vdsl door powerline adapters devolo 500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mijn probleem

Sinds een tijdje met de komst van netflix en andere streamers vonden we dat ons
internet wat traag was geworden.
Ik heb dit dan getest en de downloadsnelheid was 3.9 Mbs, wat maar net OK was.
De verbinding was de originele oude ADSL verbinding.
Tevens had ik 2 devolo’s 500 geplaats (powerline adapters) om mijn signaal
overal toegankelijk te maken. Dit zijn dezelfde toestellen die volgens mij Scarlet en Belgacom
gebruiken om een verbinding te maken met de TV.
De downloadsnelheid ADSL via de Devolos was even snel als rechtstreeks via de wifi router, 3.9 Mbs.
Nu heb ik om de snelheid te verhogen een VDSL verbinding laten plaatsen met als gevolg dat de
downloadsnelheid rechtstreeks via de Bbox 3 router 19 Mbs is geworden.
De snelheid van de devolos echter is gezakt naar 0.5 tot 1 Mbs. De upload snelheid van de devolo’s is daarintegen gestegen naar 9 Mbs.
Op deze manier heb ik geen goede verbinding meer op de plaatsen waar ik dat zou willen.
Toen ik belde naar de scarlet hulplijn kreeg ik weliswaar een correct antwoord, maar geen antwoord
van iemand met kennis van zaken aangaande instellingen van de BBox3 die volgens mij
een oplossing zouden kunnen geven.
Ik heb niet de machtiging om als administrator in de router te gaan blijkbaar, niettegenstaande
wij deze toch betaald hebben.
Er waren een paar dingen die ik had willen proberen om de zaak op te lossen.
Misschien is het mogelijk om via de instellingen van de router een oplossing te bieden.
De devolos werken even goed als tevoren.

Een paar feiten.

Met scarlet ADSL en linksys modem x3500 was de DS van de router en die aan het einde van de devolos dezelfde (3.9 Mbs).

De snelheid van de ethernet poorten van de bbox 3 router is met kabel 28 Mbs.

De snelheid van de wifi van de bbox 3router is 19 Mbs.

De snelheid aan de devolos is gezakt van 3.9 naar 1 Mbs.

De uploadsnelheid met de nieuwe bbox3 router via de devolos is wel gestegen van 0.4 naar 9 Mbs.

Er is volgens mij niets mis met de devolos 500 die dit zouden moeten kunnen.

Misschien is er een instelling aan de router die hier een oplossing zou kunnen bieden?

Is er een andere oplossing?

u kan mij altijd antwoorden tevens op email gerritgsm@gmail.com

Thanks

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:33
Als de verbinding op de router wel goed is, maar niet goed over je EoP verbinding, dan zou ik het probleem toch echt bij de laatste zoeken. Zitten ze beiden direct in het stopcontact (geen verlengsnoeren/stekkerdozen), en zitten ze op dezelfde groep?

Mijn ervaring is dat alle ethernet-over-powerline oplossingen erg gevoelig zijn voor externe storing, en dat vrijwel nooit de geadverteerde snelheid gehaald wordt.als je de devolo's dichter bij elkaar plaatst, wordt de snelheid dan beter? Wat is trouwens de snelheid als je alleen de verbinding over de Devolo's meet? (dus niet Internet)