Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:27

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Betreft een Samsung Note 4 SM-N910F van april 2015.
Door de tijd heen van Android 4, naar 5 & 6 geüpgraded.

3x toe een clean installatie gedaan.

Maar nu, sinds vorige week maandag: haperende apps, traag, spontane reboots. Enkele reboots komt hij zelfs in download modus uit of restore modus; waar ik iets tegen kwam alsin: no boot device of cant mount.

Na wat geklooi, maar eens gewiped en clean installatie gedaan. Per ongeluk eerst Android 5 gedaan, toen alsnog 6. Al met al wel 3x toe moeten doen voordat hij stabiel bleef na installatie en ook snel was.

Uiteindelijk gelukt, na 3 uur stoeien. Dit heeft een dag of 2 gewerkt totdat de problemen weer begonnen. Eerst soms, maar met de uren alleen maar erger en erger dat je blij. Bent dat je email kan lezen of überhaupt kan opnemen of bellen....

Qua apps geen bijzonderheden, niks nieuws onlangs o.i.d. Allemaal wel 'goeie apps' die oa ook op andere telefoon of tablet staat.

Mijn opties zijn even op... Ik vrees toch echt een RMA, dat het een memory probleem is.

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - 13,8kWh accu

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:11

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Crazy- schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:40:
Maar nu, sinds vorige week maandag: haperende apps, traag, spontane reboots. Enkele reboots komt hij zelfs in download modus uit of restore modus; waar ik iets tegen kwam alsin: no boot device of cant mount.
Dit klinkt een beetje alsof je flash geheugen aan het overlijden is. Als je nog garantie hebt, zou ik daar gewoon aanspraak op doen.

Zeker ook gezien je Android al opnieuw hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanaMyst
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-12-2022
Toch even reageren want ik heb hetzelfde probleem.

Na iets meer dan 2 jaar met grote tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de Note 4 (en daarvoor andere Samsung Galaxy S2,3,4 toestellen zonder problemen) begon deze een paar weken geleden ineens uit het niets rare problemen te vertonen.

Volledig onbetrouwbaar geworden, willekeurig worden apps gesloten, bevriest het toestel willekeurig (is niet gerelateerd aan één specifieke app. Of totaal willekeurige reboots.

Omdat mijn accu al eerder kuren had (vanaf 40% ineens leeg) dacht ik dat het daaraan zou liggen en heb hem vervangen (tja bij de note 4 kon dat nog) maar helaas, geen verbetering. (behalve dan dat ik minder vaak moet opladen)
Daarna cache partition wipe...maar ook dat hielp niets.
Ik dacht eerst misschien probleem met 6.0.1 maar dat lijkt me sterk want het heeft zeker aan maand goed gewerkt met 6.0.1
Daarna Factory reset en sd kaart eruit, maar geheel volgens verwachting , geen verbetering

Als laatste redmiddel volledige firmware geflasht (met Odin) met standaard Samsung stock firmware (was eerst Vodafone maar heb nu KPN) En even leek het weer te werken om na een paar uur weer te vervallen in dezelfde ellende.

Ik begrijp er niets van, om spontaan te veranderen van een fijn en betrouwbaar apparaat naar één brok ellende en frustratie en geen enkele mogelijke oplossing die het kan verhelpen.

Toestel valt buiten garantie dus wegbrengen ga ik niet doen. En een waardige vervanger is eigenlijk ook niet vekrijgbaar (Omdat Note 7 uit de handel is)

Iemand nog een idee voordat het ding de kliko ingaat?

[ Voor 2% gewijzigd door LanaMyst op 20-12-2016 08:31 . Reden: Domme typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LanaMyst hier hetzelfde.
Steeds vastlopende apps, valt uit of doet niet meer.
Enige optie accu eruit.

