schreef bombadil het volgende:
[..]
Ik ben fan van dingen
Op vrijdag 29 juni 2001 12:02 schreef Marc H het volgende:
* bombadil H voelt zich al helemaal oud met GoT id nr. 3
Kijk dat bedoel ik nu. Kunnen dat soort users niet verplicht een stok of een grijze baard als usericoon krijgen?Op vrijdag 29 juni 2001 13:01 schreef ThE_ED het volgende:
Mijn id is 808(Kan ik me niet voorstellen eigenlijk... is dat echt wel kloppend?)
Anders kan je ze nooit herkennen
Idd, ik wist zelf niet eens dat ik een id onder de 1000 hadOp vrijdag 29 juni 2001 13:37 schreef bombadil het volgende:
[..]
[..]
Kijk dat bedoel ik nu. Kunnen dat soort users niet verplicht een stok of een grijze baard als usericoon krijgen?
Anders kan je ze nooit herkennen
Ik ben fan van dingen
Pagina: 1