Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gamepc voor EUR 800,-

Pagina: 1
Acties:

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld om mee te gamen op 1920 x 1200 (oa. GTA5, Civ6, The Witcher, Endless Space/Legend, etc.).

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb me een totaalbudget gesteld van EUR 800,- inclusief verzendkosten (maar exclusief OS en assemblage). Zal niet om een tientje gaan, maar je moet ergens een max stellen en ik heb het idee dat ik met mijn componenten de meeste "bang for buck" krijg.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randapparatuur is al voorhanden. Monitor is een Dell Ultrasharp U2415H (1920 x 1200).
Daarnaast een WD 3TB HD.

Voor de volledigheid, ik heb nu het volgende systeem:
Intel Core i3 2120, ASUS P8H61-M LE/USB3, Corsair XMS3 8GB DDR3-1600 CL9 kit, Sapphire Radeon HD 7850 2GB, Intel X25-M 80GB SATA2, Antec Solo, Corsair HX520.
Mijn voorkeur gaat er naar uit om hier verder niks van te gebruiken (omdat ik er weer 5 jaar mee moet en omdat het als werkend systeem makkelijk verkopen is).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Dit is de selectie die ik op basis van reviews/onderzoek/etc. nu gemaakt heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 204,50€ 204,50
1MSI H110M ECO€ 52,95€ 52,95
1MSI Radeon RX 470 GAMING X 4G€ 225,95€ 225,95
1Cooler Master Silencio 352€ 58,95€ 58,95
1Crucial CT2K8G4DFD8213€ 65,95€ 65,95
1Corsair CX450M€ 49,99€ 49,99
1Samsung 750 EVO (retail) 500GB€ 128,95€ 128,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,24

In principe wil ik met de basis minimaal 5 jaar kunnen doen waarbij het upgraden van de videokaart binnen of over die tijd waarschijnlijk wel gaat gebeuren.

NB:
- Qua videokaart laat ik het even afhangen van het prijsniveau van moment van bestellen. Ik hoop evt via Duitsland een RX480 4gb te pakken te krijgen ipv deze 470.
- Ik weet dat een i5 6400 ook voldoende is, maar er zit nogal een verschil in de baseclock en ik wil er lang mee doen.
- Het MB leek de beste keus binnen deze prijsklasse en de aanwezige opties

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
In principe niet.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich streef ik stilte na (computer staat in de woonkamer), maar niet voor iedere prijs :-)

Ga je overklokken?
Nope, ga ik zeker niet doen (al 20 jaar niet, dus zal nu niet ineens veranderen).

Wat verwacht je van ons?[i]
Zie ik ergens nog een mooie overweging over het hoofd? Graag met onderbouwing waarom een andere component, want alleen iets duurders voorstellen met: dan heb je meer, dat kan ik ook zelf verzinnen. De uitdaging is om binnen dit budget de meeste "bang for buck" te vinden :P

• gamerboy
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 10:37
ik zou goed overwegen wat betreft de voeding. de CX serie van corsair ben ik zelf niet heel erg tevreden over maar heeft wel een enorm goeie prijs. de RX en RXm serie is kwalitatief beter maar wel duurder.

ook de videokaart als je toch voor die prijs kijkt naar een videekaart misschien is de 1060 dan interessanter kwa prijs/kwaliteit verhouding

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

Verwijderd

gamerboy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:01:
ik zou goed overwegen wat betreft de voeding. de CX serie van corsair ben ik zelf niet heel erg tevreden over maar heeft wel een enorm goeie prijs.
Laat TS nou de CXM 2016 in zijn lijst hebben staan die kwalitatief veel beter is dan de oude CXen.

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-11 17:49

RvL

gamerboy schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:01:
ik zou goed overwegen wat betreft de voeding. de CX serie van corsair ben ik zelf niet heel erg tevreden over maar heeft wel een enorm goeie prijs. de RX en RXm serie is kwalitatief beter maar wel duurder.

ook de videokaart als je toch voor die prijs kijkt naar een videekaart misschien is de 1060 dan interessanter kwa prijs/kwaliteit verhouding
De GTX1060 zou ik alleen overwegen in 6GB versie. Die is minstens €50,- duurder. De 3GB versie heeft naast minder geheugen ook minder (ingeschakelde) CUDA cores en dus een lagere performance (zo'n 5% als ik het even snel lees).

Aan de andere kant zou ik met de beoogde resolutie wel minstens een RX480 of GTX1060 6GB overwegen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• gamerboy
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 17:48:
[...]

Laat TS nou de CXM 2016 in zijn lijst hebben staan die kwalitatief veel beter is dan de oude CXen.
excusses je hebt helemaal gelijk

"It's time to kick ass and chew bubblegum... and I'm all outta gum" - Duke Nukem | Check mijn advertensies hier

• gamerboy
RvL schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 20:46:
[...]

De GTX1060 zou ik alleen overwegen in 6GB versie. Die is minstens €50,- duurder. De 3GB versie heeft naast minder geheugen ook minder (ingeschakelde) CUDA cores en dus een lagere performance (zo'n 5% als ik het even snel lees).

Aan de andere kant zou ik met de beoogde resolutie wel minstens een RX480 of GTX1060 6GB overwegen.
en klopt ik ging er van uit dat er dan een 1060 met 6GB aangeaschaft werd

• Crabro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:01
Tja, maar dan geef je dus ook weer meer uit. Ik denk dat ik wel een 480 4gb kan scoren voor deze prijs, maar een 8gb of 1060 6gb zijn weer fors duurder. Ik heb het idee dat ik rond EUR 225 de meeste performance per euro krijg. Dan koop ik liever over 3 jaar een nieuwe kaart.
Pagina: 1