Geheugen in MacBook late 2009

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-07 13:29
Hi allemaal,

Ik zie door de bomen het bos niet meer, vandaar dat ik eventjes een topic open. Waarschijnlijk is dit al 1000 keer of meer gevraagd, maar goed...

Ik wil dus nieuw geheugen in mijn MacBook late 2009 gaan zetten. Hierin zit nu 3GB(1x1 en 1x2) geheugen, maar met MacTracker heb ik gezien dat er 2x4GB in kan, dus dat wil ik ook gaan doen. Het lijkt mij alsof ik zeer beperkt ben in mijn keuzes wat betreft geheugen. Ik kwam deze tegen:

pricewatch: Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz

Op zich is hier niks mis mee, want de prijs is wat mij betreft prima... Mijn vraag is dus: klopt dit ook? Is deze goed voor mijn MacBook late 2009? Ik zie ook zo veel met meer MHz, maar ik las ergens dat het óf niet werkt, óf dat het geen zin heeft omdat het toch maar 1066MHz doorgeeft. Ik snap dit niet helemaal :P vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Daarnaast had ik het plan om er ook een SSD in te gooien, maar ik had ook weer ergens gelezen dat het niet echt uithaalt in deze MacBook... Ik ben erg benieuwd hoe jullie hierover denken...

Dankjewel alvast maar weer!

Alle reacties

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:02

nelizmastr

Goed wies kapot

De prijs is iets boven gemiddeld, komt doordat 1066MHz al lang geen gemeengoed meer is. Het klopt dat veel geheugen boven de 1066 simpelweg niet werkt, dus het is een veilige keuze.

Een SSD zou ik zeker WEL doen. Het maakt juist heel veel uit. Ze voelen weer als nieuw.

I reject your reality and substitute my own

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
SSD zou ik ook zeker doen! Alleen omdat de MacBook al wat ouder is hoef je niet een hele snelle SSD te kopen, want de MacBook heeft sata 2 (maximaal 3 GB/s).

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Fliene
Thanks! Dan ga ik dat zeker doen!

• FlorisVN
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 08:59
1333Mhz werkt ook prima in de late 2009 en 2010 Macbooks hoor !

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:07
luckremers schreef op woensdag 28 september 2016 @ 07:35:
SSD zou ik ook zeker doen! Alleen omdat de MacBook al wat ouder is hoef je niet een hele snelle SSD te kopen, want de MacBook heeft sata 2 (maximaal 300 GB/s).
Wauw!!! 300 gigabyte per seconde. Dat is echt heul veel..

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16:40
Volkan1984 schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:56:
[...]

Wauw!!! 300 gigabyte per seconde. Dat is echt heul veel..
Typ foutje :9 ik bedoel natuurlijk 3 gigabyte per seconde.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:51
Van die Ram upgrade ga je niet bijster veel merken, tenzij je nu al steeds tegen de max loopt met applicaties zoals Photoshop.

SSD ga je, zoals andere al aangeven wel ontzettend goed merken en als je dan toch moet kiezen tussen die 2 upgrades dan zou ik voor de SSD kiezen.

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

3GB is wel krapjes hoor, 8GB erin ga je echt wel merken. Maar idd een SSD laat het systeem over het algemeen een stuk snappier aanvoelen.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

luckremers schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:47:
[...]

Typ foutje :9 ik bedoel natuurlijk 3 gigabyte per seconde.
offtopic:
Je zit er nog een factor 8 naast. SATA2 is 3 gigabit per seconde (3 Gb/s).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Fliene
Was het toch al van plan om het allebei te gaan doen, zodat 'ie hopelijk er weer ff tegen kan :) was alleen meer de vraag welke... ;) maar eigenlijk loop ik niet echt ergens tegenaan. Alleen af en toe als ik wat programmatjes tegelijk wil openen wordt ie langzaam...

Verwijderd

ik heb een ssd in mijn 2010 macbook gezet, werkt terug als een tierelier.
Start nu sneller op dan mijn ipad of iphone.
Heeft nog steeds 2gb werkgeheugen en draait osx sierra zonder probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fliene
Oh, goed om te horen cesaar!
Pagina: 1