Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Stille desktop voor C++ en FM; rond de 950 euro

Pagina: 1
Acties:

• _Stefan_
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
Dag allemaal,

Mijn huidige desktop is er wel klaar mee. En ik met hem. Om dit te illustreren, hier is-ie:
#ProductPrijsSubtotaal
1Compaq Presario CQ5222NL€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 0,-

Hij is 6,5 jaar oud geworden en heeft het in die tijd vrij aardig gedaan. De snelheid is echter belabberd. Daarom is het nu tijd voor wat nieuws.
Ik zou het heel leuk vinden als jullie me daarmee zouden willen helpen. Hieronder de antwoorden op de standaardvragen, maar vraag gerust door!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Primair is het een systeem om een beetje op te browsen, wat foto's van een NAS te kunnen bekijken, een beetje Word en Excel te gebruiken en dit soort stukjes op te schrijven.
Niet veel bijzonders dus. Echter... ik heb een tweetal hobby's die wat anders gaan vragen van het systeem. Zo programmeer ik zelf (C++, Visual Studio 2015) aan een applicatie die veel disk-io heeft en heel data-intensief is. Dat doe ik zeker niet 24/7, maar als ik er aan werk, dan wil ik nu heel graag eens niet meer mijn geduld oefenen, maar écht lekker door kunnen werken. Tevens speel ik nog wel eens Football Manager of oude(re) versies van Heroes of Might & Magic. In mijn ogen grafisch allemaal niet bijzonder.
Geluidskaart is ook niet interessant. Heb nu iets standaards en dat voldoet prima.

Wel denk ik dat het de praktijk gaat worden dat dit systeem weer een jaar of 5 mee zal gaan. Tijdens die periode wil ik er liever niks aan hoeven te veranderen, dus toekomstproof moet-ie wel zijn. Daarom oversize ik 'm graag wat, in ieder geval qua processor en RAM.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Een absolute maximumprijs heb ik niet, maar volgens mij moet het rond de 1100 euro incl. Windows en Office wel lukken. Op basis van goede argumenten betaal ik echter graag iets meer.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ja, een USB-toetsenbord en een Samsung 21" monitor. Tevens wat huis-tuin-en keuken boxjes en een wifi-printer. Niks bijzonders dus, maar ze voldoen allemaal nog prima.
Als het relevant is, zal ik de typenummers opzoeken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Lastig hoor. Van kasten, voeding, coolers etc. heb ik de ballen verstand. Ik heb me geprobeerd te orienteren en kwam daarbij in de BBG van september de game-pc van 1250 tegen.
Daar heb ik de geluidskaart uitgehaald en ik ben verder gaan zoeken of ik zelf betere keuzes kon vinden. Dat viel me niet mee. Enerzijds zijn het leuke keuzes, anderzijds raakte ik verstrikt in een woud van compatibiliteit, afmetingen en meer van dat soort dingen.

In het kort denk ik een i7 processor te kunnen gebruiken en wil ik graag 16GB, omdat 8GB op het randje gaat zijn voor m'n programmeerwerk. Verder wil ik alleen nog maar SSD-schijven vanwege snelheid en geluid. Ik heb er nog een paar liggen en daarom lijkt 1 nieuwe primaire SSD-schijf me voldoende. 256GB is denk ik voorlopig wel voldoende, maar de meerprijs voor 500 is 't me zeker waard. Zit ik voorlopig goed. Al met al is dit mijn uitgangspunt op het moment:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,-€ 316,-
1Arctic Freezer i32€ 27,95€ 27,95
1Gigabyte GA-B150M-D3H€ 80,95€ 80,95
1Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16€ 79,99€ 79,99
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 128,95€ 128,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Corsair RM550x€ 94,80€ 94,80
1Samsung SH-224DB Zwart€ 16,80€ 16,80
1Akasa InterConnect EX€ 46,-€ 46,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 850,39

Zoals te zien heb ik er ook nog een optische drive aan toegevoegd en een cardreader. Gebruik ze weinig, maar moeten er wel op voor die keren dat ik ze nodig blijk te hebben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Voorkeuren voor bepaalde merken heb ik een beetje. Een Intel procesoor lijkt me een must, Samsung klinkt betrouwbaar, maar goed... Er zullen vast merken bij zitten die ik niet ken en toch prima zijn. Ik ben niet merkvast dus.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hier kan ik eigenlijk maar 1 ding verzinnen: een stil systeem. Daar zou ik echt blij van worden.