Alles al gedaan volledig gewiped, met Odin nieuwe Android erop gezet maar nog zelfde problemen.
Mijne gaat de kliko in.
Ga eens voor een Huawei Mate 9 kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

LanaMyst schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 08:27:
Na iets meer dan 2 jaar met grote tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van de Note 4
Hoeveel is 'iets meer dan 2'? Als dit een aantal maanden is kan je proberen of de fabrikant / winkel coulant is.

Verder heb je langer recht op garantie dan de twee jaar, je hebt namelijk recht op een goed product.

• Kadardar
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 02-10 20:09
Ik heb deze problemen ook en zover ik er achter kan komen is het dat je moederbord defect aan het raken is.
CPU of NAND om precies te zijn.

Bij mij werkt het om de app WakeLock - power te installeren uit de play store en op partial_wake_lock te zetten.
Dit zorgt ervoor dat je CPU niet kan idlen waardoor de crash kennelijk ontstaat bij mij maar dit werkt niet altijd even vlekkeloos.
Zo kon ik mij telefoon 2 uur lang niet meer opstarten en bij de 30ste keer dat ik de batterij eruit haalde en opnieuw erin deed, deed tie het in eens weer.
Ik wacht zelf nog op me nieuwe telefoon die ik bij me abo verlenging heb gekregen maar tot die tijd moet ik het nog even met deze doen.

Misschien dat je in hetzelfde schuitje zit en kan dit nog even wat tijd rekken voor je.
Beste is om hem te gaan laten repareren of voor een nieuwe telefoon te gaan kijken want dit is niet even software matig op te lossen.

[WoW - Kadardh/Daísÿ/Kadarlock @ Draenor]

• LanaMyst
Kadardar schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:38:
Ik heb deze problemen ook en zover ik er achter kan komen is het dat je moederbord defect aan het raken is.
CPU of NAND om precies te zijn.

Bij mij werkt het om de app WakeLock - power te installeren uit de play store en op partial_wake_lock te zetten.
Dit zorgt ervoor dat je CPU niet kan idlen waardoor de crash kennelijk ontstaat bij mij maar dit werkt niet altijd even vlekkeloos.
Zo kon ik mij telefoon 2 uur lang niet meer opstarten en bij de 30ste keer dat ik de batterij eruit haalde en opnieuw erin deed, deed tie het in eens weer.
Ik wacht zelf nog op me nieuwe telefoon die ik bij me abo verlenging heb gekregen maar tot die tijd moet ik het nog even met deze doen.

Misschien dat je in hetzelfde schuitje zit en kan dit nog even wat tijd rekken voor je.
Beste is om hem te gaan laten repareren of voor een nieuwe telefoon te gaan kijken want dit is niet even software matig op te lossen.
Ik zal het eens proberen, klinkt aannemelijk want als de telefoon eenmaal werkt en ik ermee bezig ben dan blijft het meestal wel werken. 9 van de 10 keer is het ellende wanneer toestel uit standby komt.

Als het moederbord het probleem is dan zou het euvel verholpen kunnen worden door dit te vervangen want zo duur zijn die dingen volgens mij niet, maar de grote vraag is natuurlijk waar? Genoeg websites te vinden die onderdelen voor Note 4 aanbieden maar moederborden dus nergens te krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door LanaMyst op 22-12-2016 15:29 ]

• Kadardar
LanaMyst schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:11:
[...]

Ik zal het eens proberen, klinkt aannemelijk want als de telefoon eenmaal werkt en ik ermee bezig ben dan blijft het meestal wel werken. 9 van de 10 keer is het ellende wanneer toestel uit standby komt.

Als het moederbord het probleem is dan zou het euvel verholpen kunnen worden door dit te vervangen want zo duur zijn die dingen volgens mij niet, maar de grote vraag is natuurlijk waar? Genoeg websites te vinden die onderdelen voor Note 4 aanbieden maar moederborden dus nergens te krijgen.
Ik geloof dat dr mobile het kan maar prijzen zijn mij niet bekend, even bellen wellicht voor informatie.

anders even kijken voor een mainboard n910F, andere zou je eerst moeten zoeken hoe dat met de banden zit

[ Voor 6% gewijzigd door Kadardar op 22-12-2016 16:00 ]

• LanaMyst
Kadardar schreef op donderdag 22 december 2016 @ 15:52:
[...]

