Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Vraag
Beste antwoord (via battler op 04-10-2016 17:05)
Tja, dat kan heel veel zijn natuurlijk en daarvoor zijn ook enorm veel troubleshooting tips te vinden met wat simpele zoekopdrachten.
Het eerste wat mij zo opvalt is dat geen specifieke poort opgegeven wordt in jouw policy. Welke heb je geconfigureerd in WSUS en is daarop ook te verbinden door de clients?
Het eerste wat mij zo opvalt is dat geen specifieke poort opgegeven wordt in jouw policy. Welke heb je geconfigureerd in WSUS en is daarop ook te verbinden door de clients?
Alle reacties
Tja, dat kan heel veel zijn natuurlijk en daarvoor zijn ook enorm veel troubleshooting tips te vinden met wat simpele zoekopdrachten.
of kijk eens in c:\windows\windowsupdate.log
mookie
De service draait op 8530, ik had ergens gelezen dat dit niet gedefineerd hoeft te worden. Zal dit nakijken. In de firewall policy staat deze poort open en in IIS zie ik de binding + de service die draait. Vanuit de client krijg ik een witte pagina te zien. Ook als ik in IIS op visit page klik zie ik alleen een witte pagina.The Realone schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 18:30:
Ik ben nu aan het uitzoeken of dat dat normaal is en hoe de pagina er uit moet zien. Blijkbaar klopt dat dus. https://social.technet.mi...ernet?forum=winserverwsus. Wat ik vergeten ben te melden is dat ik WSUS al een keer heb verwijderd en opnieuw heb geinstalleerd.
UPDATE: Blijkbaar echt alleen het poort nummer wat miste in de GPO.
[ Voor 14% gewijzigd door battler op 27-09-2016 19:19 ]
Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl
Volgens mij moet je dit juist specificeren als je 8530 gebruikt omdat clients anders van 80 uit gaan. Kwaad kan het in ieder geval niet.
Hou er trouwens ook even rekening mee dat je met WSUS enorm veel geduld moet hebben voordat reports gaan lopen en uiteindelijk updates gaan stromen.
Hou er trouwens ook even rekening mee dat je met WSUS enorm veel geduld moet hebben voordat reports gaan lopen en uiteindelijk updates gaan stromen.
Check even deze post. Kort gezegd. je moet Client-side-targeting gebruiken. hiermee ben ik de eerste keer ook de fout in gegaan.
http://prajwaldesai.com/h...t-side-targeting-in-wsus/
when in trouble fear or doubt run in circles scream and shout
-Enable client-side targeting heb je niet in GPO geconfigureerd (zou volgens mij niet uit hoeven maken, bestaat hetzelfde groepje in je wsus?)
-Allow signed updates form an intranet microsoft update service location enabled zetten wil nog wel eens helpen
-Allow signed updates form an intranet microsoft update service location enabled zetten wil nog wel eens helpen
MrTre schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:26:
-Enable client-side targeting heb je niet in GPO geconfigureerd (zou volgens mij niet uit hoeven maken, bestaat hetzelfde groepje in je wsus?)
Volgens mij is het probleem van de TS gewoon opgelost dmv het toevoegen van de poort in de betreffende GPO (zie de reactie van de TS op dinsdag 27 september 2016 18:53)FordDriver schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 22:44:
Check even deze post. Kort gezegd. je moet Client-side-targeting gebruiken. hiermee ben ik de eerste keer ook de fout in gegaan.
Ja, daar zat ik ook over te twijfelen toen ik het las... maargoed, een extra tip kan nooit kwaad.Killah_Priest schreef op dinsdag 04 oktober 2016 @ 16:32:
Volgens mij is het probleem van de TS gewoon opgelost dmv het toevoegen van de poort in de betreffende GPO (zie de reactie van de TS op dinsdag 27 september 2016 18:53)
Als TS dat antwoord dan even markeert als het beste antwoord dan zou dat het beste zijn.
Moet het topic natuurlijk wel een vraagtopic zijn.
Bij deze aangepast.
Commandline FTW | Tweakt met mate
Pagina: 1