Qua uiterlijk doet het er helemaal niet toe. Hij hangt onder mijn bureau en daar moet-ie passen. 60cm hoog is daarbij wel de max. Kleur mag net zo goed roze als zwart zijn.
Energieverbruik is interessant, maar niet doorslaggevend. Als ik echt iets energieslurpends verzin, waarschuw me dan svp.

Ga je overklokken?
Nee. Dat zit er sinds vroeger tijden een beetje in: dat doe ik niet.

Wat verwacht je van ons?
Feedback! Ik hoop dat jullie de moeite nemen bovenstaande te lezen en me dan wat zetjes in de goede richting kunnen geven. Mijn keus voor helemaal geen videokaart lijkt me ongebruikelijk; dus verwacht ik wel wat commentaar op. Zie ik een mooie stille kast over het hoofd? Wat valt jullie op als je bovenstaande leest? Klopt de combit? Dat soort dingen. Ik vind het zelf heel moeilijk om met alternatieven te komen, dus als je die hebt: laat maar komen!

Alvast erg bedankt voor het nemen van de moeite om een vreemde hier feedback te geven. Wordt enorm gewaardeerd!

Verwijderd

Op zich een net lijstje al zou ik een paar onderdelen anders doen.

Het geheugen naar pricewatch: Crucial CT2K8G4DFD8213. Kleur zie je toch niet in een dichte kast en presteert net zo goed.

In plaats van de 750 EVO een pricewatch: Crucial MX300 2,5" 525GB. Meer capaciteit voor een lagere prijs zonder prestatieverschil in dagelijks gebruik.

De voeding wisselen voor een pricewatch: Seasonic G-series 360 watt. Is nog steeds overkill voor het systeem want het maximum verbruik zal amper de 100w aantikken. Bij die belasting is de Seasonic ook onhoorbaar.

DeSilencio is redelijk stil maar het kan nog stiller voor weinig meer. Met een https://tweakers.net/product/342100/nanoxia-deep-silence-4/ haal je niet alleen een stillere behuizing in huis maar ook een kwalitatief betere en veel meer ruimte om kabels weg te werken. De zwarte is helaas wat lastiger verkrijgbaar.

• _Stefan_
  • Niet online
Hartelijk dank voor de opmerkingen!
Als er meer mensen de moeite zouden willen nemen: graag! Instemmen is natuurlijk ook informatie voor mij :)

Inhoudelijk:
- Geheugen heb je natuurlijk een goed punt. Die fancy looks ga ik toch niet zien. Advies neem ik graag over dus.
- De voeding was inderdaad ook behoorlijk overgedimensioneerd. Voor niks eigenlijk. Eentje met een lager wattage lijkt me dus prima. Ik vervang 'm door de Seasonic die je noemt. Wel een vraagje daarover: de Crucial is een semi-passieve fan. Dat leek me qua geluid wel een goed idee. Maar draait-ie effectief dan zo vaak/altijd zodat dat eigenlijk niks oplevert?
- De kast ziet er inderdaad wat degelijker uit. Moeilijk om online een beeld van te krijgen van degelijkheid en stilte, maar de reviews zien er goed uit. De USB-aansluitingen aan de bovenkant bevallen me ook zeker. Ik vervang 'm in het lijstje. Weliswaar lastiger verkrijgbaar, maar goed, het is een wishlist...
- De SSD die je voorstelt is inderdaad vergelijkbaar en heeft iets meer capaciteit. Omdat ik de capaciteit niet verwacht nodig te hebben, lijkt de Samsung met de net iets hogere lees- en schrijfsnelheden me net iets gunstiger voor de disk-io die de door mij gemaakte rekenmodules genereren.