Ik geloof dat dr mobile het kan maar prijzen zijn mij niet bekend, even bellen wellicht voor informatie.

anders even kijken voor een mainboard n910F, andere zou je eerst moeten zoeken hoe dat met de banden zit
Ongeveer 100 euro bij dr mobile, zoek opdracht levert alleen Aliexpress op maar daar ga ik niet bestellen tegen de tijd dat ik het onderdeel dan binnen heb is onderhand de S8 Egde uit

• LanaMyst
Ik heb de Wakelock app nu een tijdje draaien en sindsdien geen problemen meer gehad terwijl de telefoon anders al meerdere keren vastgelopen zou zijn.
Dus het lijkt erop dat het helpt, nu maar afwachten. En ik hoop dat ik de aanschaf van een nieuw toestel hiermee voorlopig even kan uitstellen.

In ieder geval bedankt voor de tip ;)

• Kadardar
LanaMyst schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:35:
Ik heb de Wakelock app nu een tijdje draaien en sindsdien geen problemen meer gehad terwijl de telefoon anders al meerdere keren vastgelopen zou zijn.
Dus het lijkt erop dat het helpt, nu maar afwachten. En ik hoop dat ik de aanschaf van een nieuw toestel hiermee voorlopig even kan uitstellen.

In ieder geval bedankt voor de tip ;)
Geen probleem, ik weet hoe lastig het is :)
Ik verwacht mij nieuwe telefoon over een week dus worst case scenario loop ik maar met een paar dagen met een chinaphone (ook van aliexpress) :P

Houd er wel rekening mee, omdat je CPU niet idled zou je batterij iets sneller gaan.
Ook is dit gene preventieve oplossing want als je telefoon optilt slaat moet je alsnog de batterij eruit halen en opnieuw erin doen en oo kdit geeft geen garantie dat die dan weer direct werkt zoals mijn eerdere post.
Als je nog heel lang vast zit aan je telewfoon kan dit nog wel eens een lastigge worden

[ Voor 23% gewijzigd door Kadardar op 22-12-2016 19:53 ]

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Daar mijn aankoop januari 2015 was ter reparatie aangeboden,
Ontving ik vandaag de melding incl nota a €600,-

Vervangen moederbord, printplaat, behuizing, camera

Geen garantie wegens stof en schade aan toestel.
Wat een stelletje....

Cameraglaasje was helaas gebarsten, door een sleutel. Shit happends.
Niet gevraagd om dit te te fixen. Duidelijk aangegeven dat het een memory/moederbord probleem is en alles verder wel,functioneerd.

Ben benieuwd hoe dit verder gaat

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05
haha, 600 euro voor een toestel van 2 jaar oud?
Hebben ze het al gefixed en verwachten ze dat je dit betaald? of hebben ze een inschatting gemaakt van de kosten en wachten ze op goedkeuring?

(is natuurlijk niet meer te koop, maar de laastste prijzen in de pricewatch zitten zo rond de 500 euro, dan is een reparatie van 600 natuurlijk van de zotte)

Strava

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 14:33:
haha, 600 euro voor een toestel van 2 jaar oud?
Hebben ze het al gefixed en verwachten ze dat je dit betaald? of hebben ze een inschatting gemaakt van de kosten en wachten ze op goedkeuring?

(is natuurlijk niet meer te koop, maar de laastste prijzen in de pricewatch zitten zo rond de 500 euro, dan is een reparatie van 600 natuurlijk van de zotte)
3 keuzes

Betalen, 50 euro onderzoek of door hun laten afvoeren

Maar uberhaupt... het is garantie

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:05
De kaart die kan spelen is dat zij verantwoordelijk zijn om aan te tonen dat de stof of camera schade de defecten hebben veroorzaakt... Maar stof is lekker vaag...

