Unbrick IOS apparaten. (geen toegang mail en aankoopbewijs!

Pagina: 1
Acties:
  • 450 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 18:01
Hoi, een maat van mij heeft 3 IOS apparaten
Ipad 2
Ipad mini 2
Iphone 5s

en die zijn helaas allemaal al ongeveer 6-7 maanden software bricked omdat hij onmogelijk toegang kan krijgen tot zijn apple ID

updates lukken niet meer etc yada yada.

het grote probleem is dat zijn administratie nogal slecht is en hierom de welwillendheid van apple winkel slecht is om hem te helpen

problemen zijn als volgt , geen volledige echte naam/gegevens op apple ID, geen toegang tot hotmail email adres email adres geen toegang en geen aankoopbewijs meer. er zijn nog wel aankoop lokaties bekend.

ik heb al reeds contact gehad met microsoft en het email adres is in quarantine voor nog XXX dagen totdat het weer vrij is om te registeren

er zijn over het algemeen alleen maar semi grappige informatie op de apple ID (was bij aanschaf van eerste apparaat ongeveer 13-14 jaar oud)

er zijn helaas geen aankoop bewijzen meer, wel weet men nog de aankoop locaties in de winkels

geen toegang tot apple ID (er is ooit reset uitgegaan via Apple zelf of de toen *andere eigenaar van het
email adres waarmee het gekoppeld was)

hij heeft het specifieke email adres nooit gebruikt voor iets anders dan het aanmaken van zijn apple ID dus op een gegeven moment is het email adres inactief geworden

Heeft iemand suggesties want dit is wel erg zuur!

MVG Rene

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitano
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-08 12:39
Ondanks dat je verhaal wat wankel over komt en het knap is om 3 decices te bricken ( doe je toch iets niet goed ) is er een manier om te unbricken.

Device in recovery mode zien te krijgen en dan met itunes opnieuw installeren. Geeft je een compleet schoon decice op waar je opnieuw mee kan beginnen.

kan het even niet vinden, maar ik had in de tijd en jailbreak tool waarmee ik hem in de recovery mode kon zetten.

Die weg is mij gelukt om na een mislukte jailbraik mijn device weer in orde te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Gitano op 27-09-2016 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:33
Aankoopbewijs opvragen bij de winkel?

Verder zijn er niet echt mogelijkheden als je het ww van het Apple id niet meer weet.
Zolang zoek mijn iPhone aan staat niet resetten. Je moet bij het instellen dan unlocken met het Apple id.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BazenKruistocht
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 18:01
het unlocken met appleID is uitgesloten, geen toegang meer toe en ooit vanuit apple of van een andere hotmail gebruiker een reset aangevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Gitano schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:36:
Ondanks dat je verhaal wat wankel over komt en het knap is om 3 decices te bricken ( doe je toch iets niet goed ) is er een manier om te unbricken.

Device in recovery mode zien te krijgen en dan met itunes opnieuw installeren. Geeft je een compleet schoon decice op waar je opnieuw mee kan beginnen.

kan het even niet vinden, maar ik had in de tijd en jailbreak tool waarmee ik hem in de recovery mode kon zetten.

Die weg is mij gelukt om na een mislukte jailbraik mijn device weer in orde te krijgen.
Je doelt op DFU mode volgens mij. Als de vind mijn iPhone service aanstaat en je gaat herstellen, dan brick je hem nog verder, dan kan alleen het AppleID nog unlocken. Kan je daar niet bij dan kan je de boel weggooien (ja echt).

@OP

Dat wordt wachten tot-ie weer kan recoveren via het hotmail adres. Dit heet beveiliging. Anders was het wel erg makkelijk om een iOS device weer in te breken.
BazenKruistocht schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:59:
het unlocken met appleID is uitgesloten, geen toegang meer toe en ooit vanuit apple of van een andere hotmail gebruiker een reset aangevraagd!
Dan kan-ie zn apparaten weggooien. Tenzij je zeker weet dat er geen find my iPhone op was ingesteld. Als Apple niet wil helpen dan is het eigen schuld dikke bult. Heel lullig, maar zo werkt de beveiliging.

[ Voor 18% gewijzigd door nelizmastr op 27-09-2016 22:02 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

We gaan hier niet helpen met een omzeilen van een beveiliging. De enige die hier kan helpen is de oorspronkelijke eigenaar (zie What to do before selling or giving away your iPhone, iPad, or iPod touch voor meer informatie) of Apple. Maar zonder enige vorm van bewijs van eigendom, en ook geen toegang tot zelfs je eigen e-mail adres is het allemaal zeer discutabel. Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.