Er schoot me nog een onderdeel te binnen: ik zou het systeem graag op wifi willen laten kunnen. Voor zover ik begrijp heb ik daar nog een kaart of een dongle voor nodig. Een kaart lijkt me in deze setup de way-to-go (minder uitsteeksels aan de achterkant), dus daar heb ik er ook één van uitgekozen.

Al met al komt het lijstje er dan uit te zien zoals hieronder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1Samsung SH-224DB Zwart€ 16,80€ 16,80
1Akasa InterConnect EX€ 46,-€ 46,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Seasonic G-series 360 watt€ 58,95€ 58,95
1Nanoxia Deep Silence 4 (Dark Black)€ 70,49€ 70,49
1Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth€ 22,96€ 22,96
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 836,-

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waarom je kiest voor de Arctic Freezer i32?

Verwijderd

_Stefan_ schreef op woensdag 28 september 2016 @ 21:59:
Wel een vraagje daarover: de Crucial Corsair is een semi-passieve fan. Dat leek me qua geluid wel een goed idee. Maar draait-ie effectief dan zo vaak/altijd zodat dat eigenlijk niks oplevert?
In het systeem dat jij voor ogen hebt zal de fan juist nooit draaien. Dat is ook niet goed. Dan kan je beter een lichtere voeding nemen. De fan van de Seasonic is ook erg stil als het systeem maximaal belast wordt. Er wordt dan namelijk slechts 100w verbruikt. De Seasonic wordt pas hoorbaar vanaf een belasting van 270w. iets waar je nooit bij in de buurt gaat komen.

• _Stefan_
  • Niet online
iDonkey schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:35:
Ziet er goed uit! Mag ik vragen waarom je kiest voor de Arctic Freezer i32?
Bedankt!

Bedoel je waarom ik een fan selecteer terwijl je er bij de processor ook één meegeleverd krijgt?
Mijn keus is initieel gebaseerd op de BBG die die combinatie ook heeft. Daarbij kon ik geen betere/stillere vinden die paste, dus ik vond het een prima ding. Daarbij zag ik wat reviews met minder positieve verhalen over de meegeleverde fan, dus lijkt het me ook een goed idee een andere fan aan te schaffen.

Of had je nog een andere reden voor deze vraag?

• _Stefan_
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2016 @ 20:48:
[...]

In het systeem dat jij voor ogen hebt zal de fan juist nooit draaien. Dat is ook niet goed. Dan kan je beter een lichtere voeding nemen. De fan van de Seasonic is ook erg stil als het systeem maximaal belast wordt. Er wordt dan namelijk slechts 100w verbruikt. De Seasonic wordt pas hoorbaar vanaf een belasting van 270w. iets waar je nooit bij in de buurt gaat komen.
Wederom bedankt voor je reactie. Had er nog niet aan gedacht dat te weinig actie ook slecht kan zijn :)
De Seasonic is dus eigenlijk ook overkill voor wat ik nu heb staan. Aangezien hij wel stil is, niet duur en ook nog een eventuele toekomstige videokaart aankan, lijkt het me een mooie keuze.

Ik krijg er eerlijk gezegd wel zin in om dit allemaal in elkaar te zetten. Dat heb ik echter al een jaar of 10 niet meer gedaan :) Zitten daar tegenwoordig nog moeilijkheden in, of gaat dat met een beetje handigheid wel lukken?

• Clemens123
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 14-08 18:48
Ikzelf heb een Nanoxia behuizing (weliswaar de DS3) en kdenk niet dat ik hem nog eens zou kopen. Volgende dingen storen me (weliswaar lichtjes):
- weinig plaats aan de moederbord kant voor kabels...krijg hem nauwelijks dicht
- IO moet je verwijderen als je aan de fan filter van voor komen wil...maar dit is enorm lastig als je de IO kabels strak gemanaged hebt

Wat positief is: de support is goed, toen ik het plastic van voor er afhaalde bleek mijn deur beschadigd, de lak was er gedeeltelijk af. Mail gestuurd en een week later werd het deurtje geleverd.
Ook zijn de zijpanelen goed gedemped en vrij stevig, als ik dit vergelijk met de zijpanelen van bv. de Corsair 300R die ik ook staan heb (daar voor heb ik 5 handen nodig zodat ik die erop schuiven kan en het overal goed zit, zo flexibel is dat zijpaneel).

