Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-09 20:23
Ik draai thuis voor mijn eigen domein een klein mailservertje (zarafa) en dit werkt allemaal prima. Maar nu wil ik hier ook graag de mailbox van mij ISP laten binnen halen. Deze mailbox gebruik ik eigenlijk niet, maar heb nog een paar mensen die altijd hier naartoe mail en nog niet naar mijn nieuwe domein.

Nu is het binnenhalen het probleem niet helemaal (dat heb ik al werkende). Hiervoor een extra postvak aangemaakt en mbv fetchmail de mailbox laten leeg halen.

Alleen nu loop ik vast op het volgende. Alles wat ik naar andere mensen stuur die nog een "@ISP.nl" (voorbeeld) stuur, krijg ik terug met de melding dat de gebruiker niet bestaat. Deze kan ik opzich wel verklaren, want het domain @isp.nl moest lokaal op mijn server worden toegevoegd anders wou fetchmail de mailtjes niet afleveren..

Nu ben ik na een paar dagen googlen al wel wat verder, maar krijg het niet werkend.

Ik zou als het goed is mbv transportmaps een lijstje kunnen maken met welke mailadressen lokaal blijven en welke niet.

user@isp.nl :
isp.nl smtp:mail.isp.nl

Het bovenste lijstje zou ervoor moeten zorgen dat user@isp.nl lokaal afgeleverd word (mocht ik om wat voor reden dan ook een mail van mijn eigen domein sturen naar user@isp.nl), en dat alle andere @isp.nl mailadressen afgeleverd worden bij de smtp server "mail.isp.nl".

alleen werkt dit dus niet. Nu ben ik al een aardige tijd aan het zoeken en proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar. Waarschijnlijk zit er een foutje in de manier waarop ik doe, maar ik zie het niet...

Nu hoop ik dat er hier iemand is die mij verder zou kunnen helpen, want ik kom er niet meer uit zo..

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet makkelijker om aan de kant van je provider of een forward in te stellen voor ontvangen email of een out of office message die meld dat je op dit adres niet meer bereikbaar bent en ze het moeten sturen naar user@joudomein.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 14:55:
Is het niet makkelijker om aan de kant van je provider of een forward in te stellen voor ontvangen email of een out of office message die meld dat je op dit adres niet meer bereikbaar bent en ze het moeten sturen naar user@joudomein.nl?
Heb ik ook aan gedacht, maar kan bij sommige dingen mijn mailadres niet tot lastig wijzigen.

En laat ik nu ook het zelfde "probleem" hebben bij een klant van mij. Deze wil ook nog een oude @zonnet.nl mailbox kunnen gebruiken (ontvangen en versturen) naast zijn eigen maildomein. Dus vond het ook wel een mooie test om het eerst bij mij zelf werkende te krijgen voordat ik de mailserver van mijn klant om zeep help zeg maar :)

Maar ik kom op internet verschillende dingen tegen mbt postfix en mijn "probleem". maar wat ik er ook van maak, ik krijg het niet werkende..

[Core i7-8700K] [Scythe Mugen 5 Black RGB] [ASUS Z-370-GAMING] [4x8gb DDR4-3000] [INNO3D RTX2070 Super] [250GB Samsung 960 EVO] [3x512TB Crucial MX500 (R0)] [Corsair 350D]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In fetchmail kun je een lokale lookup tabel instellen, waarbij je een @isp adres mapt naar een ander adres. Dan hoeft je geen isp domein aan je mailserver toe te voegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
Mijzelf schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 15:11:
In fetchmail kun je een lokale lookup tabel instellen, waarbij je een @isp adres mapt naar een ander adres. Dan hoeft je geen isp domein aan je mailserver toe te voegen
Toevallig ook een een idee waar ik dit kan doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
In .fetchmailrc

Iets als
poll mail.isp.nl with proto POP3 service 995 uidl
    user 'chr1st14n@isp.nl' there with password 'geheim' is 'chr1st14n@localdomain' here ssl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
Ik heb er weinig verstand van, maar ook hier gebruik ik fetchmail zonder dat ik creatieve dingen als domains lokaal definieeren hoefde te doen. Daarbij laat ik fetchmail weer doorsturen naar procmail voor wat filtering voor het lokaal in een postvak komt. M'n .fetchmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
poll pop3.live.com
        proto POP3
        user 'pietjepuk@outlook.com'
        pass 'ookgeheim'
        ssl
        sslproto 'tls1'
        sslcertck
mda "/usr/bin/procmail DEFAULT=$HOME/Maildir/ MAILDIR=$HOME/Maildir"

... moet je natuurlijk wel procmail gebruiken of geinstalleerd hebben, EN maildir als opslagmethode gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
vanaalten schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 21:29:
Ik heb er weinig verstand van, maar ook hier gebruik ik fetchmail zonder dat ik creatieve dingen als domains lokaal definieeren hoefde te doen. Daarbij laat ik fetchmail weer doorsturen naar procmail voor wat filtering voor het lokaal in een postvak komt. M'n .fetchmailrc:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
poll pop3.live.com
        proto POP3
        user 'pietjepuk@outlook.com'
        pass 'ookgeheim'
        ssl
        sslproto 'tls1'
        sslcertck
mda "/usr/bin/procmail DEFAULT=$HOME/Maildir/ MAILDIR=$HOME/Maildir"

... moet je natuurlijk wel procmail gebruiken of geinstalleerd hebben, EN maildir als opslagmethode gebruiken.
Ik gebruik postfix, dus denk dat dat niet helemaal zal werken. maar ik zal er eens naar kijken. Zarafa heeft een admin panel (Yaffas) en daar kan ik de gegevens zo invullen van de pop/imap mailbox.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02
chr1st14n schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:02:Ik gebruik postfix, dus denk dat dat niet helemaal zal werken. maar ik zal er eens naar kijken. Zarafa heeft een admin panel (Yaffas) en daar kan ik de gegevens zo invullen van de pop/imap mailbox.
Werkt wel degelijk samen met Postfix!
Hier haalt Fetchmail het op van m'n hotmail account en gaat het via procmail naar m'n maildir.
Tegelijkertijd ontvangt Postfix alle mail gericht aan m'n domein en stuurt het, ook via procmail, naar m'n maildir. Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar volgens mij staat fetchmail & procmail helemaal los van postfix of wat voor systeem dan ook.

Enkel Zarafa ken ik dan weer niet, klinkt als een software-beheerslaag er omheen - geen idee of je dan de boel zo makkelijk kan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chr1st14n
vanaalten schreef op woensdag 28 september 2016 @ 08:44:
[...]

Werkt wel degelijk samen met Postfix!
Hier haalt Fetchmail het op van m'n hotmail account en gaat het via procmail naar m'n maildir.
Tegelijkertijd ontvangt Postfix alle mail gericht aan m'n domein en stuurt het, ook via procmail, naar m'n maildir. Wellicht dat ik het verkeerd zie, maar volgens mij staat fetchmail & procmail helemaal los van postfix of wat voor systeem dan ook.

Enkel Zarafa ken ik dan weer niet, klinkt als een software-beheerslaag er omheen - geen idee of je dan de boel zo makkelijk kan koppelen.
zarafa is een alternatief voor exchange (heeft ook agenda/contactpersonen/mail/etc).

Maar ik zal daar eens naar kijken dan. Tot zover verschillende dingen geprobeerd, maar nog niks werkends gevonden.. :(

Pagina: 1