Strava

• Crazy-

Crazy-

Best life ever

Topicstarter
Prulleman schreef op donderdag 29 december 2016 @ 16:49:
De kaart die kan spelen is dat zij verantwoordelijk zijn om aan te tonen dat de stof of camera schade de defecten hebben veroorzaakt... Maar stof is lekker vaag...
Reactie al verzonden, reinste onzin dit uiteraaard. Doet me denken aan vroeger: nokia en altijd waterschade... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairplay92
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 03-06-2022
Al de problemen klinken toch wel erg herkenbaar. Het lijkt een bekend probleem te worden met de note 4.

Bij mij precies hetzelfde. Toestel heeft altijd prima gewerkt en ik ben er ook altijd zuinig op, totdat er van de ene op de andere dag het begint te rebooten bij accupercentages tussen de 20 en 40%. Het toestel start dan niet op meer op tenzij je meteen weer opnieuw oplaadt.

Ik heb het toestel al terug teruggezet naar de factory settings met backup, 24 uur in de safety mode gehad, nieuwe accu aangeschaft. Niets heeft geholpen.

Ik baal er ontzettend van want het toestel is net een maand uit de garantie en vergeet het maar want Samsung doet niets meer zelfs al is het 1 dag na het verlopen van de termijn. Dit hebben ze letterlijk gezegd bij de serviceondersteuning van Samsung Nederland.

Iemand nog tips wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Accu eruit halen en de powerbutton 30sec ingedrukt houden.

Dan een tijd de accu eruit laten, verder heb je alle stappen die ik ken al uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-10 20:02
Fairplay92 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 14:48:
Knip

Ik baal er ontzettend van want het toestel is net een maand uit de garantie en vergeet het maar want Samsung doet niets meer zelfs al is het 1 dag na het verlopen van de termijn. Dit hebben ze letterlijk gezegd bij de serviceondersteuning van Samsung Nederland.

Iemand nog tips wat ik kan doen?
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie

Dus naar de verkoper! En een maand na de wettelijke garantietermijn valt toch nog onder normale verwachte levensduur zou ik zeggen

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
-Ensure the device is powered off.
-Note If the device doesn't respond to input, remove then re-insert the battery.
-Press and hold the Volume Up button (located on the left edge near the top) and the Home button (located at the bottom in the middle).
-While continuing to hold the Home and Volume Up buttons, press and hold the Power button (located on the right edge) until 'RECOVERY BOOTING' appears in the upper left then release all buttons.
-Select wipe cache partition.
-Note Utilize the Volume Up/Down buttons to highlight and the Power button to select.
-Select reboot system now.
-Note Option is highlighted, utilize the Power button to select.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Bovenstaande waa toch niet de oplossing. Probeer het nu met de "wake lock powermanagment" app en dan ingesteld op nivieau 4 partial lock. Gewoon uit de playstore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook bijna mijn Note 4 in de kliko gegooid. Dezelfde problemen: haperingen, reboots, vastlopers, enz, enz... In eerste instantie wilde ik Wake Lock proberen maar kwam in de Playstore "REPAIR ANDROID SYSYEM" tegen. Een gratis app die je complete telefoon checkt en eventueel repareerd. Met de gedachte erger kan het toch niet worden de app geïnstalleerd en uitgevoerd. Na de complete scan van rond de twee minuten gebeurde er iets onmogelijks: MIJN GALAXY NOTE 4 IS WEER SUPERSNEL. Ik weet niet of hij ook supersnel blijft als ik mijn telefoon opnieuw opstart maar tot nu toe doet ie het als een trein. Dus gooi niet meteen je NOTE 4 weg maar probeer eerst deze app. Het is de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@Verwijderd bedankt voor de toevoeging. Maar het kicken van topics is niet toegestaan.

[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 27-07-2018 13:27 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.