Als ik nog eens een behuizing koop denk ik echter dat ik toch voor NZXT of Fractal Design ga, lijkt me nog net iets beter afgewerkt. Nanoxia is zeker niet slecht en kben niet ontevreden...toch zou ik waarschijnlijk nu voor iets anders gaan.

Wat betreft de SSD: als je echt goede write/reads wil dan kun je ook voor een PCIe NVMe M.2 SSD aan zoals de Samsung 950 Pro of de SM961.

Ook zou ik tegenwoordig geen DVD brander meer kopen...heb die van mij nu al enkele jaren niet meer gebruikt :) Maar hangt ervan af natuurlijk eventueel heb je die nodig (zonder DVD heb je meer keuze wat het aantal behuizingen aangaat aangezien er veel tegenwoordig geen plaats meer voor reserveren)

En bij je wifioplssing ben ik sceptisch: die is normaal gezien bedoeld voor laptops dewelke dan een antenne voorzien hebben die aanesloten wordt op de module...maar was wil je hier als antenne gebruiken?
Kzou eerder een PCIe kaart zoeken met antennes die er vanachter uitsteken of als je niet te veel moet bijbetalen een moederbord met geintegreerde wifi zoeken daar zijn de antennes dan bij.

[ Voor 27% gewijzigd door Clemens123 op 30-09-2016 00:27 ]

• iDonkey
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16-09 19:12
_Stefan_ schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:25:
[...]

Bedankt!

Bedoel je waarom ik een fan selecteer terwijl je er bij de processor ook één meegeleverd krijgt?
Mijn keus is initieel gebaseerd op de BBG die die combinatie ook heeft. Daarbij kon ik geen betere/stillere vinden die paste, dus ik vond het een prima ding. Daarbij zag ik wat reviews met minder positieve verhalen over de meegeleverde fan, dus lijkt het me ook een goed idee een andere fan aan te schaffen.

Of had je nog een andere reden voor deze vraag?
Ik vroeg me af waarom je keuze viel op deze cpu koeler, dat is nu dus duidelijk!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-11 17:04

MeltedForest

Lenny-t

Je kast zou wel wat kleiner kunnen, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Fractal Design Core 1100. Scheelt toch weer bijna 10L volume t.o.v. die je nu hebt gekozen en hier past nog een videokaart in mocht je die later willen toevoegen.
_Stefan_ schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:40:
Zoals te zien heb ik er ook nog een optische drive aan toegevoegd en een cardreader. Gebruik ze weinig, maar moeten er wel op voor die keren dat ik ze nodig blijk te hebben.
Ik zou de optische drive en de cardreader eruit laten. Voor die 2x per jaar dat je het gaat gebruiken, neem je gewoon een externe variant:

DVD drive: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart
Cardreader: pricewatch: Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader

Door deze ruimte te besparen, en omdat je geen aparte videokaart wilt, zou je een nog veel kleinere kast kunnen kopen! Bijvoorbeeld eentje met slechts 12L inhoud: pricewatch: Cooltek C2 Zwart. Ter vergelijking, de kast die je nu hebt heeft een inhoud van 34L.

• _Stefan_
  • Niet online
Interessante punten. Dank!
Ben dezer dagen veel weg, dus zal zondag in meer detail naar de opmerkingen kijken.

