advies Celly2 converter

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• boekenbon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-08-2023
Ik krijg morgen m'n Celly566. De bedoeling is dan natuurlijk om op 566@850 te draaien. Ik heb een Slot1 moederbord. Ik las in de 'oudere' topics dat men erg tevreden is over de MSI converters. Kan iemand mij een goede FC-PGA Slot1 converter adviseren?
vriendelijk dank Boekenbon.

Verwijderd

MSI6905 Master convertor raad ik je aan.

• The_Yeti
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-01-2014

The_Yeti

bibo ergo sum

Biedt die ook voltage tweaking ???

Past een celly FCPGA ook op de converter van een celly PPGA ?? Want die heb ik nu, met een celly 400@500

Verwijderd

Inderdaad met de MSI-converters worden in het algemeen de beste resultaten behaald op het gebied van overclocken.

• boekenbon
Duidelijk. Zie dat hij in pricewatch voor 27 piek staat. Prijsje is ook goed Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Tja schijnt dat je met een convertortje van Abit en die van MSI wat jumpertjes heb zitten voor voltage in ieder geval, das wel handig hoor, wist ik niet van tevoren dat er verschil in zou zitten in die dingetjes dus heb nu gewoon een merkloze. Met me Abit BE6 kan ik dan geen voltage boven de 1,7V instellen. Schijnt dat met een conv. kaartje van abit of msi je dan het jumpertje gewoon op 1,7V zet en dat je dan op je mobo ook weer verder kan!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Je moet dan maar eens je mobo flashen op 1.7 volt, wedden dat je dan weer verder kan (lees: hogere voltages krijgt) is nog nooit gezegd verder. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
je kan inderdaad voltage tweake. en wel met 0,05 volt. ik heb zelf die msi master. en men celly bevalt goed op 850

Verwijderd

Wimpy006....dat verhaaltje heb ik al meerdere keren gelezen en al 2 keer geprobeerd ook, voltage op zen hoogst (1,7V) en dan flashen, mooi dat dat helemaal nix helpt. Helaas,... was het maar zo makkelijk.

Verwijderd

Dat verhaaltje klopt inderdaad bij Abit mobo's. Tenminste bij mij werkt het.

Verwijderd

Dat verhaaltje klopt inderdaad bij Abit mobo's. Tenminste bij mij werkt het.

Verwijderd

Dat flashen om een hogere multiplier te krijgen hielp bij mij ook voor geen meter.
De truc is dat je op dat converterkaartje een hoger voltage kiest, en dan ziet mijn oude BE-mamaplank ineens voltages tot 1.95 of 2 volt!!

Verwijderd

Dat meerdere keren flashen helpt bij mij dus wel. (Abit BX6). Als ik wil kan ik nu tot 2,30 Volt! Alleen mijn CPU wil dat nie Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/frown.gif

• boekenbon
Wat is een goede voltage voor een 566@850? Zal ik hem op 1.65 volt zetten?

Verwijderd

1,65 lijkt mij aan de lage kant, maar gewoon proberen. Stapsgewijs steeds 0,05 Volt omhoog, tot Windows goed start, dan benchmarks draaien, b.v.k. 3D Mark 2000. Als die er niet uitknalt, heb je een behoorlijk stabiele situatie. Knalt'ie er wel uit, dan evt. nog iets hoger in voltage.
Suc6!

Verwijderd

Ik heb ook een Abit (BE6) mobo en dat flash-trucje werkte niet,dus moet echt aan dat convertorkaartje liggen zonder jumpertjes.
Aangezien mijn voltage niet boven de 1,7 uitkomt zo heb ik mijn 566@850 op 1,7V draaien. Af en toe weles een mysterieuze vastloper met booten of in Q2 als ik het spel net start ofzo......of als ie weer automatisch scandisk gaat doen. Maar dat valt allemaal nog wel mee. Heb em es eventjes op fsb 105 gezet en voor de 5 min dat ik dat even testte leek dat ook nog wel goed te gaan, fsb 110 (935 mhz) trok ie niet, kwam windows niet in, maarja das misschien ook niezo gek met maar 1,7V...
Vreemd vind ik overigens ook dat met booten me bios niet altijd het juiste aantal mhz aangeeft! op fsb 100 wel, dan zegt ie netjes 850 maar op 105 blijft ie in de bios 850 zeggen al zie ik met proggies in windows dat ie dan wel hoger draait, en op fsb 110 zei die in me bios 901 mhz terwijl dat 935 zou moeten zijn (8,5x110)...........vaaaag

