Java project omzetten tot wordpress plugin

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 06-10 10:51
Hoi!

Op dit moment heb ik een Java programma dat gewoon op de pc executable is. Dus niet op een web omgeving draait. Nu wil ik het geheel omgooien en gebruiken in eens bestaande wordpress omgeving. Het moet dus een plugin worden. Nu weet ik alleen niet zo goed hoe ik moet beginnen.

Wat is een goede manier om een bestaande Java applicatie om te zetten naar een wordpress plugin?

Ik zat zelf te denken om GWT te gebruiken of zelf om te zetten naar javascript, maar wat raden jullie aan of hebben jullie betere alternatieven?

Ik hoop dat jullie mij iets verder kunnen helpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
kingre schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:30:
Wat is een goede manier om een bestaande Java applicatie om te zetten naar een wordpress plugin?
Dat is nogal afhankelijk van wat het doet. Het eenvoudigst is waarschijnlijk de Java code om te bouwen naar een webservice die dan door je wordpress installatie van HTTP benaderd kan worden. Maar ik heb gezien je vraagstellen zo het vermoeden dat dat boven je pet gaat.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingre
Hydra schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:54:
[...]

Dat is nogal afhankelijk van wat het doet. Het eenvoudigst is waarschijnlijk de Java code om te bouwen naar een webservice die dan door je wordpress installatie van HTTP benaderd kan worden. Maar ik heb gezien je vraagstellen zo het vermoeden dat dat boven je pet gaat.
Het is een simpele applicatie die simulatie weergeeft. Zit een grafiek in dat veranderd op basis van handelingen van de gebruiker.

Nu moet ik inderdaad toegeven dat ik de oplossing die jij voorstelt me even boven mijn pet gaat.

Waar zou ik eventueel op moeten googlen om een beter beeld te krijgen?

Mocht dat toch niet lukken zou het dan gewoon kunnen werken door via gwt de java code laten compilen in javascript(Door de compiler dus) De gui sloop ik er dan even uit en zet ik zelf om naar html en css. Of is dit niet handig/mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofyles2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-01-2024
Dat is een mogelijkheid.

Persoonlijk bereid ik alles voor in Python, ben nogal een luilak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Java heeft niks met JavaScript te maken, dus van "even omzetten" is absoluut geen sprake.

Je hebt een component die grafieken kan renderen, dat doet 'ie waarschijnlijk via een GUI toolkit als AWT. Deze code kun je niet eventjes opnieuw schrijven in JavaScript, want door de volledig andere API wordt dit gewoon een volledig andere serie calls.

Dus je hebt twee keuzes: de applicatie helemaal opnieuw bouwen in JavaScript, of de Java-applicatie wrappen in een webservice, die de parameters ontvangt en de gerenderde bitmap terugstuurt.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:24
CodeCaster schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:31:
Java heeft niks met JavaScript te maken, dus van "even omzetten" is absoluut geen sprake.

Je hebt een component die grafieken kan renderen, dat doet 'ie waarschijnlijk via een GUI toolkit als AWT. Deze code kun je niet eventjes opnieuw schrijven in JavaScript, want door de volledig andere API wordt dit gewoon een volledig andere serie calls.

Dus je hebt twee keuzes: de applicatie helemaal opnieuw bouwen in JavaScript, of de Java-applicatie wrappen in een webservice, die de parameters ontvangt en de gerenderde bitmap terugstuurt.
Meh, het kan wel maar of je het wil....
http://stackoverflow.com/...script-using-gwt-compiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik betwijfel of de Google Web Toolkit specifieke render-calls richting bijvoorbeeld AWT kan omzetten naar HTML5/JS Canvas-calls. Maar ik laat mijn ongelijk graag bewijzen.

Dat een transpiler een POJO-klasse die geen externe referenties bevat direct kan omzetten naar JavaScript geloof ik graag, maar platform- of GUI-framework-specifieke calls zijn een heel ander verhaal.

De tegenvraag richting TS begint dus eigenlijk hier: hoe genereert de Java-applicatie de grafieken, en is die code makkelijk te porten?

[ Voor 29% gewijzigd door CodeCaster op 27-09-2016 17:28 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellum
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-10 10:47
Je zou op de één of andere manier de logica van het Java programma in een WAR moeten bouwen, en een rest API (of SOAP) daar aan koppelen. Dan kun je vanuit PHP of JavaScript de data met een request ophalen van die API en renderen met iets als JPGraph of Highcharts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 13:59
Heb je die Java code toevallig ergens op github staan?

https://niels.nu

• kingre
Sowieso iedereen bedankt voor de antwoorden!

Ik ga even proberen alles voor mezelf op een rijtje te zetten. Als ik het fout heb hoor ik het graag.

Mogelijkheid zou zijn met de GWT de pojo classen om te zetten. Dus puur de logica en dan met Javascript, HTML en CSS de GUI opnieuw te maken.

Andere zou zijn een rest API te gebruiken, maar mijn vraag is dan. Dit moet neem ik aan draaien op een server. Want anders is het niet bereikbaar? Want aangezien het een Wordpress omgeving is gaat dit waarschijnlijk niet heel makkelijk(Beter gezegd niet waarschijnlijk), maar als ik dit fout begrijp hoor ik dit graag.

Derde optie zou zijn om het geheel gewoon te gaan herschrijven naar Javascript, maar als ik de logica al kan omzetten met GWT gaat hier niet mijn voorkeur naar uit.

Maar dit zijn dus eigenlijk de 3 opties die ik op dit moment heb?
Pagina: 1