• _Stefan_
  • Niet online
Dank voor het meedenken!
Ikzelf heb een Nanoxia behuizing (weliswaar de DS3) en kdenk niet dat ik hem nog eens zou kopen.
(...)
Als ik nog eens een behuizing koop denk ik echter dat ik toch voor NZXT of Fractal Design ga, lijkt me nog net iets beter afgewerkt.
Mooie genuanceerde mening over de kast :) Mag ik vragen aan welke specifieke NZXT of Fractal Design je dan aan zit te denken? Ze hebben natuurlijk allemaal voor- en nadelen. Na een aantal snelle filters (small form factor, USB3.0, microATX, closed case, 5,25"extern, kabelmanagement) kom ik bijvoorbeeld uit bij de NZXT H230 Black en de Fractal Design Define Mini. Die zijn voor mijn gevoel erg vergelijkbaar. Wat mij betreft kies ik dan voor de meest stille. Daar variëren de meningen over, waardoor ik geneigd ben maar bij mijn initiele keus te blijven.
Wat betreft de SSD: als je echt goede write/reads wil dan kun je ook voor een PCIe NVMe M.2 SSD aan zoals de Samsung 950 Pro of de SM961.
Snap ik helemaal. Het blijft een trade-off tussen snelheid en kosten. Dit zijn weliswaar hele mooie voorstellen, maar mij toch echt het geld niet waard.
Ook zou ik tegenwoordig geen DVD brander meer kopen...heb die van mij nu al enkele jaren niet meer gebruikt :) Maar hangt ervan af natuurlijk eventueel heb je die nodig (zonder DVD heb je meer keuze wat het aantal behuizingen aangaat aangezien er veel tegenwoordig geen plaats meer voor reserveren)
Ik gebruik hem inderdaad ook zelden. Mocht dit verhinderen dat ik een briljante kast niet kan kiezen, dan wil ik het overwegen om 'm er uit te gooien, maar ik vind de kast eigenlijk wel een mooi plek om een DVD brander in op te bergen. Ik heb je naar aanleiding van je vraag nog wel even verdiept in DVD-spelers en ben nu uitgekomen op de Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart (ik zal zo uitzoeken hoe hier linkjes van te maken) omdat hij SATA-600 ondersteunt.
En bij je wifioplssing ben ik sceptisch: die is normaal gezien bedoeld voor laptops dewelke dan een antenne voorzien hebben die aanesloten wordt op de module...maar was wil je hier als antenne gebruiken?
Kzou eerder een PCIe kaart zoeken met antennes die er vanachter uitsteken of als je niet te veel moet bijbetalen een moederbord met geintegreerde wifi zoeken daar zijn de antennes dan bij.
Tja... ik had al zo'n gevoel dat dit 'm niet helemaal was. Als ik het goed begrijp is zoiets: Gigabyte WB867D-I meer geschikt. Dan ga ik eerst maar eens bekijken hij mijn huidige oplossing (een Linksys AE1000 Wireless-N USB Adapter) het doet. Ik mik dat Intel kaartje in ieder geval uit mijn voorstel.

[ Voor 7% gewijzigd door _Stefan_ op 02-10-2016 16:56 ]

• _Stefan_
  • Niet online
MeltedForest schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 08:29:
Je kast zou wel wat kleiner kunnen, bijvoorbeeld deze: pricewatch: Fractal Design Core 1100. Scheelt toch weer bijna 10L volume t.o.v. die je nu hebt gekozen en hier past nog een videokaart in mocht je die later willen toevoegen.
[...]
Ik zou de optische drive en de cardreader eruit laten. Voor die 2x per jaar dat je het gaat gebruiken, neem je gewoon een externe variant:

DVD drive: pricewatch: LG DVD RW 8x Slimline black USB 2.0 (GP57EB40.AUAE10B) Zwart
Cardreader: pricewatch: Transcend RDF5 USB3.0 Card Reader

Door deze ruimte te besparen, en omdat je geen aparte videokaart wilt, zou je een nog veel kleinere kast kunnen kopen! Bijvoorbeeld eentje met slechts 12L inhoud: pricewatch: Cooltek C2 Zwart. Ter vergelijking, de kast die je nu hebt heeft een inhoud van 34L.
Ook jij bedankt voor je reactie :) Interessant idee om een (veel kleinere) kast te kunnen kiezen. Ik heb echter de ruimte gewoon (hij 'hangt') onder m'n bureau en zie geen andere voordelen. Of mis ik iets?

De cardreader heb ik nav je post nog eens kritisch over nagedacht. Ik vond degene die ik had voorgesteld vooral wel mooi vanwege de extra USB3.0 poorten, maar die gebruik ik eigenlijk ook niet. Een externe cardreader heb ik al wel liggen, dus het is niet per se nodig. Hierbij valt het balletje voor mij net de andere kant op dan bij de DVD-speler. Ik schrap 'm.