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb mijn Celly 566 op mijn oude converter van Celly 400 gezet, nadeel is dat die converter als laagste voltage 1.8 volt heeft, dus maar meteen op 1.8 volt gezet. Zet ik hem aan, begint tie keikard te piepen !!! Ik dacht k*t, nu is het kapot....
Stroom eraf, effe wachten en hij loop nu lekker stabiel op 707 MHZ

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-09 15:37
Uh is dat wel een FCPGA convertor?

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Nee, dat is een PPGA converter en die werkt ook

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:18
Nou, het moet wel een FCPGA convertor zijn, anders werkt ie gewoon niet, impossible...
Ik zou als ik jou was gewoon effe voor 3 tientjes een MSI of Abit convertortje kopen...

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Het is toch echt een PPGA converter, en wel het type 370SP CPU card.
Ik kan het voltage instellen van 1.8 tot 3.5 volt, dat ligt bij een FCPGA converter ook een stuk lager...
En het werkt prima bij mij

• Martijn
Jongen, het kan gewoon niet, dan heb je gewoon een FCPGA en PPGA convertor. Alleen een PPGA convertor werkt niet want een aantal pinnetjes is omgewisseld bij PPGA en FCPGA, dus waarschijnlijk heb je dan een combi... Ik zou zowiezo toch effe een ander convertortje kopen, kun je tenminste het voltage ook normaal instellen...

Verwijderd

hehe interessant dit, ga door jonges!

• Martijn
Hehe, Yeti, no hard feelings... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb toch echt een PPGA converter, want toen ik dat ding kocht bestond er nog geeneens FCPGA (ongeveer 9 maanden geleden)....je mag komen kijken, het werkt prima.
Als de pinnetjes bij PPGA en FCPGA verschillend zijn, hoe kunnen ze dan in 's hemelsnaam combi's maken ???? Ik denk dat ze allemaal hetzelfde zijn, alleen staat op de oudere voor PPGA en op de nieuwere voor FCPGA, gewoon een marketingtruukje !!
Ik kan nu trouwens ook het voltage goed instellen, alleen boven de 1.8 volt.
Enne Martijn, mij beledig je niet zo snel...

• Martijn
Combi's bestaan tuurlijk wel, elke convertor die je nu koopt kunnen PPGA en FCPGA CPU's aan. Je kunt dat dan kiezen met een jumpertje... Toch blijf ik erbij dat het theoretisch niet kan... Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/puh2.gif
Niemand die mij bij kan springen?? Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Martijn -> mijn noname converter (hij staat bij www.2cooltek.com in de shop als generic converter) is voor PPGA & FC-PGA geschikt (weet ik ook zeker, beide uitgeprobeerd) en daarbij hoef ik niet te kiezen met een jumpertje.

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

sorry double post

• The_Yeti

The_Yeti

bibo ergo sum

Ik heb ook wel ergens gelezen dat een aantal pinnetjes op PPGA en FCPGA verschillend van functie zijn, maar bij computer-land zeiden ze dat het gewoon zou werken, dus waarom zou ik dan een nieuwe kopen ??? En inderdaad het werkt !!! Ik was ook wel een beetje verbaasd, zeker omdat ik een aantal dagen geleden hier een topic had gelezen dat het theoretisch niet mogelijk zou zijn, maar zo zie ja maar weer,

Zelfs tweakers weten niet alles !!

<edit> maak teveel fouten, moet maar eens gaan slapen, of zou het weer eens door het zondagse bier komen ???
<edit.
Pagina: 1