Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben opzoek naar een betrouwbare HDD voor het opslaan van beeldmateriaal. Ik wil graag een HDD met zoveel mogelijk opslag voor mijn geld, de schijf zal puur gebruikt worden voor het archiveren van beeldmateriaal. Verder vind ik het belangrijk dat de HDD betrouwbaar is en niet te luid. Stroomverbruikt maakt me niet echt uit, alhoewel een zuinige HDD altijd mooi meegenomen is.
De hardeschijf moet daarnaast snel kunnen schrijven, maar de kwaliteit/betrouwbaarheid van de schijf gaat boven de snelheid. Op dit moment schrijf ik tussen de 80-100MB/s weg op mijn huidige HDD vanaf mijn SSD. Sneller dan dit zou fijn zijn, trager is onnacceptabel. Volgens de pricewatch kom ik met mijn budget uit op een HDD van rond de 3-4TB.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Absolute max is 170,-. Minder is zeker fijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Het liefst geen Seagate. Mijn voorkeur gaat echt uit naar WD (Western Digital).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
i7 6700k @ 4.5ghz
32GB RAM @ 3333Mhz
Asus Maximus VIII HERO Z170
Samsung 850 Pro 1TB
Samsung HD204UI, 2TB
Corsair RM550x
Nogmaals, de HDD is puur voor het archiveren van beeldmateriaal.
Wat ik zelf heb gevonden:
pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
pricewatch: WD Blue WD40EZRZ, 4TB
pricewatch: WD Green HDD, 4TB
Wat zijn jullie adviezen? Ik lees veel reviews over HDD's die het begeven en verder heb ik geen kaas gegeten van de wereld van HDD's.
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben opzoek naar een betrouwbare HDD voor het opslaan van beeldmateriaal. Ik wil graag een HDD met zoveel mogelijk opslag voor mijn geld, de schijf zal puur gebruikt worden voor het archiveren van beeldmateriaal. Verder vind ik het belangrijk dat de HDD betrouwbaar is en niet te luid. Stroomverbruikt maakt me niet echt uit, alhoewel een zuinige HDD altijd mooi meegenomen is.
De hardeschijf moet daarnaast snel kunnen schrijven, maar de kwaliteit/betrouwbaarheid van de schijf gaat boven de snelheid. Op dit moment schrijf ik tussen de 80-100MB/s weg op mijn huidige HDD vanaf mijn SSD. Sneller dan dit zou fijn zijn, trager is onnacceptabel. Volgens de pricewatch kom ik met mijn budget uit op een HDD van rond de 3-4TB.
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Absolute max is 170,-. Minder is zeker fijn.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Het liefst geen Seagate. Mijn voorkeur gaat echt uit naar WD (Western Digital).
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
i7 6700k @ 4.5ghz
32GB RAM @ 3333Mhz
Asus Maximus VIII HERO Z170
Samsung 850 Pro 1TB
Samsung HD204UI, 2TB
Corsair RM550x
Nogmaals, de HDD is puur voor het archiveren van beeldmateriaal.
Wat ik zelf heb gevonden:
pricewatch: WD Red WD40EFRX, 4TB
pricewatch: WD Blue WD40EZRZ, 4TB
pricewatch: WD Green HDD, 4TB
Wat zijn jullie adviezen? Ik lees veel reviews over HDD's die het begeven en verder heb ik geen kaas gegeten van de wereld van HDD's.