Hallo allemaal,
Mijn pc valt tijdens het gamen vaak uit terwijl er een zoemend geluid klinkt (volgens mij is dat het geluid
dat op dat moment te horen was, maar dan geloopt). Het gebeurt vooral bij grafisch zwaardere games. Ik heb dit probleem al vanaf het begin (2 jaar?) maar toen had ik er niet veel last van i.v.m. minder zware games.
Soms gebeurt het uren achter elkaar niet, andere keren is het om het kwartier.
Het lijkt erop dat als ik 1 ram stick eruit haal, hij het even beter gaat doen, maar later crasht hij weer snel. Ik krijg geen BSO o.i.d.
Dit zijn mijn specs:
Ik denk dat het door oververhitting komt. Mijn grafische kaart is tijdens het gamen zo'n 50 graden.
Eerst was mijn cpu zo'n 80/85 graden. Toen heb ik een andere koeler gekocht en nu is hij tijdens het gamen 70/75 graden. De koeler voelt niet echt warm, maar de lucht die ervanaf komt wel.
Ik heb hem er opnieuw opgezet, maar het hielp niets.
Idle is mijn cpu wel 60 graden, maar in de bios staat 40 graden.
Ik heb Memtest gerunt en kon geen fouten vinden.
Wat zou ik kunnen doen om de oorzaak te vinden?
Mijn pc valt tijdens het gamen vaak uit terwijl er een zoemend geluid klinkt (volgens mij is dat het geluid
dat op dat moment te horen was, maar dan geloopt). Het gebeurt vooral bij grafisch zwaardere games. Ik heb dit probleem al vanaf het begin (2 jaar?) maar toen had ik er niet veel last van i.v.m. minder zware games.
Soms gebeurt het uren achter elkaar niet, andere keren is het om het kwartier.
Het lijkt erop dat als ik 1 ram stick eruit haal, hij het even beter gaat doen, maar later crasht hij weer snel. Ik krijg geen BSO o.i.d.
Dit zijn mijn specs:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Athlon X4 860K Boxed | € 74,- | € 74,- |
| 1 | MSI A78M-E45 | € 64,25 | € 64,25 |
| 1 | Sapphire Radeon HD 7950 3GB GDDR5 With Boost | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 48,95 | € 48,95 |
| 1 | Cooler Master N300 (Closed) | € 42,95 | € 42,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 44,95 | € 44,95 |
| 1 | Samsung SH-224DB Zwart | € 16,80 | € 16,80 |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 54,10 | € 54,10 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 346,- | |
Ik denk dat het door oververhitting komt. Mijn grafische kaart is tijdens het gamen zo'n 50 graden.
Eerst was mijn cpu zo'n 80/85 graden. Toen heb ik een andere koeler gekocht en nu is hij tijdens het gamen 70/75 graden. De koeler voelt niet echt warm, maar de lucht die ervanaf komt wel.
Ik heb hem er opnieuw opgezet, maar het hielp niets.
Idle is mijn cpu wel 60 graden, maar in de bios staat 40 graden.
Ik heb Memtest gerunt en kon geen fouten vinden.
Wat zou ik kunnen doen om de oorzaak te vinden?