Daarmee kom ik nu op:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 316,75€ 316,75
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 131,16€ 131,16
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Asus DRW-24D5MT (retail) Zwart€ 16,80€ 16,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 769,-

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:49
Misschien een beetje rare suggestie, maar al eens aan een pricewatch: Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon) gedacht?

Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje als jij, Beetje devven, surfen en een simpel spelletje spelen. De Intel Canyon NUC doet het allemaal. Wel heb ik gelijk maar 32GB RAM in gestopt en een 256GB SM951 M2 SSD. In totaal rond de 900 ballen.

Hij is heel klein maar behoorlijk stil en super rap. Zit ook een i7 met 4 cores in inc HT. De ingebouwde GPU is het snelste wat Intel op dit moment heeft en je kunt er simpele games behoorlijk op draaien.

Just my 2 cents.

• _Stefan_
  • Niet online
Red devil schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 13:16:
Misschien een beetje rare suggestie, maar al eens aan een pricewatch: Intel NUC Kit NUC6i7KYK (Skull Canyon) gedacht?

Ik zat ongeveer in hetzelfde schuitje als jij, Beetje devven, surfen en een simpel spelletje spelen. De Intel Canyon NUC doet het allemaal. Wel heb ik gelijk maar 32GB RAM in gestopt en een 256GB SM951 M2 SSD. In totaal rond de 900 ballen.

Hij is heel klein maar behoorlijk stil en super rap. Zit ook een i7 met 4 cores in inc HT. De ingebouwde GPU is het snelste wat Intel op dit moment heeft en je kunt er simpele games behoorlijk op draaien.

Just my 2 cents.
Raar zou ik het niet willen noemen. Origineel in ieder geval wel :) Ik had nog niet eerder goed naar die NUCs gekeken, en dit is inderdaad best een goed ding. Wist niet dat we daar al weer zo ver mee waren. Ik laat 'm wel aan me voorbij gaan, want ik ben niet zo overtuigd van de stilheid van de NUCs en wil ook graag de optie open houden om een videokaart in te bouwen. Dank voor je suggestie!

• Red devil
_Stefan_ schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:47:
[...]

Raar zou ik het niet willen noemen. Origineel in ieder geval wel :) Ik had nog niet eerder goed naar die NUCs gekeken, en dit is inderdaad best een goed ding. Wist niet dat we daar al weer zo ver mee waren. Ik laat 'm wel aan me voorbij gaan, want ik ben niet zo overtuigd van de stilheid van de NUCs en wil ook graag de optie open houden om een videokaart in te bouwen. Dank voor je suggestie!
Geen dank. Als je videokaart later wilt inbouwen kun je beter een "normale" pc nemen. Qua geluid is de NUC vrij stil en ik had hiervoor een volledig passief gekoelde NUC.
Oh ja, laatste verkoopargument. Die Canyon heeft 3x 4k 60Hz output. Dus mocht je nog op 4k willen programmeren dan kunnen meeste PCs dat maar met 30hz en de NUC met 60Hz (tenzij je andere videokaart inbouwt).

Succes met je keuze ;)

• _Stefan_
  • Niet online
Hartelijk dank voor alle opmerkingen en het meedenken. Het heeft er voor gezorgd dat ik me er gerichter in heb kunnen verdiepen en een beter idee kreeg van wat belangrijk was. Daardoor ben ik er nu meer van overtuigd dat ik een goede keuze heb gemaakt. Zowel door de feedback als het eigen speurwerk.

Tevens vond ik het mooi om te zien dat er hier op een sympathieke manier feedback geleverd wordt; het is daardoor een bijzonder prettig forum om te lezen en op te posten,

Voor wie het leuk vindt om te weten; dit is wat ik zojuist besteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-6700 Boxed€ 317,-€ 317,-
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 71,95€ 71,95
1LG GH24NSD1 Zwart Zwart€ 12,09€ 12,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 768,33

• Red devil
Mooie bak, ik had er nog een SM951 oid als boot disc in gestopt maar dat kan altijd nog.
Pagina: 1