Ik ben dus een trotse bezitter van de IBM PC 300PL 6565-83G maar sinds een paar dagen heb ik een k*t probleem.
Tijdens het flashen van de BIOS hing de pc spontaan, ongeveer bij 1% van het programmeren.
Nu heb ik al diverse dingen geprobeerd:
1-
Jumper 2 Clear CMOS omgezet en booten, vervolgens een boot flop geplaatst en dan krijg ik dit te zien.
ERROR 00CE Machine Type en Serial Number are INVALID!
Update the BIOS to correct this problem
(GROOT IBM logo is te zien met die tekst daarboven)
vervolgens: (dos achtig scherm)
System security - keyboard is locked
183 system security - Administrator password required
System security - keyboard is unlocked
186 security hardware control logic error
Your system is now locked
Turn power to your system OFF and then ON
Ik heb al diverse verschillende BIOS updates geprobereerd waaronder 1 unattended BIOS update was, maar telkens die foutmelding.
2-
BIOS batterij eruit gehaald voor meer dan >5 min, back-up batterij losgekoppeld die zit aangesloten op het moederbord en vervolgens booten maar helaas
3-
Verder HD, floppy, videokaart enz losgekoppeld ook niets.
4-
De BIOS chip kan ik niet loshalen want het is een IBM mini slot 1 moederbord met IBM BIOS
Een boot block jumper schijnt niet aanwezig te zijn op dit moederbord.
Er zijn 4 jumpers, 1= diskette write-protect 2= Clear CMOS 3= ????? 4= ?????
Alle jumpers al geprobeerd maar zonder resultaat..
Heb contact opgenomen met IBM maar die gasten rekenen fl 125,-- voorrijkosten en fl 800,-- voor het vervangen van het moederbord.
Ik hoop daarom dat iemand hier nog een tip heeft voor mij om dit probleem op te lossen.
Opstarten op de normale manier wil dus niet want alleen de HD en CD-ROM worden opgestart maar ld'tjes van toetsenbord en beeldscherm blijven uit
Ik vrees het ergste, maar hoppelijk is hier iemand die een opl. weet.
>>alle tips zijn welkom (AB)
Tijdens het flashen van de BIOS hing de pc spontaan, ongeveer bij 1% van het programmeren.
Nu heb ik al diverse dingen geprobeerd:
1-
Jumper 2 Clear CMOS omgezet en booten, vervolgens een boot flop geplaatst en dan krijg ik dit te zien.
ERROR 00CE Machine Type en Serial Number are INVALID!
Update the BIOS to correct this problem
(GROOT IBM logo is te zien met die tekst daarboven)
vervolgens: (dos achtig scherm)
System security - keyboard is locked
183 system security - Administrator password required
System security - keyboard is unlocked
186 security hardware control logic error
Your system is now locked
Turn power to your system OFF and then ON
Ik heb al diverse verschillende BIOS updates geprobereerd waaronder 1 unattended BIOS update was, maar telkens die foutmelding.
2-
BIOS batterij eruit gehaald voor meer dan >5 min, back-up batterij losgekoppeld die zit aangesloten op het moederbord en vervolgens booten maar helaas
3-
Verder HD, floppy, videokaart enz losgekoppeld ook niets.
4-
De BIOS chip kan ik niet loshalen want het is een IBM mini slot 1 moederbord met IBM BIOS
Een boot block jumper schijnt niet aanwezig te zijn op dit moederbord.
Er zijn 4 jumpers, 1= diskette write-protect 2= Clear CMOS 3= ????? 4= ?????
Alle jumpers al geprobeerd maar zonder resultaat..
Heb contact opgenomen met IBM maar die gasten rekenen fl 125,-- voorrijkosten en fl 800,-- voor het vervangen van het moederbord.
Ik hoop daarom dat iemand hier nog een tip heeft voor mij om dit probleem op te lossen.
Opstarten op de normale manier wil dus niet want alleen de HD en CD-ROM worden opgestart maar ld'tjes van toetsenbord en beeldscherm blijven uit
Ik vrees het ergste, maar hoppelijk is hier iemand die een opl. weet.
>>alle tips zijn welkom (AB)